Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ligt het aan mij of is de zoekfunctie van deze site niet sterk ?

Bij vragen op het forum wordt nogal eens geprikkeld gereageerd, "dat mensen niet goed lezen" en "eerst moeten zoeken" alvorens een vraag te stellen.

Maar zoeken levert bij mij nogal eens "géén resultaten gevonden" , terwijl als ik dan door diverse topics heen "blader" wel degelijk de door mij gebruikte zoekterm tegen kom.

Als voorbeeld zoeken naar "Duo LNB" 0 resultaten. Toch vind je in veel teksten duo lnb, Duo LNB of Duolnb geschreven.

Hoe kan dat ? Hoe kan ik het beter doen ?

Grtz H-O

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Geplaatst:

Dag Hum (O? Rist?) :cool:

Wat in ieder geval werkt, is de zoekopdracht in google invoeren, samen met "sat4all". Dan kan je een enorme bulk aan resultaten vinden, bij het eerste topic.

Hoe het verder binnen deze site werkt, weet ik niet.

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

a33,

Bedankt, slim truukje, even getest, toch gek dat je met een browser van buitenaf meer/beter zoekresultaat krijgt dan met de interne zoekfunktie.

Maar als ik vind wat ik zoek ben ik allang blij. :)

Misschien gaat het beter met "opperands" als, or, and, etc.

thnx H-O

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Geplaatst:

vaak is het ook zo, dat de zoek termen meer dan 3 letters moeten te bevatten

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Geplaatst:

Sinds enkele minuten ben ik vanaf 5 juli 2012 medeforumlid.

Met de opmerking dat de zoekfunctie beter kan en moet ben ik volledig eens.

Een goede zoekfunctie voorkomt vervuiling en werkt klantvriedelijk

en verbetret hierdoor de kwaliteit van het forum. En dat is toch de bedoeling

of niet soms? .

Vraag aan de beheerder van het forum wat gaat de beheerder forum hieraan doen?

Graag reactie binnen 5 werkdagen.

Indien u geen actie neemt is dat tenminste ook duidelijk

MVG

sef033

• Moderator
Geplaatst:

Alhoewel ik geen forum beheerder ben kan ik er wel het volgende over zeggen.

In onze huisregels geven wij het volgende aan:

5. Vragen stellen? Kies de juiste methode - Wees duidelijk met je vraagstelling en onderwerptitel

Wij houden dit board graag netjes. D.w.z. dat wij niet gediend zijn met mensen die hun berichten duidelijk in een verkeerd forum plaatsen of hetzelfde bericht meerdere keren in verschillende forums plaatsen. Neem niet het onderwerp van een ander over door in zijn onderwerp een nieuwe vraag te stellen die weinig of niets met het onderwerp te maken heeft. Heb je een vraag, open dan zelf een nieuw onderwerp met een duidelijke onderwerptitel. Onderwerptitels plaatsen in de aard van "even een vraagje", "help mij", "satelliet", "advies" of "is dit wat" gaan nergens over en zijn er de oorzaak van dat mensen niet meer de mogelijkheid hebben gericht te zoeken naar bepaalde berichten. Geef in de onderwerptitel dus duidelijk en kort aan waar jouw vraag of bericht over gaat! B.v. "Voeding probleem Xtrend ET-9000" is beter dan enkel "Xtrend probleem" in de onderwerptitel te vermelden. Door een duidelijke onderwerptitel blijft het board overzichtelijk.

De zoekfunctie zit in de forum software, iets waar wij verder geen invloed op hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen