ejapolska Geplaatst: 3 juli 2012 Geplaatst: 3 juli 2012 Hallo , Ik heb totaal geen verstand van schotels plaatsen enz maar heb het gister toch met mijn oom geprobeerd , alleen lukt het niet om signaal te krijgen.. Ik heb een dreambox dm500hd ontvanger een triax schotel van 78 cm en een diseqC ontvanger die DiSEqC 1.2 & USALS . ik heb geen idee waar het probleem ligt , misschien dat het dak van het huis in het zicht staat? de schuur waar de schotel op staat is toch zeker een meter of 9 10 van het dak af. We hebben de dreambox op signaal zoeker gezet , en de schotel gedraaid om signaal te ontvangen maar nergens was signaal te krijgen. heel af en toe deed de signaalbalk iets maar dat was meteen weer weg hij kwam ook niet boven de 20 %. de AGC(?) balk geeft wel rond de 40 % aan. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn ? ik wil het probleem heel graag zo snel mogelijk verhelpen. Alvast bedankt. http://afbeelding.im/vdCrA http://afbeelding.im/vHSY2
Ventura Geplaatst: 3 juli 2012 Geplaatst: 3 juli 2012 Grote vermoeden dat de schotel opnieuw moet worden uitgericht. Als u deze "uitdaging" snel wilt oplossen. Dan adviseer ik, hulp in te winnen bij een "goede schotel monteur".
Sprietje Geplaatst: 3 juli 2012 Geplaatst: 3 juli 2012 Beste ejapolska Als je totaal geen verstand hebt van schotels zoals je schrijft, vind ik het niet verstandig zelf een draaibare schotel te gaan plaatsen. Of je gaat je eerst eens flink verdiepen in het afstellen van een draaibare schotel of je laat de schotel plaatsen. Controleer ook eens met Dishpointer.com of je schotel wel vrij zicht heeft op de diverse satellieten. De signalen komen ongeveer onder een hoek van 28 graden boven de horizon.