Ga naar inhoud


Dvb-t Niet in te stellen op lcd met ingebouwde dvd-t Tuner


Gipfo

Aanbevolen berichten

Heb hier een lcd met ingebouwde dvb-t tuner "Grand prix LT 214" gekocht eens bij eeen duits winkelketen

 

Als ik tv laat scannen vind hij alle zenders die dvb gericht zijn signaal is uitstekent

 

Als ik na het zoeken ga zappen krijg ik op bijv fta zenders geen beeld en/of geluid

 

Nou staan bij instellingen geen mogelijkheden gericht op nl events dit geeft hij dan ook aan bij elke zap die ik doe.

 

Gebruiksaanwijzing is niet meer in bezit en op google vind ik ook links.

 

Weet iemand raad hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even nagekeken : blijkt zelfs voor de duitsers niet te vinden ,

wel een advertentie gevonden : http://www.laendleanzeiger.at/tv-video-audio-hifi-foto/tv-projektoren/cat_66_7200_adresult_88892900.html

Mischien is de verkoper wel bereid een fotocopy van de handleiding te maken en naar je door te sturen . Succes .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

geeft de TV nog iets van kwalieit aan, naast de signaalsterkte?

Je zegt dat de TV bij het scannen wel alle kanalen tegenkomt. Dus je ziet bijvoorbeeld Nerdeland 1,2,3 enz verschijnen.

Wanneer die klaar is met scannen, heb je dan een kanalenlijst?

René.

aangepast door ReneBee
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja na het scannen slaat hij netjes kanalen op

 

na het keizen van een van de kanalen geen geluid en geen beeld

 

signaalsterke is goed

 

met satdekoder normaal beeld en geluid

met een hark antenne normaal beeld en geluid

ingebouwde dvd player werkt ook prima

usb slot werkt ook prima

 

Na mijn inziens is met de dvb tuner ook niets aan de hand want vind gewoon allen kanalen

 

vreemd??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevoeging:

De Gran prix LT 214 is ook gevoerd als Medion 30156.

Op

http://www.medion.com/de/service/start/_search.php?groupID=9&groupName=TV+%26+Heimkino

Kun je van sommige modellen een handboek (Duits) downloaden.

Van de 30156 is geen handboek beschikbaar.

Maar misschien vind je een model dat erg in de buurt komt, bijvoobeeld een zelfde model, maar met een kleiner, of juist groter scherm.

René.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar gevalletje

 

Alles werkt behalve dvb-t

heb er zelfs nog een antenne versterker tussen gezet

 

wel signaal kwaliteit ok maar geen beeld en geluid

 

Heb tv ook al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geinstalleerd maar mag niet baten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de gebuiks aan wijzing op blz.16 & 17 goed door leest ,dan zie je da je hem vvor jou eerst op WEST moet instellen ,vervlogens helemaal laten zoeken op digitaal,en dan de zenders laten opslaan,dan moet het lukken,nl de DVBT is in DE hetzelfde als in NL,alleen is in Duitsland alles graties te ontvangen,in NL is alles gecodeerd, op Ned 1 2 3 en de regionalen na,dus alleen op deze zenders heb je beeld en geluid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zij dat je met een hark ant. wel goed beeld en geluid hebt,gebruik je dan (ook nog) een active ant.bijv zo een van KPN ,dan zul je geen beeld krijgen ,om dat deze zonder power inserter,dit is voor voedinspanning van 5 volt via de coax kabel,niet werkt,en

veel TV's hebben geen mogelijkhijd om deze spanning op de ant uitgang te zetten.

Deze power inserter kun je evt zelf bouwen .

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de hark antenne heb ik beeld en geluid op analoge kanalen dus niet op dvb !

en die power inserter is aangesloten op coax.

 

hij vind ook alle digetale zenders met perfect signaal alleen zonder beeld en geluid op fta

Link naar reactie
Delen op andere sites

ANLOGE kanalen zijn er niet meer in de Ether,heet nu DVB-T, er is alleen maal digitaal,alleen via de kabel tv zijn er nog annaloge kanalen.

De power inserter heb je alleen nodig met een active ant.+ met ingbouwdwe versterker,,heeft niets met annaloog of digitaal te maken.

Een ant.onvangt alleen maar een draaggolf,die is altijd annaloog,alleen de informatie is digitaal.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...