Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dat gebeurt meestal als ik naar een andere satelliet overschakel. Dan moet ik soms heel lang wachten, als ik dan probeer te zappen dan zijn alle zenders donker grijs en krijg ik de melding geen tuner vrij. Dit heeft zich meerdere malen voorgedaan. Het zijn allemaal zenders die ik gewoon kan ontvangen en er wordt niet opgenomen als dat gebeurt.

Momenteel wordt er maar van 1 tuner gebruik gemaakt, 2e kabel moet nog worden aangelegd.

2e tuner staat uiteraard uitgeschakeld in het tuner menu.

Er wordt gebruik gemaakt van een draaibare 78cm schotel.

P.S. Is niet mijn eigen opstelling maar van een kennis.

aangepast door Ghanssie

Geplaatst:

Ja een kabel en dan naar andere satelliet overschakelen,dan zul jij ook de zender moeten afstemmen. Maar als je maar een kabel hebt, hoe wil jij dan dat het moet, ja je kunt doorlussen. en maar zappen. Ga je opnemen, dan kun je misschien wel naar zefde zender kijken of naar zender in zelfde transponder in de transponder bekijken. Maar net hoe de instellingen staan. Staat die op dat opnames voor alles gaan....dan houdt het op. Gooi er een tweede kabel bij met een twin LNB of neem. Maar dit neemt niet weg: Je draait de schotel en dan KUN jij alleen maar de zenders bekijken die op die satelliet zitten, ook met twin lnb.

Je zou kunnen gaan voor wave frontier o.i.d van orde.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Geplaatst:

Wat mij opvalt: de tijd loopt niet goed. Ik plaatste om 08.40 en niet om 07.40 uur. Stjonge ik wil ook nog wel eens slapen ha ha ha

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Geplaatst:

Het heeft gewerkt alleen op die ene kabel. Van het ene op het andere moment, als je van bijvoorbeeld astra 1 naar astra 3 schakeld, zegt ie dat er geen vrije tuner is en blijft de zenderlijst donker grijs.

• Moderator
Geplaatst:

Gebeurt dit alleen als je van satelliet wisselt, of ook als je zapt en bij dezelfde satelliet blijft? Als het met wisselen van satelliet optreed denk ik dat of je bekabeling niet fris is, of dat je switch wellicht stuk is.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...