Maxzz Geplaatst: 5 juli 2012 Geplaatst: 5 juli 2012 Hallo Wie heeft er recent nog een satlook gekocht, of heeft er een? Ik ben van plan om er een micro HD aan te schaffen, maar weet niet of emitor ze nog maakt. Heeft iemand recent contact met emitor gehad, of kan iemand de status van dit bedrijf vertellen? Ik zou ook willen weten, of de micro HD in Nederland nog te koop is. LET OP: Ik hoef geen namen van bedrijven, want reclame is volgens mij niet toegestaan op dit forum. Groeten Maxzz ------------- Vu Duo met Pli 1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb
alleyoop Geplaatst: 5 juli 2012 Geplaatst: 5 juli 2012 Hoi Maxzzx, Ik heb me eind vorig jaar een Satlook micro HD aangeschaft ter vervanging van mijn micro G2, ik heb het toestel gewoon bij een satboer in mijn eigen stad aangekocht die er nog meerdere in voorraad had. De firmware is onderussen ook al 2 keer aangepast dus Emitor lijkt me nog steeds 'alive and kicking' te zijn.
Ventura Geplaatst: 6 juli 2012 Geplaatst: 6 juli 2012 Emitor is failliet geweest. Echter kan men nog hun website bereiken. Ik denk dat Emitor een door start hebben gemaakt. Na het faillissement heb ik geen contact meer met Emitor. Echter zie ik dat hun producten mondjes maat worden aangeboden. Het zijn meestal rest voorraad van de verkoper. De satlook mirco hd is een aardige meter voor de hobbyist. Wat ik wel jammer vind van de satlook mirco hd is, dat de spectrum analyse niet real time is. Daar is ook de prijs er naar. Ik bezit zelf een satlook color hd. En het bevalt nog steeds goed. Er zit nog wel wat bugs in de firmware. Deze heb ik diverse keren gemeld/aangekaart bij Emitor. Ik wacht nog steeds op een nieuwe firmware voor de satlook color hd. En dat is meer dan een jaar geleden. Ook kan de satlook color hd geen ber meting doen op dvb-s2 signalen. Dat is wel een gemis vind ik. Ook de gebruiksvriendelijkheid mag iets beter. In zijn gehele totaliteit een aardige meter voor zijn prijs kwaliteit verhouding. Ik persoonlijk zal geen producten meer nemen van Emitor. Een stukje service is voor mij ook belangrijk. En daar heeft Emitor na het faillissement nog steken laten vallen. Ik heb ook een tijdje gebruik mogen maken van promax tv explorer hd+. Wat een mooie satelliet meter. Makkelijk in gebruik en eenvoud. Helaas zit een een prijs verschil met een factor zes vergeleken met de satlook color hd. Op de IBC 2012 beurs zijn er verschillen satelliet meter fabrikanten aanwezig. Even rond kijken wat de opvolger wordt voor mijn satlook color hd. En wat ze kunnen betekenen met hun "after sale service" afdeling.
Maxzz Geplaatst: 6 juli 2012 Auteur Geplaatst: 6 juli 2012 Dat faillissement was mij bekend en ook de doorstart. Dat was ook een reden voor mijn vraag. Zolang de meter goed werkt zal er geen probleem zijn, maar mocht ik service nodig zijn, dan zou dat dus een probleem kunnen worden. Ik ga dit weekend maar eens zoeken waar ze nog te vinden zijn. Die Promax meters zijn ook erg mooi, maar helaas.... ik wil ook nog op vakantie Groeten Maxzz ------------- Vu Duo met Pli 1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb
Ventura Geplaatst: 6 juli 2012 Geplaatst: 6 juli 2012 Moet het perse een satlook zijn? Of mag het ook een ander merk zijn? Al eens gekeken naar de Horizon HD-S2(A)? Zie hier een test verslag: http://www.tele-satellite.com/TELE-satellite-1011/ned/horizon.pdf
Maxzz Geplaatst: 7 juli 2012 Auteur Geplaatst: 7 juli 2012 Moet het perse een satlook zijn? Of mag het ook een ander merk zijn? Al eens gekeken naar de Horizon HD-S2(A)? Zie hier een test verslag: http://www.tele-sate...ned/horizon.pdf ik zit niet aan Satlook vast. Alleen zie ik in de info over de horizon dat ie geen NIT doet. Klopt dat? De prijs ligt ook iets hoger als de Satlook, maar dat hoeft niet direct een probleem te zijn Groeten Maxzz ------------- Vu Duo met Pli 1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb
Ventura Geplaatst: 7 juli 2012 Geplaatst: 7 juli 2012 Horizon heeft een NIT functie. De horizon heeft net als de satlook een "easy find" menu. Helaas heeft ik niet de exacte prijzen voor de Horizon.
Ventura Geplaatst: 7 juli 2012 Geplaatst: 7 juli 2012 Zie hier een demonstratie flimpje van de Horizon HD-S2: De Horizon HD-S2 wordt ook verkocht onder andere namen. Zoals bijvoorbeeld Kathrein MSK 115/S2.
Maxzz Geplaatst: 11 juli 2012 Auteur Geplaatst: 11 juli 2012 Die Horizon is inderdaad ook mooi. Ik twijfel alleen nog over dat kleine scherm en de hogere prijs. Ik ga nog even nadenken, maar bedankt voor het meedenken Groeten Maxzz ------------- Vu Duo met Pli 1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb
Ventura Geplaatst: 11 juli 2012 Geplaatst: 11 juli 2012 Ik zeg altijd beter 1 keer goed investeren dan 10 opnieuw investeren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen