Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb inmiddels bijna alles op orde, een 3G verbinding met een externe antenne op een plaats die bijna ideaal is.

En dan wordt de verbinding toch nog "regelmatig" verbroken (lees 2 a 3 keer op een dag).

Dat is vervelend, want dan word ik van de server afgeknikkerd en moet 15 minuten wachten alvorens ik weer

kan inloggen.

Ik monitoor bijna altijd als ik online ben met Pingplotter, zie bijlage. Wat me opvalt is dat de Jitter in een keer begint

op te lopen en vervolgens heb ik dan een echte Melt-Down. Het gebeurt vaker dat ik geen verbinding heb maar daar

heb ik geen uitval door (te kort, de server pakt dan alles nog op).

Wie kan van de uitdraai iets zinnigs zeggen, is dit een duidelijk verhaal dat de provider plat is/gaat of moet ik ergens

anders aan denken.

Mijn beleving is dat het niet aan de bekabeling kan liggen want dan zou de Jitter anders reageren lijkt mij.

Dus kenners, geef eens een visie.

HG CC

post-36489-0-33599400-1340996885_thumb.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Con, je had dit onderwerp 2x geplaatst (1x zonder bijlage) ik heb er dus 1 verwijderd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Con, je had dit onderwerp 2x geplaatst (1x zonder bijlage) ik heb er dus 1 verwijderd.

Heel goed en bedankt, kwam waarschijnlijk door het editten.

En dan staat er ook nog een zéér slordige schrijffout in,

"ik wordt" met een T. Sukkel dat ik ben.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Geplaatst:

Ik kan jou log niet intepreteren weet wel dat de gsm masten met prioriteiten werkt

1 gsm phone

2 sms mms

3 data

dus in de piek uren (tussen 8-10 en 16-18) kan 3g verbindingen eruit gegooid worden

• Moderator
Geplaatst:

het lijkt erop dat er drukte is op je connectiepunt, en dat je daardoor even moet wachten met je dataverkeer. Als dat maar lang genoeg duurt dan worden je pakketjes gedropt hetgeen de packetloss is die in je grafiekje staat. Als er maar een paar pakketjes mis gaan is dat geen probleem, maar op een gegeven moment is het over, en zal je verbinding helemaal verbroken worden.

Wellicht kan je eens vragen bij je provider waarom dit gebeurt en of ze er een oplossing voor hebben? Ik vrees dat het gewoon op die tijden druk is met bellers, en die blijken voorrang te krijgen, da's wat ik denk dat er gebeurt.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst: (aangepast)

Er zijn Quality of Service klassen bij UMTS

http://www.umtsworld...hnology/qos.htm

Je verkeer valt in de 'Best Effort' klasse, dus je krijgt geen enkele garantie op doorvoer of prioriteit.

Allen bedankt voor de input.

Wat betreft de QoS is het op zich wel boeiend, het betreft een zakelijk ABO en dan mag je verwachten dat

ze een minimale datastroom verzekeren opdat de verbinding "net" niet uitvalt.

Ik wacht even totdat alles bij mij optimaal is en dan ga ik de discussie aan bij T-mobile. Je mag verwachten

dat voor € 60,00 in de maand dat ze de QoS voor dergelijke verbindingen bijstellen.

Nogmaals bedankt voor de input.

HG CC.

aangepast door Con

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb ook thuis een 3G verbinding van T-mobile met richtantenne. Sowieso klapt deze eens per dag eruit ( na 24 uur gebruik ). Wat gebruik je als modem ? mijn ervaring is dat hier ook wel eens het probleem kan liggen, de meegeleverde Surfstick die ik erbij kreeg begon na een aantal maanden te haperen. Een nieuw stickje deed wonderen. Ik heb hier een linux servertje draaien waar onder andere het 3G gebeuren op binnenkomt. Een simpel scriptje controleerd mijn verbinding en reset deze als hij er uit ligt. Op de een of andere manier doet de standaard modem manager in Ubuntu dit niet zo lekker.

Greetz

Mr|Repel

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

Geplaatst:

Zéér binnenkort gaat mijn bedrijf over op KPN. Ik heb begrepen

dat ook de KPN dongels heeft met een antenne aansluiting.

Dus ik wacht even af hoe zich dat gaat manifesteren.

Als antwoord op je vraag, ik heb een Draytek Vigor 2130n als router met USB t.b.v. o.a. 3G.

De dekking van KPN is hier 50% minder als T-mobile, ze hebben wel een hogere mast (40 meter) maar

ben van mening dat wat "jopiesat" zegt de QOS de huidige reden is van af en toe bedenkelijke verbinding.

Wordt vervolgd.

HG CC

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...