Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben aan het kijken naar een vervangen voor mijn vu+ duo. Ik weet dat de ET 9500 een optie heeft voor zowel dvb c als dvb s. Maar hoe zit dit qua opnames als je 1 van elke soort tuner hebt. Als je van elk 1 tuner er in hebt, zijn deze dan single tuners? of twin tuners?

Geplaatst:

Singles.

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Ok - dank je voor deze info. Jammer is dat! Ik zoek een linux ontvanger waarin je zowel schotel als kabel kan doen en het zou prettig zijn dat die meer dan 1 ding tegelijk per 'source' kunnen opnemen.

De 9500 leek leuk, maar is misschien niet helemaal geschikt.

Geplaatst:

Je zou de DVB S tuners kunnen laten zitten en er 2 USB DVB C tuners aan kunnen hangen.

Ik meende zelfs dat er een USB DVB C twin tuner was, maar dat weet ik niet zeker.

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Misschien is het handiger als je uitlegt wat het moet kunnen

1x dvb-s2 + 1x dvb-c

Dan kan je opnemen met de ene tuner en gelijktijdig kijken met de andere maw

Ned1 HD opnemen via de dvb-c tuner en kijken met de dvb-s2 tuner naar ieder kanaal wat je maar wilt

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:

Ik wil denk ik af van de schotel, en terug naar ziggo. Dus het moet werken met ziggo - en ook nog de FTA kanalen kunnen opnemen. Jammer genoeg kan je dan dus van 1 'provider' maar 1 ding opnemen tegelijk.

Geplaatst:

jammer is het inderdaad...

je hebt een aardige twin receiver (nu specifiek voor dvb-s2) en zou binnenkort beiden dvb-s2 en dvb-c willen kunnen gebruiken

danwel echt overstappen van s naar c.

dat is wellicht een nieuwe voorwaarde om naar receivers en de mogelijkheden te kijken

de nieuwe receivers krijgen weldra (3~4 e kwartaal ) allemaal een extra optie namelijk de dual tuner

een insteektuner die uitwisselbaar is en dus dvb-s2 of dvb-c mogelijk maakt

allemaal onder het linux enigma2 / dvbapp principe

maar ook de meer recente receivers kunnen dat Uno + Ultimo

behalve die vast ingebouwde dvb-s2 tuner van jou VU+ DUO

alles wat jij tot nog toe als belangrijk thema / wens beschreef (als ik me die constatering mag permiteren) heeft te maken met je schotel inzake het vlekkeloos opnemen en iets anders kijken een multifeed met twin of quad LNB's

je hebt een draaibaar ding staan, je frustratie zal niet opgeheven worden door een komplete switch te maken naar dvb-c bij ziggo

die wordt opgeheven door een perfekte receiver met vervangbare insteektuners.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Ik ben de schotel zat (draait slecht) - het is duurder om de schotel op te knappen dan terug te gaan naar de kabel. Maar ik wil voor bijvoorbeeld de Engelse kanalen wel de schotel houden. En 1 ontvanger voor beide types tv zou wel zo lekker zijn! (En ja mijn vu duo is snel van slag - maar werkt goed genoeg om het door de vingers te zien. het is mijn schotel die draait als hij zelf zin heeft die een groter probleem is! En canal digitaal heeft een stuk minder zenders dan ziggo tegenwoordig helaas :()

Dus even wachten tot dual insteek tuners is wel zo handig. Ik ga nu ook nog niet beslissen - want canal digitaal loopt nog tot december.

Geplaatst:

het is duurder om de schotel op te knappen dan terug te gaan naar de kabel.

Daar wordt heel verschillend over gedacht.

Ziggo goedkoper? Het is maar hoe je er tegenaan kijkt.

Voor meerdere kaarten in huis: ja. Voor zenderaanbod: nee.

Een schotel kun je toch opknappen met tweedehands onderdelen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...