dzjr Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 Goedemiddag sat4all lezers, Sinds enige tijd heb ik een schotel met een duo LNB in gebruik, eerst op een losse ontvanger, en sinds kort is deze direct op mijn samsung tv aangesloten, en alles werkt naar behoren, ook de HD zenders. Op een tweede ontvanger werkt het ook perfect door de twee uitgangen. De schotel gebruik ik als aanvulling op de digitale kabel TV (UPC) Door het gebruik van de duo lnb zijn zoals jullie weten astra 1 en 3 te ontvangen, echter ik zou ook graag astra 2 (BBC etc) kunnen ontvangen. Op het forum kwam ik al een duidelijke uitleg hoe eea afgesteld dient te worden, dus ik denk dat dat wel gaat lukken. De vraag rest echter, welke onderdelen heb ik nodig om astra 1-2-3 gelijktijdig, en onafhankelijk, op meerdere (bv 3) (HD) ontvangers te kunnen ontvangen? De schotel welke nu aan de gevel zit is een astra 60 cm met een duo LNB, en verder heb ik nog een ovale schoten van 76 x 56 cm met een losse LNB. in begreep al dat de astra schotel te klein is, is de ovale ook te klein, of misschien te combineren? De ontvangers zijn oa een Samsung UE40D5700 en een Strong STR6850 (in weet het, dat is geen hd ontvanger) ik hoop dat jullie een advies kunnen geven, en alsjeblieft niet direct roepen, dat kan je zo vinden als je goed zoekt of googled, wat dat heb ik al een keer gedaan en dan kom ik op verschillende configuraties uit, maar misschien kijk ik verkeerd.... Alvast bedankt voor de moeite groet Dick
cookie monster Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 http://www.sat4all.com/forums/topic/311816-duo-lnb-plus-diseq-switch (is vooo single DUO LNB / LNB) Jij hebtr blijkbaaar Duo LNB Twin ?? Welk schotelmerk die 60cm ?? (64cm ??) ovale schoten van 76 x 56 cm met een losse LNB: 3 x twin LNB + 2x diseqc 1x4 Multi LNB houder vooo 3LNB's & kees = klaaar C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
cookie monster Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 (aangepast) foto LNB"s hoe plaaatsen , echtre skew opde foto klopt nie , daaar 28,5°E hoger moetstaaan en 19,2° lager (kantelen LNB-houder + skew LNB): 30 juni 2012 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Sprietje Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 Beste dzjr Zou je eens een foto kunnen maken van de schotel die je hebt van 76 x 56 cm. En beste cookie monster. Die foto die je stuurt in bericht is natuurlijk niet goed. De lnb’s moeten precies andersom zitten, zie de bijlage.
cookie monster Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 oooooeeeeppppzzzz miljaaaar , klopt andersom , was tevlug foto LNB"s hoe plaaatsen , echtre skew opde foto klopt nie , daaar 28,5°E hoger moetstaaan en 19,2° lager (kantelen LNB-houder + skew LNB): C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen