Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van de woningbouw mag ik geen schotel aan de muur hangen.

Zijn er sattelietontvangers waar je de hele wereld mee kan ontvangen zonder een schotel

Bij voorbaat dank!!!

Geplaatst: (aangepast)

Aan een sateliet onvanger zonder schotel heb je niets,is als een auto zonder wielen.

de hele wereld is een beetje veel ,want je kunt nu een maal niet over de horizon kijken.

Een alternatief is een vlak schotel ,dit is een vierkantige vlakke 45 x45 cm ziet er gewoon vlak uit en word diagonaal gepaatst ,misschien zijn ook andere alternatieven als aan de muur ,op het balkon of zo als je maar vrij zicht hebt op het zuiden ,daar waar om 12.00 de zon staat.

LEES ook het topic wetten en regel geving ,dan weet je wat meer,zo dat wij niet alles iedere keer moeten herhalen voor nieuwkomers.

aangepast door columbo
Geplaatst:

Beste Zico

Welkom op dit forum

Als je satellieten wilt ontvangen, dan zal je altijd een antenne nodig hebben. Dat kan zijn in de vorm van een parabolische schotel, een vlakantenne of zelfs een pijp.

Ja er zijn veel mensen die van de woningbouwvereniging geen schotel aan de muur mogen hangen maar vaak zijn er toch wel oplossingen.

Heb je misschien een inpandig balcon gericht op het zuiden of oosten?

Gast Jeroensky

Creatief gaan doen met vlak schotel:

article-1025007-01881E9400000578-704_468x334_popup.jpgarticle-0-0186AAA000000578-65_468x286.jpg

Wat ik ook eens gezien heb, is zo'n vlakschotel als rugleuning op een simpele tuinstoel.(dan niet om op te zitten natuurlijk)

Overigens mogen ze de schotel alleen verbieden als dat vermeld staat in je huurcontract (en je er dus mee accoord bent gegaan). Staat het niet vermeld dan zijn Europese regels boven Nederlandse/locale regels en mag je de schotel gewoon plaatsen.

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

Jeroensky schrijft:

“Overigens mogen ze de schotel alleen verbieden als dat vermeld staat in je huurcontract (en je er dus mee accoord bent gegaan). Staat het niet vermeld dan zijn Europese regels boven Nederlandse/locale regels en mag je de schotel gewoon plaatsen.”

Dat is niet waar. Ten alle tijde gelden de regels van VROM, zie:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bouwregelgeving/documenten-en-publicaties/brochures/2010/07/20/schotel-antennes.html

Klik dan op (schotel)antennes PDF document

Maar als @Zico antwoord geeft op de vraag in bericht 3, dan kunnen we hem verder helpen.

Geplaatst:

Beste Zico

Welkom op dit forum

Als je satellieten wilt ontvangen, dan zal je altijd een antenne nodig hebben. Dat kan zijn in de vorm van een parabolische schotel, een vlakantenne of zelfs een pijp.

Ja er zijn veel mensen die van de woningbouwvereniging geen schotel aan de muur mogen hangen maar vaak zijn er toch wel oplossingen.

Heb je misschien een inpandig balcon gericht op het zuiden of oosten?

Mijn balkon is gericht tot het noordoosen, Ik kan hem alleen aan de andere kant van mijn flatje plaatsen waar geen balkon is.

Ik moet gaten in de muur boren naast het slaapkamer raam.

Geplaatst:

Beste Zico

Oei, een balcon op het noordoosten dat gaat niet lukken maar de andere kant van je huis is het zuidwesten en dat gaat ook niet lukken. Het lijkt me verstandig dat je eens even op deze site kijkt: http://www.dishpointer.com/

Toets je adres in en de satelliet die je wilt ontvangen en zoom zo ver mogelijk in op je huis. Nu kun je precies zien waar de signalen vandaan komen.

Geplaatst:

Beste Zico

Oei, een balcon op het noordoosten dat gaat niet lukken maar de andere kant van je huis is het zuidwesten en dat gaat ook niet lukken. Het lijkt me verstandig dat je eens even op deze site kijkt: http://www.dishpointer.com/

Toets je adres in en de satelliet die je wilt ontvangen en zoom zo ver mogelijk in op je huis. Nu kun je precies zien waar de signalen vandaan komen.

Ik heb gekeken en het signaal komt uit het zuiden, in principe zou het kunnen aan de andere kant van mijn appartement. ik ga vragen of ik een vlakke schotel aan de muur mag ophangen.

Ik heb nog een vraag, aangezien jij er veel verstand van hebt. Kan ik met een dreambox alle Nederlandse zenders ontvangen? ook de commerciele zenders RTL 4,5,7 en Veronica?

Als dat kan dan kan ik besparen op mijn ziggo tv abonnement :P

Geplaatst:

Beste Zico

Het signaal kan natuurlijk nooit uit het zuiden komen. Het komt uit het zuid zuid oosten, om wat precieser te zijn ongeveer 20 graden ten oosten van het zuiden.

Je moet natuurlijk nooit vragen of je een vlakke schotel aan de muur mag hangen. Weten die mensen veel, in hun ogen is een schotel een schotel of die nu parabolisch of vlak is. Je moet het dan ook over een vlakantenne hebben zoals dat ding ook officieel heet.

Je moet je wel bedenken dat je met een vlakantenne slechts één satelliet kan ontvangen. Wil je dus zowel de Astra 1 als 3 kunnen ontvangen, dan heb je twee vlakantennes nodig of een draaibare vlakantenne.

Met een dreambox kun je alle Nederlandse gecodeerde zenders ontvangen als je maar een abonnement hebt. De HD-zenders zitten op de Astra 3, de SD zenders zitten hoofdzakelijk op de Astra 1.

Geplaatst:

Met een beetje mazzel kun je de schotel (onzichtbaar) iets onder de rand van het balkon hangen, een schotel kijkt namelijk 30 graden naar boven.

Geplaatst:

En een schotel kan ook ondersteboven worden geplaatst,dan komt alleen de LNB houder boven de rand uit.

Of op een losse tegel voet,je hebt dan geen vaste constructie,hier kan nog de huurbaas nog de gemeente wat van zeggen !

Schotel kan geïnstalleerd worden in een kamer achter de raam als je voldoende ruimte heeft en kamer is gericht op zuiden.

Let daarbij op dat een dubbelglas die bijna altijd aanwezig is verminderd het signaal aanzienlijk, dus een 78cm schotel is aangeraden.

aangepast door kistedu
Geplaatst:

Het merk Technisat heeft voor hun schotel een speciaal statief gemaakt om de schotel ondersteboven te kunnen monteren, zie de bijlage.

Het ondersteboven monteren achter de ramen heeft een paar voordelen.

1e de schotel kan dichter tegen het raam aan staan want de lnb-arm steekt nu niet meer naar voren.

2e de schotel ligt veel platter waardoor er minder licht wordt tegengehouden. In normale toestand staat de schotel nagenoeg verticaal.

post-60869-0-80074200-1341835255_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen