Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet of het meer mensen is opgevallen maar de beeld kwaliteit van de ek finale is ontzettend slecht, nog even op de Duitser bekeken maar dat is duidelijk beter. Snap niet dat dat zomaar kan! en maar betalen!

VU+Duo OpenPLi® 500GiG HDD

• Moderator
Geplaatst:

Misschien kan je iets meer vertellen.

Kijk je SD of HD , en wat is er slecht aan het beeld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Kijk op ned 1HD vreemd genoeg de eerste 20 min, nu is het veel beter. Dacht eerst aan mijn eigen ontvanger of tv maar op ZDF hd zag het er wel goed uit. Schiet mij maar lek heb er niet echt een verklaring voor.

VU+Duo OpenPLi® 500GiG HDD

Geplaatst:

Ik zag het om 20.30 uur al toen ze rechtstreeks de sluitingsceremonie gaven. Dan de 25 minuten wedstrijd er bij opgeteld betekent dat we 40 minuten de boel in SD zagen ipv HD. Erg slordig van de NOS.

Geplaatst:

Ach, de meeste mensen hebben het nog niet eens door. Vriend van me werkte bij Ziggo, die kwam vaak genoeg bij mensen die hun 50 inch plasma en hd-ontvanger verbonden hadden via een scartkabel. Zagen geen verschil met vroeger zeiden ze. Ja, dankjedekoekoek.

Gaat nooit wat worden met HD in Nederland.

Geplaatst:

Nederland loopt altijd steevast achter met nieuwe ontwikkelingen. Ik denk aan de invoering van teletekst. Hoelang dat duurde voordat het officieel werd ingevoerd en er steeds "PROEF" in bovenste regel stond vermeld.

Ook de invoering van PDC voor de videorecorders. Dit is gewoon verziekt. Dat was trouwens iets wat gewoon handmatig ingeschakeld moest worden. Dan is het dus niet gek als het mis gaat en een opname te laat begint en te vroeg eindigt. Hierover werd destijds voldoende bericht op de teletekstpagina's van de KRO pagina 316. Soms denk heb ik het vermoeden dat de meest succesvolle pagina's van de KRO moesten verdwijnen. Ze waren te lastig en vervelend voor de Publieke Omroep (NPO/NOS).

Ook de late invoering van het invoeren in van 16:9 beeldformaat. Lieve hemel wat duurde dat lang zeg. Al een gewoonte bij de Duitse en Britse buren, maar hier nee. BBC series daar in breedbeeld werden doodleuk hier uitgezonden met de logo's er over heen, in beeld en zwarte beeld.

Dus dat er nu anders mee zou worden omgegaan met de invoering van HD verbaast mij totaal niets.

Maar goed eventjes iets pleiten ten gunste van de Publieke Omroep. Al jaren en jaren wordt er zoveel bezuinigd en dat laat zijn sporen naar. Zonder geld draait er niets, ook geen omroep. Dat geblaat over salarissen is onzin in de zin dat het maar een fractie van het geheel uitmaakt. Daar gaat zoiets niet aan ten onder. Zonder geld lukt het niet om een product goed neer te zetten en na te denken wat je wilt in Nederland voor omroep. Een politieke partij heeft liever dat alles verdwijnt. Maar wat dan? Alleen kijken naar de Luxemburgse zenders waarvan ik zovaak het vermoeden heb dat het gekochte reclame tijd is van de producent en die nodigt zich zelf uit bij Harry Mens in Busisnessclass. Dat is geen informatie.

Als ik lees over de ARD en ZDF en de omroepen van de ARD inclusief, denk ik daar wordt nog principieel over nagedacht wat ze willen bedrijven en visie zij voor ogen hebben, voor hunzelf, Duitsland of eigen deelstaat. Deze discussie hoor ik nooit of uiterst zelden in Nederland. Als je zelf er geen idee over hebt wat je wilt, dan doen andere het wel voor je. Maar verwacht er dan niet veel van wat er van terecht komt.

Dan heb krijg je zoals wat ik hier boven schreef, of zenders met reclame en reclame, en vooruitblik en vooruitblik. Nu in de zomerperiode is het nog erger. Het lijkt wel of wij in Nederland een STER omroep hebben. Het komt ver boven de irritatie grens uit en is bijna nog onmogelijk om deze zenders op te hebben staan. Daarnaast herhalingen en herhalingen en deze zijn ook nog te zien op de thema kanalen. Wat is er dan mis met dit verhaal in Nederland? Waarom verdienen wij dergelijke rotzooi.

Trouwens ik denk dat het in Vlaanderen niet veel anders is bij de VRT. Met drie zenders maken ze er volgens mij een rotzooitje van. Geen volledige programmering, tekst-tv, sport toch uitzenden over drie netten. Geen enkele programma begint op tijd (geldt ook voor Nederland).

Geplaatst:

Ik heb de finale niet gezien, maar bij de andere wedstrijden vond ik het beeld van NED1 HD wel erg goed, beter dan op Canvas HD, ARD/ZDF HD en BBC/ITV HD

Dat ze vergeten naar HD te schakelen is wel erg dom, maar de dag voordien vergaten ze dit ook al bij de TT van Assen. Die was vorig jaar in HD maar dit jaar was het SD. Misschien dezelfde medewerker die dit bij de EK finale vergat om te zetten?

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de finale niet gezien, maar bij de andere wedstrijden vond ik het beeld van NED1 HD wel erg goed, beter dan op Canvas HD, ARD/ZDF HD en BBC/ITV HD

Dat ze vergeten naar HD te schakelen is wel erg dom, maar de dag voordien vergaten ze dit ook al bij de TT van Assen. Die was vorig jaar in HD maar dit jaar was het SD. Misschien dezelfde medewerker die dit bij de EK finale vergat om te zetten?

Sorry ?

met alle respect als je gaat zeggen dat je het beeld op NL1HD beter vond dan op de BBC HD of ITV HD heb je er naar mijn mening niet zo'n beste kijk op

het beeld van NL1HD kon bij lange na niet tippen aan de beelden van BBC HD tijdens de EK finale

aangepast door greevels
Geplaatst:

Dat de TT niet in HD werd uitgezonden was geen vergissing. Ze hebben maar één HD studio waar live HD beelden kunnen worden verwerkt. En die was in de middag in gebruik voor de Tour de France. Waarom ze vanaf 11.00 tot 14.30 uur dan de TT niet in HD uitzonden is me een raadsel. De Tour begon pas om 14.40 uur.

Gelukkig heb ik via Sport1 Live HD de TT wel in HD kunnen zien.

Geplaatst:

Sorry ?

met alle respect als je gaat zeggen dat je het beeld op NL1HD beter vond dan op de BBC HD of ITV HD heb je er naar mijn mening niet zo'n beste kijk op

het beeld van NL1HD kon bij lange na niet tippen aan de beelden van BBC HD tijdens de EK finale

Leer eens lezen, dat zei ik helemaal niet. Ik had het over de andere wedstrijden (dat staat er toch duidelijk geschreven in mijn vorige post, heb de finale niet eens gezien)

Geplaatst: (aangepast)

Lol

Blijft hetzelfde als jij vind dat de normale poule wedstrijden van het EK beter beeld hadden op Nl1 HD ipv op BBC HD moet je nog steeds wat aan je ogen laten doen

Een goedenavond

:P

aangepast door greevels

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...