ejapolska Geplaatst: 3 juli 2012 Geplaatst: 3 juli 2012 Hallo , Ik heb totaal geen verstand van schotels plaatsen enz maar heb het gister toch met mijn oom geprobeerd , alleen lukt het niet om signaal te krijgen.. Ik heb een dreambox dm500hd ontvanger een triax schotel van 78 cm en een diseqC ontvanger die DiSEqC 1.2 & USALS . ik heb geen idee waar het probleem ligt , misschien dat het dak van het huis in het zicht staat? de schuur waar de schotel op staat is toch zeker een meter of 9 10 van het dak af. We hebben de dreambox op signaal zoeker gezet , en de schotel gedraaid om signaal te ontvangen maar nergens was signaal te krijgen. heel af en toe deed de signaalbalk iets maar dat was meteen weer weg hij kwam ook niet boven de 20 %. de AGC(?) balk geeft wel rond de 40 % aan. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn ? ik wil het probleem heel graag zo snel mogelijk verhelpen. Alvast bedankt. http://afbeelding.im/vdCrA http://afbeelding.im/vHSY2
Ventura Geplaatst: 3 juli 2012 Geplaatst: 3 juli 2012 Grote vermoeden dat de schotel opnieuw moet worden uitgericht. Als u deze "uitdaging" snel wilt oplossen. Dan adviseer ik, hulp in te winnen bij een "goede schotel monteur".
Sprietje Geplaatst: 3 juli 2012 Geplaatst: 3 juli 2012 Beste ejapolska Als je totaal geen verstand hebt van schotels zoals je schrijft, vind ik het niet verstandig zelf een draaibare schotel te gaan plaatsen. Of je gaat je eerst eens flink verdiepen in het afstellen van een draaibare schotel of je laat de schotel plaatsen. Controleer ook eens met Dishpointer.com of je schotel wel vrij zicht heeft op de diverse satellieten. De signalen komen ongeveer onder een hoek van 28 graden boven de horizon.
ejapolska Geplaatst: 3 juli 2012 Auteur Geplaatst: 3 juli 2012 Ja ik probeer me er in te verdiepen vandaar dat ik ook hier vraag om hulp , en zelf ook rondkijk op google. wat betreft dishpointer , Ik denk dat ik daar niet heel veel mee kan omdat ik niet de exacte plek waar de schotel staat kan gebruiken als plek, omdat de schotel een meter of 3 de lucht in staat zoals op de fotos in mijn 1e post te zien is.
Ventura Geplaatst: 3 juli 2012 Geplaatst: 3 juli 2012 Ik weet niet of de montage mast geschikt is. Deze staat niet erg stevig gemonteerd/verankerd. Grote kans dat tijdens een wind vlaag u het satelliet signaal verliest.
Sprietje Geplaatst: 3 juli 2012 Geplaatst: 3 juli 2012 Je kunt Dishpointer.com altijd gebruiken ook als je schotel 3 meter hoog staat. Bij de hoogte die het rode ballonnetje aangeeft op de afstand van je schuur naar de nok van het dak, tel je gewoon 3 meter op. Je moet wel weten hoe hoog de nok van je huis is. (show obstacle line of sight checker aanvinken) Wat je ook kan doen is op een stuk karton een hoek van 28 graden uitzetten, deze driehoek uitknippen en die dan bij de schotel zuiver waterpas houden. Als je dan over de schuine zijde kijkt moet je over het dak kijken.
Sprietje Geplaatst: 3 juli 2012 Geplaatst: 3 juli 2012 Je hebt helemaal gelijk Ventura. Bovendien staat de mast 1,5 graad scheef, iets wat je helemaal niet kunt gebruiken met een draaibare schotel. Je moet gewoon twee muurbeugels boven elkaar plaatsen, als het even kan een meter uit elkaar en daar gewoon een pijp van een paar meter lengte in klemmen. De lengte zal mede afhankelijk zijn dat de schotel hoog genoeg staat om over het dak te kijken. Een pijp van rond 48mm mag hooguit 2 meter boven de bovenste muurbeugel uitsteken anders krijg je veel te veel vering bij een harde wind, anders een dikkere pijp nemen.
ejapolska Geplaatst: 3 juli 2012 Auteur Geplaatst: 3 juli 2012 de pijp die op de muurbeugel zit is 1,5 m hoog de schotel zelf kan nog een halve meter zeker omhoog , dat lijkt me dan toch geen probleem als de beugel zelf dan ook rechtgezet word?
ejapolska Geplaatst: 3 juli 2012 Auteur Geplaatst: 3 juli 2012 Zelf vind ik de mast wel erg stevig staan hij zit er zeker 20 cm in en zit klemvast, dat hij niet helemaal precies recht zou staan dat zou kunnen maar dat zou ik morgen op kunnen lossen..
Ventura Geplaatst: 4 juli 2012 Geplaatst: 4 juli 2012 Zelf vind ik de mast wel erg stevig staan hij zit er zeker 20 cm in en zit klemvast, dat hij niet helemaal precies recht zou staan dat zou kunnen maar dat zou ik morgen op kunnen lossen. Het gaat er om, dat de mast stabiel en goed is verankerd/gemonteerd. U kunt dit zelf gaan testen. Waar de schotel nu gemonteerd is, precies daar onder de mast vast houden. En dan stevige schudden. Als u ziet dat de mast en de schotel flink aan het bewegen is. Dan duidt het aan dat de mast niet stabiel is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen