Ga naar inhoud

Probleem VU+Duo VTI 4.1: geen beeld na stand-by of koude start

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Heel het sateliet verhaal is me redelijk nieuw maar ik ben zeer blij met mijn VU+ Duo ontvanger. Ik heb alleen één probleempje dat me wat stoort, en na wat onderzoek en google lijk ik zelf geen oplossing te vinden.

Waneer ik de ontvanger aan zet krijg ik alleen zwart beeld wanneer de ontvanger opgestart is. Hezelfde fenomeen doet zich voor wanneer de reciever een lange tijd in stand-by gestaan heeft. Enkel na een kort std-by komt het beeld er direct door. Na wat geknoei hebben we volgende workaround gevonden: Wanneer de ontvanger opgestart is switchen we eerst even naar een kanaal op een andere sateliet (E4) en dan terug naar de kanalen op 19.2. Dit werkt maar is natuurlijk niet zo handig.

Wanneer we de reciever in std-by zetten op E4 bijvoorbeel komt hij er direct door, ook na een volledige koude start.

Ik heb getest met ZDF HD om zeker te zijn dat het niet aan mij TVV kaart of cam ligt.

Ik heb een vu+Duo met VTI 4.1 erop en als schotel heb ik een multytenne twin.

De tuner config ziet er zo uit:

Config Mode: Simple

Mode: DISEqC A/B/C/D

Port A: Astra 19.2E

Port B: Hotbird 13E

Port C: Astra 3A 23.5E

Port D: Astra 28.2E

Use voltage and 22KHz: yes

Send DISEqC only when changing Satelite: No

Het lijkt erop dat de disecq switch zijn werk niet doet tot ik even naar een kanaal op een andere sateliet schakel. Heeft er iemand al eens iets soortgelijk voorgehad?

De Cam kan het niet zijn omdat ik getest heb met niet gecodeerde kanalen

De tuner config lijkt me ook redelijk in orde

Zou het iets met de disecq kunnen zijn?

Ik weet eigenlijk niet goed waar nog te zoeken

Geplaatst:
Waneer ik de ontvanger aan zet krijg ik alleen zwart beeld wanneer de ontvanger opgestart is. Hezelfde fenomeen doet zich voor wanneer de reciever een lange tijd in stand-by gestaan heeft. Enkel na een kort std-by komt het beeld er direct door.

road,

dat is toch een beetje onduidelijk

maar misschien de essentie van je verhaal en probleem

ik heb na alles perfekt te hebben geinstalleerd en te hebben ingesteld, ALTIJD beeld als ik uit standby de VU aan doe

vanuit standby... zonder de stroom knop of anderszins de VU aan doe

als de VU+ opgestart is, betekend voor mij je hebt de stroomknop omgegooid...

moet ik meer schrijven / zeggen?

ofwel je laat de box officiele shutdown uitvoeren

ofwel je zet de box per menu danwel per afstandbediening in standby

je mag nooit een PC zomaar van de stroom afhalen door de schakelaar om te gooien.

beschrijf je acties iets duidelijker en we weten of dat toetreft of dat we het elders moeten zoeken.

;)

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Hey,

Ja het is inderdaad misschien niet zo heel duidelijk. Bij deze een tweede poging.

Ik doe nooit een poweroff met de knop. Zover rijkt mijn kennis van Pc's en linux nog wel. Wanneer ik het heb over een koude start bedoel ik via het menu de box afsluiten en wanneer deze volledig uit is zet ik de knop achteraan af. Na een tijdje zet ik deze knop ook terug aan en wacht tot de box opstart. Wanneer deze dan uiteindelijk opgestart is blijft het beeld zwart. De menu's enzo komen wel perfect door.

Wanneer ik spreek over stand-by bedoel ik dat ik de box in std-by zet met de power toets op de afstandsbediening.

Bijkomende test heeft ook uitgewezen dat de TVV HD kanalen (niet op 19.2) ook werken. Dus het lijkt echt iets met het schakelen naar 19.2.

Zijn er misschien commando's waarmee je de disecq manueel kan aansturen? Of uitlezen wat er geschakeld is? Of een logfile waarin disecq acties staan.

Ik ga ervan uit dat het geen standaard probleem is, maar had graag wat hulp met het onderzoek.

Mvg

Geplaatst:

De switch er tussen uit halen en dan de antennekabel direct aan sluiten op de lnb

kijk even hoe dat gaat

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Wel dat is nu juist moeilijk met die multytenne. Dat is all in one. Dus niet echt open te draaien.

Maar nu vraag ik me af of daar 2 disecq switches inzitten, het is uiteindelijk een DUO. Misschien moet ik de andere eens aansluiten?

Geplaatst:

ik had even niet gezien dat het om een multytenne ging ,er zitten inderdaad 2 in

post-40340-0-49624500-1341776568_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...