Sprietje Geplaatst: 1 juli 2012 Geplaatst: 1 juli 2012 Beste Emmanujan Ik vroeg waar je schotel ongeveer staat, ik bedoel welke plaats of streek.
ben klever Geplaatst: 1 juli 2012 Geplaatst: 1 juli 2012 (aangepast) Emmanujan, Je lnb-type staat op 9750 / 10750 maar moet zijn 9750 / 10600 Gr., Ben 1 juli 2012 aangepast door ben klever TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
Emmanujan Geplaatst: 2 juli 2012 Auteur Geplaatst: 2 juli 2012 Emmanujan, Je lnb-type staat op 9750 / 10750 maar moet zijn 9750 / 10600 Gr., Ben Dank u Ben, Dat is nu inmiddels aangepast en inderdaad nu krijg ik ook op 11914H27500 ga krijg ik dezelfde kwaliteit als op 11798 alleen ik kan die niet opslaan.
Emmanujan Geplaatst: 2 juli 2012 Auteur Geplaatst: 2 juli 2012 Beste Emmanujan Ik vroeg waar je schotel ongeveer staat, ik bedoel welke plaats of streek. Ik woon te Oostende(Stene) De tuin vormt van achter de grens met Mariakerke
Emmanujan Geplaatst: 2 juli 2012 Auteur Geplaatst: 2 juli 2012 Ik heb het grote vermoede dat de schotel niet correct is uitgericht of er staat een obstakel die het signaal belemmerd. Toen ik de schotel uitrichte op Astra 1 had ik een ontvangst van 90%. Er zijn geen problemen met de ontvangst van Hotbird noch met Astra 1 . De schotel capteert die satelieten boven de daken van de huizen ik vermoed dat als deze satelieten kunnen ontvangen worden Astra 3 die dus wat hoger ligt ook wel moet kunnen opgevangen worden. Het probleem ligt nu bij het feit dat ik de transponder 11798H27500 noch 11914H27500 kan opslaan
ben klever Geplaatst: 2 juli 2012 Geplaatst: 2 juli 2012 Staat dit niet in de gebruiksaanwijzing hoe je een Transponder moet opslaan. Vermeld eens welk merk/type ontvanger. Gr., Ben TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
Sprietje Geplaatst: 2 juli 2012 Geplaatst: 2 juli 2012 Beste Emmanujan De problemen die jij hebt zitten hoogstwaarschijnlijk in een verkeerde instelling van je satelliettuner maar als jij je lnb’s hebt afgesteld volgens de beschrijving op dit forum, dan staan ze toch niet helemaal goed omdat die beschrijving gemaakt is voor Nederland en jij in Oostende flink wat westelijker en ook wat zuidelijker zit. Ik heb dan ook de afstellingen van je lnb’s nog voor je uitgerekend. Om te beginnen moet je de rail waar de lnb’s op gemonteerd zijn 10,35 graden schuin zetten. Doe dit met een waterpas en zorg er voor dat de rail rechts 73mm lager staat over een afstand van 40cm gemeten dan links, dit als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt. Links tegen de lnb-arm zet je de Astra 19,2 lnb. De lnb van de Astra 23,5 zet je daar precies 48mm hart op hart vanaf. Dit meet je van midden voorzijde lnb tot midden voorzijde lnb waar zich het kleine kuiltje in de kunststof kap bevindt. De lnb-klemmen bijven dan 2,5mm van elkaar. Rechts van de lnb-arm zet je de Hotbird-lnb. Die moet op precies 69mm hart op hart van de Astra 19,2-lnb staan. De skew van de lnb’s stel je als volgt in: Hotbird-lnb op 8 graden. Astra 19,2 op 5 graden Astra 23,5 op 8 graden Dit allemaal met de wijzers van de klok mee als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt. Stel dit in met een gradenboogje t.o.v. verticaal waterpas. Heb je dit allemaal afgesteld, richt dan de schotel optimaal uit op de Astra 19,2 op maximale signaalkwaliteit. Omdat je schotel op een pijp staat, kun je de afstelling van je schotel uitstekend controleren nadat alle is vastgezet. - De elevatie door de mast naar voren te duwen en naar achteren te trekken. De signaalkwaliteit moet onmiddellijk minder worden, niet beter. - De richting door de schotel proberen te verdraaien door een stuk betonijzer van 50cm lang (rond 8mm) in de schotelklem te steken en de schotel met flinke kracht proberen te verdraaien, zie bijlage. Ook dan moet het signaal meteen minder worden. Vergaat de schotelklem op de pijp, dan weet je meteen dat je de klem niet vast genoeg had staan. Daarom is het verstandig van te voren de stand even met een potlood of viltstiftstreep bij de schotelklem te markeren zodat je de stand van de schotel snel weer terug kunt vinden.
Emmanujan Geplaatst: 3 juli 2012 Auteur Geplaatst: 3 juli 2012 Lieve Nederlandse vrienden, ik wil jullie zo noemen ook al ken ik jullie niet persoonlijk. Jullie hebben uw internet en uw kennis van satelieten en LNB's uitgeput om mij genoegen te doen en om mij maar alle mogelijkheden van ontvangst te geven op Astra3. Ik was bij mijn dealer van de Protek 9700HD IP en die heeft mij een en ander uitgelegd. Er kan geen teken van kwaliteit zijn bij eender welke transponder als er geen zenders langs die transponder binnenkomen. Ik was dus in een verkeerd idee doordat ik wel het groene blokje van kwaliteit kreeg bij Astra 1 en Hotbird omdat daar wel zenders op staan. De dealer heeft HD zenders ingeladen op mijn receiver voor zover mijn smartcard dat toeliet en zo zag ik telkens het kwaliteitsblokje oplichten als er een HD zender van TV Vlaanderen kon worden ingebracht. Een transponder dient niet opgeslagen aangezien die automatisch gekozen kan worden als daar een zender op staat. Ik hou eraan u allemaal te bedanken omdat u mij een hele weekend lang met goed gemeende raad hebt bijgestaan,morgen ga ik mijn zoon bezoeken die woont en werkt in Toulouse Nederlanders en Vlamingen hebben iets gemeen en dat is ondermeer dat hun schotel en LNB's in dezelfde richting mogen worden uit gericht. Groetjes van een dankbare Emmanuel
ben klever Geplaatst: 3 juli 2012 Geplaatst: 3 juli 2012 Emmanujan, Geen dank, graag gedaan. Succes verder met de Satelliet hobby. Gr., Ben TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen