Ga naar inhoud


Centrale verwarming – waterstroomschakelaar.


Gast catw

Aanbevolen berichten

Zo te zien buiten de ketel, je ziet verderop de inlaatcombinatie volgens mij.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als dit onderdeel dan toch zoveel breekt waarom plaats je dan geen drukschakelaar in plaats van een vloeischakelaar!

 

Een druk schakeling kan je dan toch instellen op 3bar als stromend water en op 5 a 6 voor stilstaan water.

 

of ja hoe noem je zo'n ding, (generator) dan maar dit wordt toch veel gebruikt voor gasbranders in badkamers kraan open krijg je kleine stroom die de brander aanzet.

 

homer

aangepast door Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet het zelfde maar het lijkt erop,!@#$%^&*() Zodra je water neemt dan word er een stroom opgewekt, dan kan je vandaaruit een relais aan sturen, die uw gaskraan aanzet.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt erop, dat de electrische stroom die via het glasbuisje geschakeld wordt, of de in/uitschakel impulsen de schakelcontacten in het glasbuisje (reed relais) overbelasten en de levensduur verkorten.

 

Ik zou er daarom een (solid state) hulprelais tussen schakelen welke de flowswitch ontziet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap 1 ding niet. Dit is een eigen bouwsel? Als dat zo is zie ik niet in wat de besparing is. Zeker niet nadat er al meerdere switches geplaatst zijn.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die firma in elektronica en techniek zal ik een hulprelais moeten uitzoeken en die er tussen zetten zoals Ceesv aangeeft.

 

Was vandaag even langs mijn installatiebedrijf maar daar was alleen iemand van het magazijn en die heeft er geen verstand van zei hij zelf dus dat hielp ook niet echt.

 

Wel gekeken naar een druk schakelaar maar dan moet ik ook weer een aansluiting op de waterleiding voor hebben en zoals het nu is past daar geen drukschakelaar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk je wel dat je ook speelt met je inboedel/brand/aansprakelijkheids verzekering.

 

Als er waterschade of zelfs brand onstaat die veroorzaakt is door de ketel en ze vinden daar e.o.a hobby brouwsel dat ze niet uitbetalen.

Ook al is die waterschade/brand niet door jouw verandering gekomen.

 

Reparaties/veranderingen mogen van verzekeringsmaatschappijen alleen door erkende installateurs gedaan worden. Anders vervalt je verzekering.

 

En ben niet zo naief door te denken "dat gebeurt mij niet"

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook niet in wat de meerwaarde is van deze knutsel actie. Het heeft waarschijnlijk al meer gekost dan dat het ooit op zal leveren.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In 3,5 jaar zijn er 4 schakelaars vervangen, dan is het schakelcontact niet echt geschikt voor deze schakeling.

En elke 10 maanden een schakelaar vervangen gaat ook in de papieren lopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je inderdaad alles optelt dan moet je aardig wat verstoken wil de investering weer terug verdiend worden.

 

Dus ben ik nu maar aan het kijken naar een nieuwe ketel en dan een reme.. atvanta of zo moet alleen uitrekenen welke ik moet hebben (cw3 of cw4). Tevens zal een nieuwe HR ketel van nu aardig wat zuiniger zijn dan mijn, op zich nog prima werkende, vr ketel.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Catw , als de behuizing van die schakelaar makkelijk te openen is en het mechanische gedeelte intact is , zou je kunnen overwegen om bij Con... enkele reedswitchen te bestellen .

B.v. Bestnr.: 503827 - 89 deze is 1,5 amp , jouw orginele is 1 amp ( een 3 amp type hebben ze ook maar die is 50 mm lang ) en deze aan de draden te solderen .

Kost € 1.84 p/st (ex porto)

als solderen een probleem voor je is , kunnen we misschien wel iets regelen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Catw , als de behuizing van die schakelaar makkelijk te openen is en het mechanische gedeelte intact is , zou je kunnen overwegen om bij Con... enkele reedswitchen te bestellen .

B.v. Bestnr.: 503827 - 89 deze is 1,5 amp , jouw orginele is 1 amp ( een 3 amp type hebben ze ook maar die is 50 mm lang ) en deze aan de draden te solderen .

Kost € 1.84 p/st (ex porto)

als solderen een probleem voor je is , kunnen we misschien wel iets regelen .

 

Heb ik besteld ga dat dus gewoon proberen, test het eerst uit met een losse schakelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het gerepareerd hebt , test het kontakt dan met een multimeter .

Niet aangesloten aan de ketelbedrading , in de leiding met de warmwaterkraan open .

Tijdens flow moet het kontakt continue gesloten zijn .

Staat er een doorstroomrichting op de behuizing ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb ik besteld ga dat dus gewoon proberen, test het eerst uit met een losse schakelaar.

 

Al vorderingen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...