Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb een vraagje over het afstellen en dan voornamelijk of het beter kan.

Mijn Signaal:

Polarisatie: Horizontaal

Switch Freq: 11700

Frequentie: 12515

Symbol Rate: 22000

Signaal Sterkte: 74% (bijna altijd)

Kwaliteit: 100%

Hij staat bij mij vrij zonder hinder van bomen en dergelijke. Toch denk ik dat de signaal sterkte beter kan vooral omdat hij vrij staat.

Of zijn deze waarde's normaal en is beter bijna niet mogelijk. Het is gemonteerd door een monteur van CD en ik heb meer het idee dat ze er 4 op een dag moeten en zodra ze beeld hebben het genoeg is en niet kijken of het signaal beter kan.

Mvg. Raymon

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Dat percentage zegt helemaal niets zeker niet als het merk en type van de receiver niet bekend zijn, voor een Inverto b.v. is het een heel goed signaal maar voor andere merken?

Wacht de eerst volgende flinke regen-/onweersbui(en) eens af en kijk of je beeld blijft houden

Geplaatst:

De receiver is een Phillips DSR 7141/22. Bij regen heb ik gewoon beeld alleen in Mei hadden we een wolkbreuk en toen was hij weg. Met onweer van de afgelopen maand was het verschillend. Ik heb een paar keer gewoon kunnen kijken en hij is ook een paar keer voor 5 min weg gevallen.

Geplaatst:

Beste Alias_R

Signaalsterkte zegt helemaal niets. Signaalkwaliteit is per merk en type verschillend.

Als je twijfelt of de schotel goed is afgesteld, kun je het beste afstemmen op Eurosport HD, History HD en Planeta HD. Als je die bij een gewone regenbui nog ongestoord kunt ontvangen, dan staat de schotel goed uitgericht. Bij een hevige regenbui is het normaal dat die zenders wegvallen.

Geplaatst:

Sommige "concullega" draait het alleen om cijfertjes. Het maakt niet uit in welke branche men zit. Soms is service ver weg te zoeken. Een bekende gezegde: "Voor service en garantie, zijn we op vakantie". U moet net geluk hebben om een goede persoon te treffen die hun werk serieus neemt en de tijd voor neemt. Een second opinion kan nog altijd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen