Ga naar inhoud


Zenderlijst 26e Badr 4/5/6? Wie kan me helpen


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik heb altijd gebruik gemaakt van deze mooie website. Ditmaal ben ik dringend op zoek naar een zenderlijst van Badr 4/5/6 voor mijn dreambox dm800 Enigma 2. Helaas heb ik het nergens kunnen.

 

Weet iemand of heeft iemand zenderlijst voor me?

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Hassanova

Welkom op dit forum

Wat betreft de ontvangst van de Badr op 26 graden oost is het heel gemakkelijk.

In de Ku-band is de BSS-footprint van de Badr 4 in Nederland te ontvangen, de FSS-footprint alleen met een hele grote schotel, de MBC-footprint niet.

De Badr 5 en 6 is helemaal niet in Nederland te ontvangen.

Dat is te vinden in de kolom “Beam” op de site van de Badr 4: http://www.lyngsat.com/Badr-4.html

Je ziet dat het dan om 5 transponders gaat die je kunt ontvangen. De zenders zijn op deze site zo uit te lezen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hassanova

 

Welkom op dit forum

 

Wat betreft de ontvangst van de Badr op 26 graden oost is het heel gemakkelijk.

In de Ku-band is de BSS-footprint van de Badr 4 in Nederland te ontvangen, de FSS-footprint alleen met een hele grote schotel, de MBC-footprint niet.

De Badr 5 en 6 is helemaal niet in Nederland te ontvangen.

Dat is te vinden in de kolom “Beam” op de site van de Badr 4: http://www.lyngsat.com/Badr-4.html

Je ziet dat het dan om 5 transponders gaat die je kunt ontvangen. De zenders zijn op deze site zo uit te lezen.

 

Beste Sprietje,

 

Bedankt voor je reactie. Probleem was dat ik op mijn dreambox, met de signaalzoeker telkens goed signaal kreeg, als ik zenders ging zoeken , dan kreeg ik totaal iets anders. Of het was astra 2 of astra 3. Heel vervelend. Ik heb op een een ander site een badr 4 lijstje gevonden, best chaotisch lijst. Ik heb toen badr toegevoegd aan mijn zenderlijst die ik hier heb gedownload. Vervolgens heb ik het op 1 van de zenders gelaten en zodoende gezocht. Dat ging gelijk goed. Wat me opviel was dat hoe later betreft tijd het werd, des te beter signaal ik heb. Heel apart.

 

Ik heb nog een vraagje aan je. Hoe komt het dat badr 6 niet te ontvangen is terwijl Nilesat wel te ontvangen is. en dit terwijl nilesat ook rondom midden oosten en noord afrika trekt.

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hassanova

Om de Badr 6 te ontvangen, heb je in de Pyreneeën al minimaal een schotel nodig van 120cm. Dat komt overeen met een signaal van 39 dBW. In Nederland moet je nog een veel grotere schotel hebben voor een constante ontvangst, zie de footprint van de Badr 6.

De footprint van de Nilesat heeft minder scherpe contouren en heeft in de Pyreneeën nog een signaal van 42dBW.

post-60869-0-18257900-1341125702_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...