Ga naar inhoud


Brief gemeente voorgenomen handhavingsmaatregelen schotelantenne


Melchiorskystar

Aanbevolen berichten

Beste Tonskidutch,

 

Wat je laatste reactie betreft,

a reageeerde ik slechts op jouw uitlating in een openbaar "gesprek", waarbij het doel/belang is om een zo'n correct mogelijk verhaal neer te zetten voor hen die minder vertrouwd zijn met deze materie (zonder in acht name van sterren, balken of strepen die zijn in niemands belang);

b die termijn waaraan je refereert is slechts de termijn waarna het daadwerkelijke handhavingstraject gaat lopen en vormt deze op geen enkele wijze een aanduiding dat zes weken na detering van de brief de gemeente de schotel eigenhanding zal verwijderen of doen laten verwijderen. Ze zouden het willen.

c het intrappen van deuren door normale ordentelijke vrhuurders zal niet snel gebeuren en zeker niet in een situatie als deze, je voorbeeld in theorie klopt echter mist in deze doel.wat je daarbij vergeet is dat het niet alleen privaatrechterlijk consequenties kan hebben (overigens deur is onderdeel van de woning dus beschadigd verhuurder zijn eigen eigendom en zal je vordering tot schadevergoeding mbt de deur worden afgewezen klein detail) doch ook strafrechterlijk. Het is namelijk huisvredebreuk en dat is strafbaar, slechts in zeer extreme situaties kom je ermee weg.

 

Ik wens je een plezierige voortzetting van de dag

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Melchiorskystar

Dit is dus de voorzijde van je huis als ik het goed begrijp. Je hebt geen inpandig balcon.

Het je aan de achterzijde wel een balcon?

Je moet je wel bedenken dat veel woningbouwverenigingen het helemaal niet toelaten dat je schotels aan de woning bevestigd, dit i.v.m. gaten boren enz.

Heb je de regelementen van de woningbouwvereniging er al eens op nagelezen?

Zijn er bewoners die een schotel aan de achterzijde hebben staan zoals jij eventueel van plan bent dat de schotel net boven de goot uitsteekt? Of heb je een plat dak?

Onder welke hoek vallen de signalen van de Astra 1 en 3 ongeveer op de voorgevel? Het is niet recht van voren schrijf je, dus geen 90 graden maar hoe schuin dan wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is aan de voorzijde. Verder heb ik niemand met een dergelijke constructie gezien aan de achterzijde. Althans, wel in een ander gebouw en die kijkt niet over het dak, maar meer een soort van langs het dak, die schotel steekt dus wel boven het dak uit.

 

De probleemstelling is dat het een schotel voor de rooilijn betreft, dus achter lijkt me geen probleem.

 

Hoek van inval is ongeveer 60 graden, als ik zo naar dishpointer.com kijk. Ik heb het ingeschat, niet opgemeten.

 

Dit geeft dishpointer.com aan, overigens heb ik alleen 23,5 en 19,2

 

Satellite Data Dish Setup Data

Name: 28.2E, 23.5E©, 19.2E

Elevation: 27.8°

Azimuth (true): 156.4°

Azimuth (magn.): 156.3°

Dish Skew [?]: 96.7°

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, echt geweldig is het allemaal niet. Twee vlakantennes achter de raam is ook niet ideaal als ze ongeveer 30 graden schuin op het raam komen te staan. Bovendien zal de ontvangst aan de magere kant zijn achter dubbel glas en bij een redelijke regenbui zal het signaal wel wegvallen. Bovendien valt er flink wat licht in je huis weg.

Een mast tegen de achtergevel mag wel volgens de regels van VROM maar het is natuurlijk de vraag of je huisbaas er problemen van maakt. Als je de schotel niet aan de voorzijde had gemonteerd maar meteen aan de achterzijde op een mast, waren er misschien geen slapende honden wakker gemaakt maar nu ligt de zaak natuurlijk wel wat gevoeliger.

Tja, voorlopig maar zo snel mogelijk bezwaar aantekenen dat je schotel weg moet en hopen dat hij mag blijven hangen maar eerlijk gezegd geef ik je weinig kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk ligt het probleem aan de achterkant anders maar ik heb je al eerder gevraagd, heb je de regels van je huisbaas al gelezen want daar staat misschien in dat je helemaal geen schotelantennes aan je huis mag bevestigen (gaten boren) en is de enige mogelijkheid die ze toestaan aan je balkonhek vastmaken. Nou en daar heb jij niets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan m'n balkonhek vastmaken zou ook kunnen, maar dan heb ik een langere buis nodig, dan als ik m aan een muurtje bevestig en m daarvandaan de hoogte in til.

 

Een langere buis is een nadeel omdat bij wind het moment (kracht maal arm), dan groter is en zo meer kan bewegen dan als ik m wat hoger aan een muurtje vastmaak.

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je hem aan de achtergevel wil vastmaken dan zou het ogv uitspraken wel mogen. Situatie speelde ook in Rotterdam Delfshaven. Woningbouw verhinderde schotel aan gevel obv huurvoorwaarden. Gezien er voor mw. geen andere optie was dan het monteren aan de (voor-) gevel, moest woningbouw het wel toestaan. (uitspraak staat wel op rechtspraak)

 

Nu vertaald naar jouw situatie, huurbaas zal op obv vaststaande jurispridentie wel moeten meewerkern als er geen andere optie is (bv achter in tuin op platdak oid) dus die hindernis valt te nemen. De discussie met de gem ligt wellicht iets lastiger, die mag alleen weigeren als daar een dringende reden voor is (zie eerdere post). Dus ja wat je al eerder aangaf als de voorzijde niet al te zeer aan je hart is gebakken dan voor een oplossing gaan aan de achterzijde gaan. Andere optie is om iets te zoeken op het dak (bijv schoorsteen op andere locatie als het een platdak is) Al zet je hem dan direct achter de goot aan de voorzijde, dan kan de gemeente eigenlijk al niets meer doen of het moet echt een gevaarlijke constructie zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, echt geweldig is het allemaal niet. Twee vlakantennes achter de raam is ook niet ideaal als ze ongeveer 30 graden schuin op het raam komen te staan. Bovendien zal de ontvangst aan de magere kant zijn achter dubbel glas en bij een redelijke regenbui zal het signaal wel wegvallen. Bovendien valt er flink wat licht in je huis weg.

Een mast tegen de achtergevel mag wel volgens de regels van VROM maar het is natuurlijk de vraag of je huisbaas er problemen van maakt. Als je de schotel niet aan de voorzijde had gemonteerd maar meteen aan de achterzijde op een mast, waren er misschien geen slapende honden wakker gemaakt maar nu ligt de zaak natuurlijk wel wat gevoeliger.

Tja, voorlopig maar zo snel mogelijk bezwaar aantekenen dat je schotel weg moet en hopen dat hij mag blijven hangen maar eerlijk gezegd geef ik je weinig kans.

 

Ik heb wel een tijdje een enkele lnb op die standaard schotel gehad, op een campingstatief in die kamer. Daar kon ik wel astra 1 of 2 mee ontvangen.

 

 

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Melchiorskystar,

 

Bezwaar maken kan op dit moment idd niet. Maar je stem en motivering laten horen kan wel. Als je je toch niet wens neer te leggen bij de gedachte dat de schotel weg moet, dan zou ik zeker het gesprek aangaan. Want zolang er gesproken wordt blijft de schotel hangen. Daarnaast kan de gemeente dan nooit tegenwerpen dat je je kansen om je stem te laten horen niet hebt gebruikt.

 

Mocht je de schotel dan toch willen handhaven op de huidige plek zou ik dus:

1 gesprek met de gemeente aangaan

2 in het gesprek aangeven dat je de schotel niet op een andere plaats kan plaatsen dan de huidige ivm de ontvangst mogelijkheid.

3 vragen op wiens klacht er wordt gereageerd

4 andere locaties in de stad zoeken waar een gelijke situatie heerst (schotel voorgevel) en vragen of daar vergunning voor is afgegeven of dat men daarb handhavend optreedt

5 vragen naar het beleid in deze (als er geen beleid is en elders wordt niet gehandhaafd dan is er sprake van willekeur en dus sta jij sterker)

6 een lichte bouwvergunning aanvragen (is tegenwoordig omgevingsvergunning nieuwe verpakking zelfde product op details na)

7 de gemeente in het gesprek op wijzen dat er wat uitspraken zijn die inhouden vergunning mits (geen gevaar voor veiligheid en geen schending van historische waarden gebouw/straatbeeld)

8 in gesprek gaan met verhuurder zou kunnen maar die zou ik nu niet 123 in het geheel willen betrekken of het moet een kennis zijn oid waar je goed mee overweg kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Melchiorskystar,

 

Bezwaar maken kan op dit moment idd niet. Maar je stem en motivering laten horen kan wel. Als je je toch niet wens neer te leggen bij de gedachte dat de schotel weg moet, dan zou ik zeker het gesprek aangaan. Want zolang er gesproken wordt blijft de schotel hangen. Daarnaast kan de gemeente dan nooit tegenwerpen dat je je kansen om je stem te laten horen niet hebt gebruikt.

 

Mocht je de schotel dan toch willen handhaven op de huidige plek zou ik dus:

1 gesprek met de gemeente aangaan

2 in het gesprek aangeven dat je de schotel niet op een andere plaats kan plaatsen dan de huidige ivm de ontvangst mogelijkheid.

3 vragen op wiens klacht er wordt gereageerd

4 andere locaties in de stad zoeken waar een gelijke situatie heerst (schotel voorgevel) en vragen of daar vergunning voor is afgegeven of dat men daarb handhavend optreedt

5 vragen naar het beleid in deze (als er geen beleid is en elders wordt niet gehandhaafd dan is er sprake van willekeur en dus sta jij sterker)

6 een lichte bouwvergunning aanvragen (is tegenwoordig omgevingsvergunning nieuwe verpakking zelfde product op details na)

7 de gemeente in het gesprek op wijzen dat er wat uitspraken zijn die inhouden vergunning mits (geen gevaar voor veiligheid en geen schending van historische waarden gebouw/straatbeeld)

8 in gesprek gaan met verhuurder zou kunnen maar die zou ik nu niet 123 in het geheel willen betrekken of het moet een kennis zijn oid waar je goed mee overweg kan

Maar wat jij schrijft lijkt toch iets wat in een bezwaar hoort. Waarom kunnen ze niet gewoon een besluit nemen dat als ik niet binnen zoveel tijd een bouwvergunning aanvraag, de schotel actief wordt weggehaald en wat daarvan de kosten zijn? En als ik een bouwvergunning aanvraag, dan zet ik een handtekening onder het aanvraagformulier en verbind ik me zo aan de spelregels, zodat als de vergunning wordt geweigerd, ik er al voor heb getekend dat ik het ermee eens ben dat ik de schotel weghaal als de vergunning wordt geweigerd. Laat ze nou eerst een besluit nemen waartegen bezwaar kan worden gemaakt. Dan zijn de spelregels ook duidelijk, nu niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...