Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hierboven wordt beschreven hoe een Triax 78 cm te installeren met 4 LNB's. Ik heb nauwkeurig alle instructies gevolgd en toch krijg ik slechts goede strenght maar geen quality op Astra3. Ik gebruik geen Astra 2 en heb er dus ook geen LNB voor geplaatst. Hotbird is aangesloten onder A op de switch en Astra1 op de B terwijl ik dus Astra 3 op C heb gekoppeld. Kan iemand mij mededelen of ik misschien de LNB moet verschuiven naar links of dat er mij iets anders te doen staat?

Please ik b en radeloos.

Geplaatst:

Waar kijkt de LNB die min het hart staat naar?

Volgens de instructies is dat (dacht ik) Astra 19,2).

Klopt dat met wat je op de ontvanger hebt ingesteld?

Anders even de switch ertussen uit en de schotel afregelen met één LNB die in het hart staat.

Ik heb hier dezelfde Triax met 4. Ben daar heel tevreden mee.

René.

Geplaatst:

Waar kijkt de LNB die min het hart staat naar?

Volgens de instructies is dat (dacht ik) Astra 19,2).

Klopt dat met wat je op de ontvanger hebt ingesteld?

Anders even de switch ertussen uit en de schotel afregelen met één LNB die in het hart staat.

Ik heb hier dezelfde Triax met 4. Ben daar heel tevreden mee.

René.

Ik heb inderdaad eerst Astra 1 juist gepositioneerd en dan pas zoals gezegd de LNB houder schuin geplaatst. Zoals gezegd werken Astra 1 en Hotbird perfect. Ik heb alleen moeite met Astra3
Geplaatst:

Bij mij zit de LNB van Astra 3 strak tegen die van Astra 1 aan.

Precies zoals op de foto.

Heb je heleaal niets op Astra3?

Geen signaal?

René.

Geplaatst:

Bij mij zit de LNB van Astra 3 strak tegen die van Astra 1 aan.

Precies zoals op de foto.

Heb je heleaal niets op Astra3?

Geen signaal?

René.

Bij mij zit die Astra 3 ook strak tegen Astra 1 aan. Ik heb dus bijna volledig de regel van strenght maar niets van quality op mijn ontvanger. Ik vermoed dat ik voor een goede ontvangst de beste quality moet hebben, daar zie ik echter niets. Als ik mij zo de LNB A1 en A3 van TV Vlaanderen in gedachten haal dan heb ik de indruk dat Astra 3 daar hoger ligt dan

Astra 1 dan ik nu heb .

Geplaatst:

Bij mij zit die Astra 3 ook strak tegen Astra 1 aan. Ik heb dus bijna volledig de regel van strenght maar niets van quality op mijn ontvanger. Ik vermoed dat ik voor een goede ontvangst de beste quality moet hebben, daar zie ik echter niets. Als ik mij zo de LNB A1 en A3 van TV Vlaanderen in gedachten haal dan heb ik de indruk dat Astra 3 daar hoger ligt dan

Astra 1 dan ik nu heb .

Zou het iets met de transponder kunnen zijn? Kan u mij mededelen welke bij u de instellingen zijn van de transponder voor Astra3?

Geplaatst:

Hallo Emmanuel,

Oké. Bij mij ziet het er zo uit. Zie bijgevoegde foto's

Klopt de plek van de LNB met het nummer op de switch?

Mijn switch indeling:

Astra 19,2: 1

Hotbird 13: 2

Astra 23,5 :3

Astra 28,2: 4

Groeten,

Rene.

post-32970-0-34141100-1341149014_thumb.jpg

post-32970-0-24611000-1341149023_thumb.jpg

Geplaatst:

Emmanujan,

Het gebeurd vaak dat in de Transponderlijst, op de 1e plaats, een niet meer gebruikte Transponder zit.

Heb je al 11914 H 27500 3/4 op Astra 3 geprobeerd ?

Gr., Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Geplaatst:

Ik heb Hotbird op 1 Astra1 op 2 Astra3 op 3 De schotel staat op een staaf de schotel moet dus op een 2 meter van de grond staan het geheel staat een 20 meter achter ons huis dat +/- een 7 meter hoog is

Geplaatst:

Kun je een foto maken van wat je ontvanger aangeeft, wanneer je een frekewntie kiest op astra 3?

Zoiets als ik gepost heb?

Rene.

Geplaatst:

Hallo Ben

Als ik de transponder wijzig naar 11798H27500 dan krijg ik wat meer dan 1/2 van het groene blokje. Als ik echter naar 11914 H27500 wijzig dan krijg ik geen quality dus ook geen aansluiting. Maar wat ik ook doe als ik dan met exit uit dit beeld ga dan kan ik dit niet bewaren. Ik heb dus een foto gemaakt van het scherm als ik 11914 H 27500 had gekozen voor de transponder.

Groetjes

Emmanuel

post-61806-0-86545200-1341167731_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen