Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb volgende constellatie:

- een Technisat Digicorder met een originele CD smartcard en een originele CD MediaGuard (basispakket + extra HD)

- een PC met een Technotrend S3650 met eveneens een originele CD smartcard (extra settoppakket)

met een DUO LNB, ontvang dus bij beide ook de HD zenders van 23.5 (bij het settoppakket alleen Ned 1, 2,3)

Dit werkt al geruime tijd zonder problemen. Maar nu: van de Nederlandse HD zenders ontvang ik op de Technisat opeens alleen nog maar geluid, beeld is weg. Bij de niet-HD Nederlandse zenders is er ook geluid en beeld dat onmiddellijk bevriest (geldt ook voor BVN!). De Belgische HD Zenders ontvang ik zonder problemen.Ook de free-to-air zenders zijn geen probleem (behalve blijkbaar BVN). Ik heb de beide kaarten verwisseld, maar dat was ook de oplossing niet.

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er iets met de schotel is, maar de ontvangst met de PC is perfect.

Ik heb eigenlijk geen idee waar het probleem zou kunnen zitten. Blijkbaar niet bij de schotel (waar ik overigens moeilijk bij kan, omdat mijn verhuurder deze op het dak heeft geplaatst) en blijkbaar ook niet bij de Technisat of de verdere hardware.

Heeft iemand een idee? Bij voorbaat mijn dank.

Groeten uit Berlijn.

Geplaatst:

beste,

een paar vragen,om te kunnen helpen.ik ken die technisat niet,maar gaat de kaart rechtstreeks in de ontvanger,of via een module?

indien dit laatste,zou ik kijken of er een update is.als je daarmee werkt,geef het type eens.

ook zou ik kijken of je op je ontvanger de laatste firmware en settingslijst hebt.

als dit allemaal zo is,dan zal ik je verder ook niet kunnen helpen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Beste graydutch

Ik neem aan dat je die Technisat in Duitsland gekocht hebt en niet in Nederland.

Het is bij insiders algemeen bekend dat de Duitse uitvoering van Technisat niet goed om kan gaan met een CanalDigitaal CI-module. Daar heb je een AstonCrypt 1.07 voor nodig met de nieuwste software V2.26. Deze cam werkt zeer goed met de Canal Digitaal en TV Vlaanderen smartcard op bijna alle ontvangers.

Probeer die AstonCrypt-module maar een even te lenen van iemand. Bijna 100% zeker dat je problemen zijn opgelost.

Geplaatst:

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden.

De CD smartcard zit zoals gezegd in een origineel MediaGuard Module. De firmware is 1.03.05.

Ik heb de Technisat (HD S2) inderdaad hier in Duitsland gekocht. Het kan best zijn dat Technisat niet goed met een CD module harmonieert: aan de andere kant heeft deze combinatie althans bij mij twee jaar lang zonder problemen gewerkt. Wat ik niet begrijp is waarom de situatie van de ene op de andere dag veranderd is.Tot twee dagen geleden had ik geen enkel probleem.

De software van de Technisat heb ik bewust niet geactualiseerd, daar wordt juist voor gewaarschuwd (ivm met de hier spelende thema's CI+ en HD+). Bij een update wordt bij HD+ zenders klaarblijkelijk de opnamemogelijkheid buiten spel gezet. Of dat voor de CanalDigitaal zenders ook geldt wil ik eigenlijk niet uitproberen!

Zou het echt aan het module liggen? Als ik zeker wist dat mijn probleem daarmee kan worden opgelost, kocht ik een Aston, al kost-ie wel weer zo'n € 75.

Mijn dank.

Geplaatst:

Beste graydutch

Dat Technisat een Astron-module voor schrijft staat zelfs op de site van Technisat, zie onderaan op blz. 11 van dit document:

http://www.technisat-daun-fs.de/downloads/bro/bro_digitale_televisie_met_technisat_7008.pdf

Het verbaast me eerlijk gezegd dat je zo lang zonder problemen hebt kunnen kijken. Ik heb al diverse mensen in Duitsland, Polen en Zwitserland geholpen met technisat-apparatuur die uiteindelijk met een Aston-module van de problemen af waren.

Maar nogmaals, zie dit eerst even uit teproberen voordat je 80 euro gaat uitgeven.

Geplaatst:

Hallo Sprietje,

Nogmaals bedankt voor je reactie. Ja, dan zal ik maar in de zure appel bijten en een Aston 1.07 bestellen. Kun je mij (eventueel als PM) hiervoor eventueel een betrouwbare leverancier in Nederland noemen, die ook naar het buitenland kunnen sturen. Ik heb hier in Duitsland nauwelijks iets gevonden en dan nog ontbreekt in vrijwel alle gevallen de 1.07 vermelding. Over de software-versie wordt nergens iets gezegd. Ik neem aan dat in Nederland de keus groter is, maar weet niet goed, waar ik het beste kan bestellen. Alvast bedankt.

Geplaatst:

Ik blijf het vreemd vinden... Ik heb een technisat Digicorder HD S2 plus, en heb naast mijn Zweedse conax kaart ook een nederlandse seca kaart via de originele zwarte CI module in de ontvanger zitten. Ik kijk niet veel NL televisie, maar ik heb de afgelopen weken een aantal Zweedse films opgenomen van NL2... alles werkt prima, altijd beeld en geluid.... ik heb dus geen Aston module, maar net als 'greydutch' de officiele module...

De receiver is ook gekocht in Duitsland, omdat die daar veel goedkoper is dan in NL, bovendien is het in NL erg stil wat betreft Technisat apparaten.

Ik heb dus wel de "plus" uitvoering , met 2 HD tuners ipv slechts 1 HD en 1 SD tuner in de oudere versie van deze receiver.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Gast azboxhd
Geplaatst:

wat je ook eerst kan doen nieuwe sw op de cd module zetten ver 3.03.013sp2 die jij er op hebt staan is heel oud.

Doe de module in de ontvanger zet hem op BVN geen kaart er in ga na het CI MENU an op nieuwe sw en druk op ok dit kan soms wel even duren.

=============================================

johan

Geplaatst:

Beste greydutch

Tja, je staat inderdaad voor een dilemma. Je schrijft dat je de Belgische HD-zenders zonder problemen kunt ontvangen en de FTA-zenders op de Astra 3 ook. Hieruit zou je toch de conclusie trekken dat de schotel voor wat betreft de Astra 3 goed uitgericht moet staan.

Vreemd is echter wel dat de FTA-zender BVN op de Astra 1 bevriest. Daar heb ik echt geen verklaring voor.

Wat natuurlijk wel jammer is, is dat je geen firmware-update van je Technisat kunt/wilt uitvoeren. Er bestaan natuurlijk een kans dat daarmee het probleem verholpen kan worden.

Om toch nog eens zeker te weten of de schotel wel goed staat voor de Astra 3 moet je eens proberen of je de vrij te ontvangen zender Planeta HD kunt ontvangen. Die zit op 11817V.

Geplaatst:

Hallo,

ik besef dat dit een tamelijk speciaal geval is. Des te meer waardeer ik de reacties hier in dit forum. Ik heb eerst geprobeerd de software van het CD module te upgraden zoals azboxhd schreef. Na enige tijd kwam er echter de volgende melding: download mislukt (wellicht heeft het feit dat BVN bij mij momenteel bevriest hier iets mee te maken?). Heb de receiver daarna op een paar willekeurige FTA zenders gezet en nogmaals geprobeerd maar zonder succes. Ik heb overigens een Mediaguard (goedgekeurd door CANALDIGITAAL staat er op) met het nummer 09120, Rev. 1.1. Dus nog weer ouder dan op de site die Sprietje hierboven noemde wordt vermeld. Een afbeelding van een wereldbol heb ik niet kunnen vinden. Dit module heb ik sinds ca. 3 jaar. Mijn smartcard is overigens wel actueel (oranjekleurig). Sverige: ik heb precies dezelfde Technisat receiver als jij: HD S2 plus. Jammer genoeg ken ik hier in Berlijn niemand, die zo maar even een Aston Seca 1.07 te leen heeft. Er wonen hier niet al te veel Nederlanders en ik denk niet dat er daaronder veel zijn met Nederlandse TV.

Ook heb ik geprobeerd de zender Planeta HD te ontvangen (stond al in mijn lijst, maar ik had er nog nooit naar gekeken). En wat blijkt: ook hier wel geluid, geen beeld!

Ik geloof haast dat het toch de schotel zou kunnen zijn. We hadden van het weekend hier in Berlijn heftige regen en onweer. Is het mogelijk dat door een niet meer optimale uitrichting van de schotel de constellatie zo is veranderd dat ik wel de Belgische HD zenders EEN en Canvas kan ontvangen, maar de overige 23.5 HD zenders van Nederland niet? En dat bovendien de Nederlandse niet-HD zenders van Astra 19.2 onmiddelijk bevriezen? Het probleem is dat de schotel op het dak staat, en dat ik er zelf niet bij kan (en er bovendien niet genoeg verstand van heb) en dus naar de verhuurder moet stappen. Maar als het de schotel is, hoe kan het dan dat de Technotrend aan mijn PC het wel prima doet, ook de HD zenders Ned 1, 2 en 3?

Als ik eventueel een nieuwe receiver (met LAN en harde schijf) zou moeten kopen, welke is dan aan te raden? Het lijk mij dat ik dan het beste een door CD gecertificeerde ontvanger zou moeten nemen, maar de keus is niet bepaald groot. Of zijn er alternatieven? Bij de Technisat was het mogelijk de opnames via het netwerk naar de PC te sturen. Het formaat was niet proprietär (TS4). Dat zijn voor mij twee belangrijke criteria.

Graag hoor ik het, als iemand nog een idee heeft waar de oplossing van mijn probleem kan liggen.

Hartelijk dank.

Gast azboxhd
Geplaatst:

je moet wel de CD module hebben met de wereldbol er op anders heb je waarschijnluk een ouder model en die is niet geschikt voor HD en kan je niet updaten.

Die CD uitleg is antiek.

-----------------------------------------------------

johan

Geplaatst:

Je kan in principe de software van je technisat upgraden. De "nieuwe" update, die intussen ook al weer meer dan 1 jaar oud is, is bedoeld om het mogelijk te maken een zgn legacy Modul te gaan gebruiken om HD+ (commerciele zenders in HD) te gaan ontvangen, icm een geldige HD+ kaart uiteraard. Die HD plus zenders kan je niet opnemen als je via de officiele module kijkt, anders kan het wel.

Ik heb de automatische update gewoon aanstaan, en heb dus die HD+ update gewoon op de receiver staan... het heeft geen enkele invloed op de opnames van nederlandse en Zweedse gecodeerde zenders, en uiteraard ook niet op de normale FTA zenders.

Mijn advies is dus gewoon om eerst de nieuwe software op de receiver te laden.... als alles er opstaat, en de update afgesloten is, de receiver uitzetten, en de stekker eruit trekken, en daarna de stekker er weer in... dat wil soms ook nog wel eens wonderen doen! Je hebt echt niets te verliezen... de beperkingen zijn alleen voor de HD+ zenders met het betreffende Modul.

ik ben benieuwd...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Beste graydutch

Je schrijft dat je ook bij diverse FTA-zenders het probleem hebt dan je geen beeld hebt maar wel geluid hebt.

Haal nu eens de CanalDigitaal CI-module uit je ontvanger (kleine knopje rechts van de module indrukken) en probeer dan nog eens die FTA-zenders waar je problemen mee hebt. Er is een kans dat die zenders het dan wel doen. Dat is namelijk ook een probleem geweest met de nieuwere CanalDigitaal CI-modules een half jaar geleden bij een aantal merken tuners. Daarom is er ook die upgrade gekomen voor de nieuwe modules. Omdat jij nog een ouder type hebt, is hij dus niet te upgraden.

Geplaatst:

Hallo,

Sverige: ik heb precies gedaan, wat je me aanried (inderdaad: ik had niets te verliezen...). En ziedaar, door de update van de Technisat-software doet alles het weer! Alle problemen zijn opgelost. Ik had deze update inderdaad steeds laten lopen, omdat ik niet wist of de opnamemogelijkheid van de Nederlandse zenders daarmee ook zou worden geblokkeerd. Maar het is precies zoals je zegt, opnemen gaat nog steeds. Mijn hartelijke dank voor deze supertip. Waarom de update opeens noodzakelijk werd, zal vermoedelijk wel een raadsel bijven.

Sprietje, ook jij van harte bedankt voor de diverse reacties.

Al heb ik blijkbaar een ouder CanalDigitaal module, dat dan ook nog eens niet zo goed met de Technisat harmonieert, ik denk dat ik het nu zomaar laat. Never change a winning team! Of zou een nieuw CanalDigitaal module of de Aston Seca 1.07 voor meer stabiliteit zorgen?

De enige beperking die ik van het begin af aan al heb gehad, is dat ik bij het uitzetten van de Technisat er aan moet denken dat de actieve zender Ned 1HD, 2HD of 3HD is. Zoniet, worden deze bij de volgende start niet gestart (Uw abonnement is niet geldig..") en moet ik de stekker trekken en opnieuw starten. Maar dat is eigenlijk de enige beperking.

Nogmaals mijn hartelijke dank. Een prima forum!

Groeten uit Berlijn

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen