Ga naar inhoud


Met nieuwe triax 110cm geen beeld meer op Badr sat


Humming

Aanbevolen berichten


Beste Humming

Een prima aluminium schotel is de Gibertini OP 125 L van 125cm, zie:

http://www.gibertini.it/product/product_OP125_L.html

of de Gibertini OP 150 L van 150cm, zie:

http://www.gibertini.it/product/product_OP150_S.html

Informatie over de Laminas vindt je hier:

http://www.laminas.com.pl/english/products.htm

Ze zijn vooral in Duitsland voor een scherpe prijs te koop, kijk even op Google.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek op 11919/H/27500.

 

Als ik met m'n triax 110 met 0.1 dB twin-lnb scan op 26.0E dan heb ik 239 kanalen.

Op de genoemde frequentie is het signaal wat ik heb ongeveer 8.1 dB, niet superhard maar wel storingsvrij.

Andere frequenties van de Badr4BSS- en Badr4FSS-beam komen ook redelijk binnen. De andere beams kun je niet ontvangen met onze grootte schotel.

 

http://www.satbeams.com/footprints?position=26

 

Ik denk dat je met goed afstellen wat verder kunt komen :)

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Humming

Dat jij de Badr met je draaibare schotel niet kan ontvangen, ligt volgens mij alleen maar aan het feit dat de schotel niet goed is afgesteld.

Breda ligt op latitude 51,58 en longitude 4,77.

De Sirius 4 staat op 4,8 graden oost. De Sirius 4 heet tegenwoordig trouwens Astra 4A sinds dat Astra SES de eigenaar is.

Controleer eerst of je mast zuiver verticaal staat door de waterpas in alle vier de windrichtingen er tegen aan te leggen.

Je moet nu beginnen de schaalverdeling op je rotor op 51,6 graden in te stellen. Daarna moet je de elevatie van de schotel instellen op 31 graden. Een Triax 110 heeft een offset van 26 graden. De schotel moet dus 31-26= 4 graden achterover staan. Dat is op een hoogte van 105-110cm 75mm. Je legt dus aan de bovenzijde een blok van 75mm tegen de schotel en plaatst daar een lange waterpas tegenaan die onder gewoon tegen de schotel aan ligt. Als je waterpas zuiver verticaal staat, staat de schotel dus op de juiste elevatie voor de Astra 4A.

Zorg dat je markeringen op de rotor goed staan zoals in de beschrijving van de rotor is aangegeven en draai nu de schotel inclusief rotor zodat de schotel precies naar het zuiden staat en dus op de Astra 4A gericht staat. Nu de rotor met schotel fijntunen voor de juiste richting en de elevatie zodat je maximale signaalkwaliteit hebt. De aansluitingen van de lnb moeten nu recht omlaag staan, dus skew nul.

Als je deze procedure nauwkeurig uitvoert, dan moet je de Badr kunnen ontvangen met een Triax 110.

Maar de schotel een maatje groter kan natuurlijk nooit geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gemodder met graden en millimeters joh.

Na een loodrechte afstelling van de paal, lnb recht erin, motorstreepje recht in de houder en dan met een goed signaalmeter-programmaatje de boel afregelen. Het geheel links/rechts om de paal verdraaien nadat je naar een willekeurige satelliet hebt laten draaien door de ontvanger, en dan de elevatie instellen met omhoog/omlaag van alleen de schotel heb je zo de sweetspot, en prima perfect signaal.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dagg

Zo heeft Humming het waarschijnlijk ook gedaan en daarom ontvangt hij de Badr met een Triax 110 niet.

En @Humming, je kunt er altijd nog eens de beschrijving van rotofabrikant Stab er op nalezen, zie:

http://www.usals.info/downloads/documents/guides/usals/Hulp%20Voor%20Installatie%20[NL].pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuuuurlijk joh, en daarom ontvang ik Badr met dezelfde schotel en usals dus wél :crazy: En nog een heel aantal andere zeldzame en zwakke downfeeds op mijn zichtbare Clarke Belt.

Heb jij -helaas maar waar- dus het hele principe van usals totáál niet begrepen.

En trouwens waarom ga jij -zoals je zelf zegt- nog met de elevatie klooien na je moeizame millimeters gemodder?

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker, er diverse sites waarbij je bij het ingeven van je positie en de satelliet die je wilt ontvangen precies kunt uitlezen hoeveel de elevatie en de azimuth moet zijn. Maar denk je dat dat 100% klopt als je de schotel op die gegevens afstelt? Nee, je moet altijd fijntunen op de satelliet die je wilt ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist ja, dat is precies zoals ik het zeg. Aan een paar randvoorwaarden voldoen (2 stuks maar: paal loodrecht en motor recht in de houder), en daarna lekker gaan zwiepen en kantelen met de hele handel.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de boel afgesteld zoals dagg uitlegt, de paal staat waterpas, rotor op nul, schotel op sirius, volle ontvangst. Via de ontvanger draai ik naar andere satellieten. Morgen ga ik nog eens proberen met de methode van Sprietje in het achterhoofd.

 

Dank voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...