Gipfo Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 Heb hier een lcd met ingebouwde dvb-t tuner "Grand prix LT 214" gekocht eens bij eeen duits winkelketen Als ik tv laat scannen vind hij alle zenders die dvb gericht zijn signaal is uitstekent Als ik na het zoeken ga zappen krijg ik op bijv fta zenders geen beeld en/of geluid Nou staan bij instellingen geen mogelijkheden gericht op nl events dit geeft hij dan ook aan bij elke zap die ik doe. Gebruiksaanwijzing is niet meer in bezit en op google vind ik ook links. Weet iemand raad hiermee?
ReneBee Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 Zie je wel een signaal sterkte op een FTA kanaal? En hoe zo e/of geen geluid? Zie wel iets of hoor je iets? René.
Gene 1225 Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 Even nagekeken : blijkt zelfs voor de duitsers niet te vinden , wel een advertentie gevonden : http://www.laendleanzeiger.at/tv-video-audio-hifi-foto/tv-projektoren/cat_66_7200_adresult_88892900.html Mischien is de verkoper wel bereid een fotocopy van de handleiding te maken en naar je door te sturen . Succes . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Gipfo Geplaatst: 1 juli 2012 Auteur Geplaatst: 1 juli 2012 Desbetreffende verkoper gemaild maar is niet ,meer in bezit van TV Op Fta kanaal signaalsterkte optimaal En GEEN beeld en GEEN geluid (zie niets en hoor niets)
ReneBee Geplaatst: 1 juli 2012 Geplaatst: 1 juli 2012 (aangepast) geeft de TV nog iets van kwalieit aan, naast de signaalsterkte? Je zegt dat de TV bij het scannen wel alle kanalen tegenkomt. Dus je ziet bijvoorbeeld Nerdeland 1,2,3 enz verschijnen. Wanneer die klaar is met scannen, heb je dan een kanalenlijst? René. 1 juli 2012 aangepast door ReneBee
Gipfo Geplaatst: 1 juli 2012 Auteur Geplaatst: 1 juli 2012 ja na het scannen slaat hij netjes kanalen op na het keizen van een van de kanalen geen geluid en geen beeld signaalsterke is goed met satdekoder normaal beeld en geluid met een hark antenne normaal beeld en geluid ingebouwde dvd player werkt ook prima usb slot werkt ook prima Na mijn inziens is met de dvb tuner ook niets aan de hand want vind gewoon allen kanalen vreemd??
ReneBee Geplaatst: 1 juli 2012 Geplaatst: 1 juli 2012 Toevoeging: De Gran prix LT 214 is ook gevoerd als Medion 30156. Op http://www.medion.com/de/service/start/_search.php?groupID=9&groupName=TV+%26+Heimkino Kun je van sommige modellen een handboek (Duits) downloaden. Van de 30156 is geen handboek beschikbaar. Maar misschien vind je een model dat erg in de buurt komt, bijvoobeeld een zelfde model, maar met een kleiner, of juist groter scherm. René.
Gipfo Geplaatst: 1 juli 2012 Auteur Geplaatst: 1 juli 2012 Dank je voor je tips,om verder mee aan de slag te gaan. Zag net wel dat epg (tot wel een week vooruit) Ook normaal werkt
Gipfo Geplaatst: 1 juli 2012 Auteur Geplaatst: 1 juli 2012 Gevonden het is de P12013 MD20115 op de site van medion alleen de ab wijkt iets af
Gipfo Geplaatst: 3 juli 2012 Auteur Geplaatst: 3 juli 2012 Raar gevalletje Alles werkt behalve dvb-t heb er zelfs nog een antenne versterker tussen gezet wel signaal kwaliteit ok maar geen beeld en geluid Heb tv ook al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geinstalleerd maar mag niet baten.
columbo Geplaatst: 3 juli 2012 Geplaatst: 3 juli 2012 Als je de gebuiks aan wijzing op blz.16 & 17 goed door leest ,dan zie je da je hem vvor jou eerst op WEST moet instellen ,vervlogens helemaal laten zoeken op digitaal,en dan de zenders laten opslaan,dan moet het lukken,nl de DVBT is in DE hetzelfde als in NL,alleen is in Duitsland alles graties te ontvangen,in NL is alles gecodeerd, op Ned 1 2 3 en de regionalen na,dus alleen op deze zenders heb je beeld en geluid
Gipfo Geplaatst: 7 juli 2012 Auteur Geplaatst: 7 juli 2012 Staat Idd op west ingesteld Zou verder ook niet meer weten?
columbo Geplaatst: 7 juli 2012 Geplaatst: 7 juli 2012 (aangepast) Je zij dat je met een hark ant. wel goed beeld en geluid hebt,gebruik je dan (ook nog) een active ant.bijv zo een van KPN ,dan zul je geen beeld krijgen ,om dat deze zonder power inserter,dit is voor voedinspanning van 5 volt via de coax kabel,niet werkt,en veel TV's hebben geen mogelijkhijd om deze spanning op de ant uitgang te zetten. Deze power inserter kun je evt zelf bouwen . 7 juli 2012 aangepast door columbo
Gipfo Geplaatst: 8 juli 2012 Auteur Geplaatst: 8 juli 2012 Met de hark antenne heb ik beeld en geluid op analoge kanalen dus niet op dvb ! en die power inserter is aangesloten op coax. hij vind ook alle digetale zenders met perfect signaal alleen zonder beeld en geluid op fta
columbo Geplaatst: 8 juli 2012 Geplaatst: 8 juli 2012 (aangepast) ANLOGE kanalen zijn er niet meer in de Ether,heet nu DVB-T, er is alleen maal digitaal,alleen via de kabel tv zijn er nog annaloge kanalen. De power inserter heb je alleen nodig met een active ant.+ met ingbouwdwe versterker,,heeft niets met annaloog of digitaal te maken. Een ant.onvangt alleen maar een draaggolf,die is altijd annaloog,alleen de informatie is digitaal. 8 juli 2012 aangepast door columbo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen