Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat ik de schotel enige tijd terug "moest" monteren met op zijn minst "iets" werkend, heb ik na lang worstelen besloten een erg basis-opstelling te maken met 1 active LNB en dus zonder de switch. Dat ik voor deze stap gekozen heb kwam zoals gezegd vanwege tijdgebrek en dat het niet lukte de combinatie van de 3 lnb's met de switch werkend te krijgen op de Silvercrest receiver...die dan in combinatie met de tv nu dus compleet uit het zicht is als je met de schotel bezig bent.

By-the-way: die Silvercrest receiver wil ik graag vervangen voor een degelijke maar niet al te dure Free-to-air receiver (enige tips hiervoor ??)

Tevens heb ik e.e.a. 2e hands overgenomen en ik weet niet 100 % zeker of de installatieproblemen ook niet te wijten zijn aan b.v.een defecte lnb en/of switch.

Wat er nu hangt is (zie foto) 1 active lnb (de middelste) uitgericht op 19.2 oost.

post-61797-0-54488500-1343591600_thumb.jpg

Met de 2 buitenste lnb's ben ik ook aan het schuiven gegaan: dus deze zijn niet meer ( op deze foto) goed ingesteld.

Door echter de schotel te kantelen (skew ?) geeft deze opstelling mij naast 19.2 ook 28 oost en 39 oost ???

Mooi natuurlijk, maar het zenderaanbod van dit alles overlapt elkaar nogal.

Nog afgezien van de vraag HOE KAN DIT ...is hier de ovale schotel debet aan ??

Ik wil eigenlijk het geheel (dus 3 lnb's) actief en uitgericht hebben en zit ook aan Hotbird te denken omdat die naar het schijnt ook een breed aanbod heeft van meer exotische zenders.

Ik kom er niet aan uit en ik heb er al teveel tijd aan verloren. Misschien is er iemand (met kennis van zaken EN apparatuur) in het zuidwesten van NL bereid om tegen een redelijke vergoeding van deze schotel een perfecte ontvangst-eenheid te maken ?

Geplaatst:

Beste ritslinux

Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat je de 39 graden oost ontvangt met de lnb’s in de positie van de foto. Maar je hebt 3 lnb’s. Welke satellieten wil je daarmee nu ontvangen.

Staat de schotel ongeveer in omgeving Bergen op Zoom of omgeving Goes?

Zou je even voor me op kunnen meten hoe ver het midden van de lnb-klem van de 19,2 graden-lnb van het midden van de schotel af staat, dus halverwege de hoogte van de schotel gemeten. Als je dat opgeeft, zal ik je vertellen hoe je ze af moet stellen.

Geplaatst:

Hoi

hij heeft een archsat schotel

daar krijg je geen 4 lnb's in die pastik reel is daar tekort voor

zou een andere reel daar in moeten maken.

die zijn er wel die je daar met een gaatje boren op kan zetten.

Theo

Geplaatst:

Hoi

hij heeft een archsat schotel

daar krijg je geen 4 lnb's in die pastik reel is daar tekort voor

zou een andere reel daar in moeten maken.

die zijn er wel die je daar met een gaatje boren op kan zetten.

Theo

Ik zie toch duidelijk een rail waar wel meer lnb's op kunnen , kan alleen niet goed zien of ie wel juist gemonteerd is .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Een Archsat-schotel ie precies hetzelfde als een Maximum E-85. Beide fabrikanten maken deze schotels niet zelf maar worden in grote getalen in China of Korea gemaakt en worden over heel de wereld onder andere namen verkocht. Ik kan zo snel de naam van de fabrikant niet terug vinden.

Bovendien is het een metalen rail.

Geplaatst: (aangepast)
Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat je de 39 graden oost ontvangt met de lnb’s in de positie van de foto

Tja, het is toch echt waar...

De silvercrest heeft een aantal satelieten voorgeprogrammeerd.

Ik heb de ene lnb uitgericht op 19.2 oost

Dit gaf op alle andere satelieten geen signaal

Toen heb ik de skew aangepast (achter de disk staand, deze ietwat linksom gedraaid/gekantelt)

Dit gaf naast 19,2 oost ook een goed signaal op 28 oost en 39 oost !!

post-61797-0-39205700-1343683965_thumb.jpg

Mee eens, erg vreemd, maar het is wel zo....(of die SIlvercrest geeft onzin-informatie)

Maar zoals gezegt: een tip voor een goede free-to-air receiver stel ik op prijs.

Verder hoop ik middels die nieuwe receiver (en een sat-finder welke ik heb gekocht) e.,e.a wel goed uitgericht te krijgen.

Anders hulp van een kenner graag :)

Ik woon trouwens in Etten-Leur

aangepast door ritslinux
Geplaatst:

Beste ritslinux

Als je antwoord geeft op de vragen die ik in bericht 17 heb gesteld, kan ik precies voor je uitrekenen hoe je de schotel moet afstellen.

Geplaatst:
Als je antwoord geeft op de vragen die ik in bericht 17 heb gesteld, kan ik precies voor je uitrekenen hoe je de schotel moet afstellen.

Afstand centerpunt dish tot lnb-beugel is 60,5 cm.

Afstand centerpunt dish tot kop middelste lnb is 56 cm.

(de lnb-kop zit uiteraard iets dichterbij en ook iets hoger dan de beugel)

Geplaatst:

Afstand centerpunt dish tot lnb-beugel is 60,5 cm.

Afstand centerpunt dish tot kop middelste lnb is 56 cm.

(de lnb-kop zit uiteraard iets dichterbij en ook iets hoger dan de beugel)

Oja,Qua satelieten wil ik een breed aanbod aan FTA-zenders (engels-duits e.d) en ook graag de nodige liefst Aziatische (Chinese) zenders

Geplaatst: (aangepast)

<p>

Beste ritslinux

Ik kan pas wat voor je uitrekenen als je zelf beslist hebt welke satellieten je wilt ontvangen.

Ik vind het tof van je dat je me wilt helpen om e.e.a. uit te rekenen, en snap best dat je dan moet weten WELKE satelieten ik wens te ontvangen, maar tegelijkertijd ben ik een leek in deze materie en derhalve is mijn opmerking over WAT voor zenders ik wil ontvangen ook gelijk een vraag aan kenners alhier om mij te adviseren WELKE satelieten ik zou moeten kiezen.

aangepast door ritslinux
Geplaatst:

Je hebt 3 lnb’s. Dan zou ik in ieder geval de twee satellieten nemen waar de Nederlandse zenders op zitten en dat is de Astra 1 op 19,2 en Astra 3 op 23,5 graden oost. De derde lnb zou je kunnen gebruiken voor de Engelse zenders zoals de BBC en ITV, die zitten op de Astra 2 op 28,2 graden oost of de Hotbird 13 graden oost met veel Italiaanse, Noord Afrikaanse en Midden Oosten zenders.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen