Ga naar inhoud


Geen enkel signaal meer op ontvangers


K@p

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik ben voornamelijk tv kijker en minder satelliet expert.

 

Ik heb inmiddels een jaar satelliet ontvangst met een 60 cm schotel en een duo lnb met 4 aansluitingen. Aan deze schotel hangen 3 ontvangers waarvan een met pvr.

 

Ik heb sinds kort ineens helemaal geen enkel signaal meer, niet op de astra 1 en niet op de astra 3, op geen van 3 ontvangers. Het signaal is gewoon helemaal weg. (dus nul blokjes)

Ik heb even gedacht dat iemand aan de schotel heeft gezeten (zogenaamd grapje) maar met de satfinder vind ik wel signaal, hij slaat uit en piept. Binnen blijft het echter helemaal stil. Wat kan dit zijn?

 

Ik heb een triax schotel 60 cm, een quattro lnb van Canal Digitaal, 2 philips ontvangers van Canal digitaal (waarvan een met pvr) en nog een strong ontvanger.

 

Ik heb in het verleden al vaker mijn schotel uitgericht en dat is altijd goed gegaan. Ik snap er dus helemaal niks van dat vier kabels alle 4 stuk zouden zijn, of drie verschillende ontvangers.

Ik verdenk de LNB maar krijg je dan wel signaal op je satfinder? En valt dan zowel astra 1 als astra 3 helemaal weg?

 

Ik heb al contact gehad met canal digitaal maar die weten niks beters dan een dure monteur te sturen (ook al heb ik alles in bruikleen) maar hebben zelf geen enkel idee of oplossing. Voordat ik die laat komen wil ik toch nog even proberen het zelf (hopelijk met jullie hulp) op te lossen.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste K@p

Met een satfinder meet je signaalsterkte. Als de schotel verdraaid is, ontvangt hij ruis en zal de satfinder dus toch uitslaan en piepen want ruis is ook signaal. Je moet dus geen signaalsterkte meten maar signaalkwaliteit. Dat is misschien wel op één van je satellietontvangers af te lezen.

Dat de lnb kapot zou zijn is zeer onwaarschijnlijk want er zitten namelijk 4 separate ontvangers in en die kunnen nooit alle 4 gelijktijdig kapot gaan of de bliksen moet er op ingeslagen zijn. Het zit er dus dik in dat je schotel verdraaid is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh...het zou best kunnen dat de LNC defekt is. Er hoeft alleen maar water in gelopen te zijn en dan heb je het gedonder in de glazen.

Als dat laatste het geval is, zou er ook nog wel sprake kunnen zijn van kortsluiting en kan de ontvanger mogelijk ook nog een tik hebben gehad.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is alles nog heel.

Ik heb zelf lange tijd zitten rommelen met een kompasje en zo'n satfindertje met een piepje en een wijzertje. Ondanks dat ik horendol werd van het gepiep kreeg ik t niet voor elkaar. Maar omdat ik toch de suggestie kreeg dat de uitrichting niet goed was, heb uiteindelijk maar een prof ingehuurd. Het kostte me maar liefst E50,= (en hij had t in 3 minuten voor elkaar!) dus het voelt ergens als behoorlijk afzetterij maar het scheelt mij wel voor honderden euries aan ERGERNIS!

 

(overigens wilde CD ook wel een monteur langssturen, dit kostte maar liefst E70,= en dan had ie nog niks gedaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja K@p, de voorrijkosten moeten ook betaald worden evenals zijn meetapparatuur en dan is die man toch al snel 1 uur bezig vanaf wegrijden thuis tot weer terug zijn.

 

Drs.IJzerbout schreef:

 

“Er hoeft alleen maar water in gelopen te zijn en dan heb je het gedonder in de glazen.”

 

Ja dat kan maar het was gisteren toch niet de eerste dag dat het regende en ik begreep dat de schotel niet net een paar dagen geleden geplaatst was. Bovendien water in een lnb lopen gebeurt niet zo vaak, wel via de F-connectors in de coaxkabel en dan is het wel heel toevallig dat alle vier de satellietontvangers er gelijktijdig mee stoppen. Dat de schotel vergaan was, was de meest reële optie. Maar wel slordig dan van die monteur van CanalDigitaal dat hij de schotel niet goed had vastgezet. Daar zou ik toch minimaal een klacht over indienen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe lang het geleden is dat de schotel door een CanalDigitaal-monteur geplaatst is maar als je een monteur van CanalDigitaal had laten komen, had je wel veel meer kans gehad dat ze het opnieuw uitrichten kosteloos hadden gedaan immers, je hebt toch garantie op het goed afleveren van een schotelinstallatie alleen niet meer als het al jaren geleden is. Nu je zelf een schotel-installateur hebt laten komen en er zelf ook nog aan gedraaid hebt, wordt het natuurlijk moeilijk om verhaal te halen bij CanalDigitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...