Ga naar inhoud


Valt de nieuwe spotbeam van de nieuwe Astra 2F dan toch nog mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

De grappemaker heeft geen ontvangst, schrijft ie... Bijna niemand in mijn regio heeft volgens dat kaartje ontvangst op de 2f.

Ik reageerde op een post van Mojo waarin staat dat iemand in München nog wel ontvangst van 2F had met een schotel van 80cm.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat weet ik. Maar op die website staat bij die 80 cm schotel, no signal on 2f. Saarom denk ik dat veel mensen plaatjes kijken maar niet de kommentaren lezen.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu een paar dagen op mijn locatie in Duitsland, ca 50 km ten zuid/oosten van Frankfurt/M.

Hier was ik nieuwschierig naar de ontvangstresultaten van de Astra2F op 28,2° oost.

Hier zijn mijn ontvangstgegevens op mijn VU+Uno bij zwaarbewolkt weer, lichte regen.

 

1) Technisat draaibare schotel 1,20 cm primefocus met Invacom 0,2 dB Quattro flens LNC.

Oud/Astra1N, Program ID: BBC One HD SNR 79%, AGC 56%

Nieuw/Astra2F, Program ID: 8901 SNR 89%, AGC 62%

 

2) Technisat 1 mtr. vast opgestelde schotel offset schotel uitgericht op Astra 19,2° oost met Philips 0,6 LNC schelend uitgericht op Astra 28,2° oost

Oud/Astra1N, Program ID: BBC One HD SNR 90%, AGC 65%

Nieuw/Astra2F, Program ID: 8901 SNR 79%, AGC 65%

 

Met deze resultaten kom ik in de war want dat zou betekenen dat op mijn grote 1,20 mtr de ontvangst verbeterd is, terwijl op mijn kleinere 1 mtr. schotel de ontvangst terug is gegaan.

Ik kan hier geen verklaring voor vinden.

Gemiddeld gezien is er bij mij niet al te veel ontvangstverschil tussen beide satellieten en schotels vast te stellen.

 

Nu ik er over nadenk veroorzaken de verschillende LNC´s & schotel kombinaties toch opmerkelijke verschillen wat betreft de foutreduktie.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

I

Nu ik er over nadenk veroorzaken de verschillende LNC´s & schotel kombinaties toch opmerkelijke verschillen wat betreft de foutreduktie.

 

Hoi Drs. Ijzerbout,

 

Mij klinkt het anders meer van scheel meekijken naar een beter gerichte spotbeam, zet die lnc maar eens waar die hoort en kijk dan nog eens zou ik zeggen.

 

Groetjes................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet ik zeker dat het veel beter zal zijn.

Die Philips 0,6 dB LNC is een oud beestje maar doet het nog verbluffend goed. Ik heb hem er jaren geleden eens bijgezet omdat ik hem nog had liggen en dan hoefde ik mijn grote draaibare schotel niet op die positie te draaien als ik naar 28,2° oost wilde kijken.

De hoge band ontvang ik er niet eens mee. Het is puur voor de hobby. Omdat ik nog maar zo weinig in Duitsland ben laat ik het zo zitten. Helaas kan ik in Dubai niets ontvangen van 19,2°, 23,5° en 28,2° oost.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kan ik in Dubai niets ontvangen van 19,2°, 23,5° en 28,2° oost.

 

Hoi Drs ijzerbout,

 

Blijf me er over verbazen als ik zo de footprint van de astra's bekijk dat iemand van jou statuur daar geen plaatje kan toveren, ben je daar wel eens echt serieus mee bezig geweest...beetje of topic maar blijft out of footprint toch....

 

Groetjes...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd heb ik het niet geprobeerd omdat ik dacht dat ik veel te ver uit de footprint woon daar. Ben er niet serieus mee bezig geweest. Ik heb wel de mogelijkheid...toegang tot het dak van mijn appartment en de huismeester heeft nergens een probleem mee.

Nu zijn de temperaturen dusdanig dat ik buiten wat kan doen. Ik ging er van uit dat het verspilde tijd is. :sick:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag bij druilerig weer buiten gestaan en nog een keer mijn triax 110 op de 28.2 gemikt, promax hd explorer erbij, zonder motor etc. Ik kom tot 16.5db snr op de bbc hd/ sd en itv transponders. Zonder regen en wolken schat ik dat ik tussen de 18-19 lig. Binnen houd ik van de 16.5 ongeveer 11.2db over. Er zit een diseq switch met 20 meter kabel en nog een koppeling tussen. De 2f blijft echter onbereikbaar. Geen enkel signaal op mijn dm800se. Buiten heb ik het niet geprobeerd, aangezien ik in mijn sat meter de 2n transponders niet heb.

 

Het is duidelijk dat het signaal heel snel afvalt tussen frankfurt (zie post drs. ijzerbout) en landshut. schade...

aangepast door druid

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi sprietje, waarom niet? Ik had tussendoor een titanium twin lnb erop, die deed het ook niet beter. (ook niet slechter.)

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...