Ga naar inhoud


Valt de nieuwe spotbeam van de nieuwe Astra 2F dan toch nog mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ben ik dan de enige waar de kwaliteit (significant) vooruitgaat met de Astra 2F ?

Op BBC One HD heb ik de volgende waarden :

10847V : AGC 98 / SNR 67

11023H : AGC 91 / SNR 87

Dus plus 20% SNR-waarde. Hoe komt dat ?

Gemeten met een T90 en een VU Duo.

 

Ik zou ook dolgraag de dB-waarden chekcken en vermelden maar zie ze nergens staan. Ik ben op VTI 4.1 en heb 2 verschillende skins (één van Maggy en één van KERNI) uitgeprobeerd, zonder resultaat. Ook de plugin Quicksignalinfo geeft bij mij SNR en AGC maar geen dB ??? Kan iemand mij hierin helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben ik dan de enige waar de kwaliteit (significant) vooruitgaat met de Astra 2F ?

Op BBC One HD heb ik de volgende waarden :

10847V : AGC 98 / SNR 67

11023H : AGC 91 / SNR 87

Dus plus 20% SNR-waarde. Hoe komt dat ?

Gemeten met een T90 en een VU Duo.

 

Ik zou ook dolgraag de dB-waarden chekcken en vermelden maar zie ze nergens staan. Ik ben op VTI 4.1 en heb 2 verschillende skins (één van Maggy en één van KERNI) uitgeprobeerd, zonder resultaat. Ook de plugin Quicksignalinfo geeft bij mij SNR en AGC maar geen dB ??? Kan iemand mij hierin helpen ?

 

Sorry, was vergeten mijn locatie te geven : Jodoigne, ergens in het midden van België.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het signaal in Vlaanderen en westen/zuidwesten van Nederland lijkt op het eerste gezicht zelfs verbeterd te zijn. In het midden en noordoosten van Nederland is iets verslechterd. De footprint loopt naar het oosten en noordoosten veel scherper dan voorheen. In Duitsland komen al meldingen van 'geen signaal'...

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test met Black Panther geeft 87% voor BBC One HD en 81% voor de nieuwe sat

Ik schat 2 dB verlies voor oost Nederland

ik heb een vu duo ik zie geen db op de oude satelliet 99% op de nieuwe ook 99% in de buurt van Eindhoven

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

 

Ik zou ook dolgraag de dB-waarden chekcken en vermelden maar zie ze nergens staan. Ik ben op VTI 4.1 en heb 2 verschillende skins (één van Maggy en één van KERNI) uitgeprobeerd, zonder resultaat. Ook de plugin Quicksignalinfo geeft bij mij SNR en AGC maar geen dB ??? Kan iemand mij hierin helpen ?

 

Opgelost... en hopeloos. :(

Hier het antwoord, gevonden op een andere site :

"It's realy quite simple: the DUO-chipset doesn't support dB-read-out. So changing the setting makes no difference."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik dan de enige waar de kwaliteit (significant) vooruitgaat met de Astra 2F ?

 

Nee hoor, hier ook verbetering.

 

BBC One HD 14,0 dB

8901 en 8911 15,1 dB

 

Locatie Rotterdam

(met een T55-schotel, zwaar bewolkt weer)

aangepast door Creatura

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

DM800HD met Multytenne (in bos, kijkt door de bomen, druilerige regen):

 

BBC One HD = 9,8 dB

8901 en 8911 = 7,8 dB

 

Ook hier 2 dB verlies, plus waarschijnlijk nekslag voor de Multytenne.

In de oude situatie ging het nog net, nu net niet meer.

 

(oost Nederland)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vanmorgen in druilerig regen nog prima ontvangst van de BBC One HD tests met Multytenne, maar woon in het midden des lands. Het signaal is zoals eerder gezegd wel iets lager dan van de 1N. Gelukkig nog genoeg regenreserve hier.

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af hoe betrouwbaar die db waarden zijn

is het db snr of dbw tov 0

 

als het dbw boven nul is zegt het niets omdat de versterking van de lnb niet

over het hele frequencie gebied gelijk is.

dus de eene transponder kan meer dbw geven dan een andere terwijl de s/n van de tweede beter

kan zijn

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Harlingen

 

Snr: 77%

agc: 0%

ber: 0%

 

13,7 dB

 

Dit op een t90 en dm8000 waarvan de Astra2/eutelsat helemaal op het uiterste puntje is gemonteerd.

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam op het web nog een andere test freq tegen: 11053 H 23000 8/9 ook HD, dus zal wel DVB-S2 8PSK wezen

 

Of de info klopt weet ik niet, want mijn schotel van 1.30 is te klein.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...