Ga naar inhoud


TF7700DHPVR wil niet opstarten


yuri62

Aanbevolen berichten

Al een tijd met plezier in het bezit, en nu het probleem dat hij niet meer wil opstarten/booten. Het schermpje geeft rare tekentjes en knippert, de harde schijf wil niet opstarten, knopjes op voorzijde indrukken geeft alleen weer extra rare knipperende tekentjes maar hij blijft compleet dood. Een aantal keren volledig van het net afgehad, maar dat mag geen baat hebben, het schermpje laat dan het off tekentje zien met een knipperend streepje ernaast, geef je hem een opdracht dmv het bedienen van een knop dan begint er meer te knipperen, maar doen ho maar. Kan iemand mij vertellen wat te doen?

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je al even in de ontvanger gekeken ,dan met name de voeding print

zitten er ook bolle elco's op.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gekeken naar de elcootjes.

Op de voedingsprint zijn C24, C29, C32 en C33 heel licht gebolt, de rest zien er goed uit. Zou het probleem dan kunnen liggen aan niet goed functionerende elcootjes?

Het gebeurt hier in Spanje regelmatig dat de net spanning wegvalt, en veel variaties in de netspanning tussen 210 en 225V, hierdoor kan de voeding dus ook flink op zijn lazer hebben gekregen, lagere spanning is automatisch een hogere stroom door de voeding.

aangepast door yuri62

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor deze info, ik had al even gezocht maar zoals altijd natuurlijk niet goed genoeg (zegt mijn vrouw ook altijd)

Ik heb de print even ter reparatie doorgesluist naar mijn zwager aangezien ik er even geen tijd voor heb.

Ik kan een setje elco's laten scoren bij een webwinkel ik hou wel rekening met het feit dat ze van het type 110°C moeten zijn en een iets hogere spanning.

Hopenlijk is na deze vervangings operatie het euvel verholpen.

 

Dan nog een vraag van een andere strekking, als ik naar open kanalen switch, dus geen canaldigitaal, en daarna weer terug naar canaldigitaal kanalen, gaf tie aan dat het gedecodeerd was en dus niet functioneel, ik moest dan de decoder uit en weer aanzetten en dan kon ik weer naar canaldigitaal kanalen kijken, weet iemand soms hoe dat komt en hoe het te verhelpen? Ik kan gebruik maken van 2 cams, de originele canaldigitaal en een powercam pro welke kan ik het beste gebruiken.

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dat komt, weet ik niet. Ik had het weleens met een Aston-Cam. Later met een Powercam had ik er nooit meer last van. Maar Powercam heeft weer moeite met bepaalde transponders voor HD-kanalen (oa History HD), die kan Powercam niet decoderen.

Het blijft dus behelpen, en afwegen wat je het liefst hebt: af en toe een foutmelding, of een aantal kanalen niet kunnen ontvangen.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hadrian, dank voor deze info.

Ik had begrepen dat de powercam zo'n beetje alles aan kon, maar dat is dus niet zo, dan wordt het dus maar de canal+ cam gebruiken. Het ligt niet zozeer aan de cam maar denk eerder aan de topfield zelf, want ik heb het met beide cams. Misschien dat het na de reparatie en een software update wel over is, ff afwachten.

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier 5 jaar lang een tf 7700 gehad met een aston 1.07 cam zonder problemen dus ook geen overswitch probleem van de ene naar de andere zender. De tf heeft 2 jaar gedraaid met tjechische fw.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb nieuwe elcootjes gemonteerd en de receiver startte goed op, maar ik moest hem wel opnieuw installeren, en daar liep ik tegen een probleempje op, nl in kan niet meer de fastscan uitvoeren, ik mis die keuze mogelijkheid ineens, die ik voor het probleem wel had. Dus alle zenders staan "door elkaar" , hoe kan ik dit weer recht trekken?

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er nieuw firmware op gezet, lees dit ook even door, dan kom je er vast wel uit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...