Ga naar inhoud


Valt de nieuwe spotbeam van de nieuwe Astra 2F dan toch nog mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ze nog steeds bezig zijn de beam bij te stellen zoals ik in bericht 133 ook al aangegeven had. Als alles al naar tevredenheid was geweest, dan waren ze afgelopen nacht al wel voor meer zenders of helemaal overgegaan naar de Astra 2F.

De UK moet natuurlijk een bepaalde signaalsterkte hebben van het uiterste noorden van Schotland tot het uiterste zuiden (eilanden).

De oost-west dekking zal per definitie wel goed zitten, maar ik vermoed dat de noord-zuid dekking bepalend zal zijn voor hoever het signaal Europa nog in komt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb net een 90cm op een campingstatief erachter gehangen en kom dan op heel andere waarden:

 

Triax 90cm met slechte kabel, enkele kop, uitgericht More4

 

14.6 - BBC One HD

14.7 - 8901/8911

 

BiSatellite met 3 dubbele ALPS

 

14.2 - BBC One HD

13.2 - 8901/8911

 

Dus in dit geval alleen maar toename signaal. Zal nog wat meer experimenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal ongetwijfeld een concentratie van signaal plaatsvinden binnen het dekkingsgebied.

Zo werkt het toch ook met terrestrische richtantennes, zoals die op Lopik en Smilde?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik verwacht dat Astra SES op dit moment op flink wat plaatsen metingen aan het verrichten is om te kijken hoe de signaalsterkte is, vooral aan de oostkant bij Londen e.d. Hierbij denk ik niet dat ze in het noorden snel tekort komen want als een beam onder een hoek van 20 graden t.o.v. de horizon valt, heb je een heel langgerekte beam die ver de oceaan op straalt. Kijk maar eens als je onder 20 graden t.o.v. horizontaal met een zaklamp schijnt.

 

En die footprint die Astra SES laat zien aan de noord-oostzijde om IJsland te ontwijken en de Faroër-eilanden dekking te geven, is één grote schijnvertoning, zie bijlage. Dit is helemaal niet mogelijk om in beam in de Atlantische Oceaan daar zo’n hap uit te halen. Puur bedrog om op papier te laten zien dat de beam op IJsland wordt ontweken. Maar er is toch geen sterveling die in een wiebelig bootje op de Atlantische Oceaan daar de signaalsterkte gaan meten dus ze kunnen dit makkelijk op papier aangeven. Niemand die het kan of gaat controleren.

Ik wacht rustig af totdat ze klaar zijn met fijntunen en alle zenders zijn overgezet, dan ga ik wel eens kijken hoe de ontvangst in Zuid-Spanje is.

 

Staar je dus nog niet blind op de resultaten die je nu meet in Nederland. Zolang ze nog niet klaar zijn met fijntunen, kunnen de dB’s of procenten nog veranderen.

post-60869-0-30578800-1353759601_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bytheway

Ik denk dat ze in de nacht van zondag op maandag de zenders gaan overzetten. Stel dat ze het in de nacht van zaterdag op zondag doen en Engelsen met zo’n minischoteltje hebben geen goede ontvangst meer omdat het zaakje niet goed staat afgesteld, dan kunnen ze geen installateur bellen en zitten ze een dag zonder TV.

Dat leed kun je die Engelsen niet aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het werkelijk zo blijft met 2F heb ik dus geen ontvangst meer hier in Zuid Spanje, ik denk ook dat de 30.000 Gibraltarians "not amused" zijn. Of is het mogelijk dat alsnog een spotbeam gemaakt wordt voor Gibraltar ?

Wat ik zo her en daar lees is er ook geen ontavngst met een 1.80 wok.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Quijote

Je weet het maar nooit met Astra SES. Wat betreft de footprints zijn het gewoon leugenaars. Footprints vertonen die helemaal niet kunnen en dan de plaatjes nog regelmatig veranderen ook. Eerst footprints in de breedte en dan weer in de lengte. Dit allemaal om de auteursrechten niet in de kaart te spelen. Tot nu toe is er altijd een lob voor Gibraltar geweest. Kijk en dat is met de tweede generatie satellieten zoals Astra SES zelf aangeeft beter dan ooit te voren prima te doen. Je hebt dat ook in de film kunnen zien over de Astra 2F satelliet hoe mooi ze de vorm van de footprint kunnen maken, alleen wel groter en anders van vorm maar nooit kleiner dan de natuurwetten toelaten.

Wacht nog even af en misschien blijkt dat ze toch wel weer een lob voor Gibraltar hebben toegevoegd hoewel die misschien wat strakker kan zijn. Misschien zijn ze daar op dit moment ook wel volop de signaalsterkte aan het meten om de zaak te fijntunen. Maar geen garantie dat je de BBC straks nog kunt ontvangen.

Maar als je gewoon Engelse zenders wilt bekijken, dan zitten er nog genoeg op de Eutelsat 28A op 28,5 graden oost die wel in heel Europa prima te ontvangen is.

Veel Engelsen in Spanje zullen er misschien aan moeten geloven om een grotere schotel aan te moeten schaffen maar schotels van 2 meter of meer zijn peperduur. Als ik alleen al kijk hier in de buurt op de camping, dan hebben alle Engelsen een eigen schotel van 160-190cm. Als ze nu 2 meter of meer nodig hebben, kunnen ze dit toch ook samen doen of één schaft een grote schotel aan en vraagt maandelijks huur voor een aansluiting op die grote schotel waar je een lnb met 8 aansluitingen op zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bytheway

 

Ga nu niet de dramatiseur uithangen. Als er geen BBC HD te ontvangen zou zijn, dan kun je altijd nog gewoon naar BBC SD kijken.

 

"Point taken", Sprietje ! maar ik denk alle Freesat zenders gaat over naar 2F, of niet? Dus SD & HD, BBC & ITV, Five, Channel 4 enz.

In iedere geval ik heb geen problemen op de test-transponder, ook met Multytenne Quad en CD-Triplesat 45cm schotels, hier in Brabant

´Signal Strength´ nog steeds 85% of beter

´Signal Quality´ 90% tot 100%

 

... ´Program Quality´ nog steeds matig !

David Bytheway

 

2x Humax iCord

Multytenne-4-twin

Multytenne-3-twin

Samsung LE40A686

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...