Ga naar inhoud

kan niets vinden op Eutelsat 7°E en Hotbird 13°E?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo mensen,

Ik heb bij beide satellieten mijn dreambox automatisch laten zoeken maar het heeft niets gevonden. Daarbovenop heb ik ook manueel een frequentie ingegeven die normaal gezien gevonden moet worden maar dat is ook niet gevonden, dus momenteel zijn maar enkele kanalen in eutelsat en enkele in hotbird en die zijn allemaal free. De andere worden niet gevonden...

Bij Astra 19.2°E is alles automatisch gevonden.

Deze zijn via diseqc verbonden en bij signaalsterkte heb ik altijd minimum 75%

Wat te doen?

aangepast door Ozkanb

• Moderator
Geplaatst:

Vertel eens welke schotel je erop hebt aangesloten, en hoeveel LNB's (koppen) er in die schotel zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste Ozkanb

Signaalsterkte zegt helemaal niets. Met een heel sterk ruissignaal zul je geen zender ontvangen. Kijk alleen naar de signaalkwaliteit en dan nog zegt het percentage weinig want dit kan met gemak 20% verschillen tussen het ene en het andere merk en type ontvanger.

Diseqc ABCD op een schotel van 100cm :),

op A staat Astra 19.2E

op B staat hotbird 13E

op C staat eutelsat 7E

D is leeg

Op alle satellieten zijn er kanalen die gevonden worden en daar zie ik dat de signaalkwaliteit in orde is.

aangepast door Ozkanb
  • Moderator
Geplaatst:

Maar wat voor koppen heb je nu in je schotel zitten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Ah sorry, dat waren redelijk kwaliteitsvolle single lnb's. Merk ken ik niet van buiten maar het was in Duitsland gemaakt (merknaam was iets zoals bisson denk ik).

aangepast door Ozkanb
Geplaatst:

Beste Ozkanb

Je bent toch wel erg karig met gegevens en toch verwacht je van ons dat we je probleem oplossen.

Maak eens een foto van je schotel en de lnb’s.

Welke diseqc-switch gebruik je?

Heb je al eens geprobeerd om de lnb rechtstreeks aan te sluiten dus buiten de diseqc-switch om?

Welk merk satelliettuner heb je?

Van een bisson-lnb heb ik nog nooit gehoord, wel als lijmmerk.

Ik ben zeer vriendelijk en wil jullie zo veel mogelijk info geven en toch blijven jullie arrogant. Als je mij wilt helpen kan je dat ook gewoon vragen ipv zoveel gezever te zetten. ik snap niet wat voor nut het zou kunnen hebben als ik de merk van de lnbs en de schotel zou geven en wat voor switch dat het is

modbreak: Het helpt natuurlijk niet als je weinig informatie geeft over je probleem, en als mensen dan meer info vragen zelfs te verkondigen dat er gezeverd wordt. Dan top je het nog af door mensen hier arrogant te noemen. Als je je zo opstelt zul je hier weinig hulp krijgen.

aangepast door wiz
Geplaatst:

Ik ben zeer vriendelijk en wil jullie zo veel mogelijk info geven en toch blijven jullie arrogant. Als je mij wilt helpen kan je dat ook gewoon vragen ipv zoveel gezever te zetten. ik snap niet wat voor nut het zou kunnen hebben als ik de merk van de lnbs en de schotel zou geven en wat voor switch dat het is.

U verwacht dat we op afstand met een glazen bol kunnen bepalen wat mogelijk het probleem is met u de schotel. Ik dacht het niet. Als u geen informatie wilt delen dan houdt het snel op. Het zal erg handig voor ons zijn wat voor merk, type, het aantal lnb koppen uw schotel heeft. Of nog beter foto's plaatsen van uw huidige schotel opstelling. Als u dit te veel gevraagd is, kan adviseer ik u een schotel monteur in te huren. Daar zijn uiteraard kosten aan verbonden.

ok, ik ben hier precies niet welkom, sorry maar het is echt wel een van de arrogantste fora dat ik gezien heb. Ik heb gezegd dat ik een beginner ben en weet niet hoe een probleem opgelost moet worden bij zo'n probleem met een ontvanger.

ik vraag jullie eens de topic van in het begin eens te lezen en te kijken hoe dat er mij gevraagd wordt om informatie... thread mag geclosed worden en ik zal mijn account hier ook verwijderen!

aangepast door Ozkanb
Geplaatst:

ok, ik ben hier precies niet welkom, sorry maar het is echt wel een van de arrogantste fora dat ik gezien heb. Ik heb gezegd dat ik een beginner ben en weet niet hoe een probleem opgelost moet worden bij zo'n probleem met een ontvanger.

ik vraag jullie eens de topic van in het begin eens te lezen en te kijken hoe dat er mij gevraagd wordt om informatie... thread mag geclosed worden en ik zal mijn account hier ook verwijderen!

Ik denk dat je door je opstelling niet veel hulp meer kan verwachten.

Als er vragen worden gesteld is dat om inzicht te krijgen in welke spullen je gebruikt.

Geef je daar geen of ontwijkende antwoorden op dan wordt je niet serieus genomen en heb je alleen je zelf mee te pakken.

ik heb genoeg forum ervaring en dat hoef jij niet te zeggen...

op deze topic wordt echt niets nuttig gedeeld, enkel 'pas op of je krijgt geen hulp...'. Ik wil geen hulp, sluit deze topic gewoon

aangepast door Ozkanb
  • Moderator
Geplaatst:
ik heb genoeg forum ervaring en dat hoef jij niet te zeggen...

Wat voor forum ervaring is wel duidelijk. Ga daar maar naar terug want hier is dergelijk gedrag ongewenst.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.