Ga naar inhoud


Valt de nieuwe spotbeam van de nieuwe Astra 2F dan toch nog mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Je ziet dat bij een afwijking van 0,1mm bij 20GHz al een verlies optreed van 5dB, bij een afwijking van 1mm is dat al 50dB. Dat is meer dan de hele versterkingswinst die je met een normale schotel hebt.

Doe jij er maar lichtzinneg over, ik niet.

Ik ken de meet opstelling niet vermoed van ze een feedhorn gebruiken met een diameter van precies 1 lambda anders kunnen ze niet

tot zo een resultaat komen.

In de praktijk wordt een conische feedhorn gebruikt met een diameter beginnend met 2 lambda en uitlopend tot 1,5 lambda waardoor

de afwijkingen opgevangen worden waardoor toch het volle signaal bij de lnb komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik dus bedoelde is dat de contentindustrie wil dat het bereik van de engelse zenders niet te veel buiten het grensgebied van de UK gaan komen.

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baroness Campbell of Loughborough:

 

Lord Speaker, what the honorable Lord Braggs suggests is unacceptable, we will not allow those buggers on the mainland to see our sports events for free!

 

Lord Speaker, they can verywell get a train ticket or ferry-crossing and pay entry as any other English citizen must

 

Lord speaker:

 

Baroness, thanks you for your gracefull interruption which is duely noted must

 

My Lords, let's vote for the technicians to narrow that beam down to Her Majesties Kingdom

 

Doe jij er maar lichtzinneg over, ik niet. :D {complete fiction}

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, Astra-SES is wel scheutig met het presenteren van de Pan European Beam van de nieuwe Astra 2F maar niet met de spotbeam.

Al diverse keren is de opmerking geplaatst dat bij de vrijgegeven spotbeam, het een vreemde zaak is dat de footprint vanuit de satelliet gezien breder is dan dat hij lang is en dat is inderdaad toch wel nieuw t.o.v. de footprint van de oude Astra 2D die juist langwerpig was zoals je bij het aanstralen onder een schuine hoek mag verwachten. Zou dit dan toch iets te maken hebben met de 2nd generation?

Wel jammer dat op deze beam toch wel de minder interessante zenders zitten.

Nog even een omrekening van signaalsterkte naar schoteldiameter:

57 dBm = 36cm

52 dBm = 50cm

49 dBm = 60cm

47 dBm = 75cm

45 dBm = 90cm

post-60869-0-05542600-1341853590_thumb.jpg

post-60869-0-14392400-1341854079_thumb.png

post-60869-0-93618200-1341854151_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu hebben we als consument natuurlijk met de Upstream niets te maken maar al onze satellietontvanger zijn gemaakt voor de ontvangst van transponderfrequenties tussen de 10,7 MHz en de 12,75 MHz en niet voor frequenties tussen de 19,7 en 20,2 GHz.

 

Nee toch joh, met een ka band lnb kun je dat spul goed ontvangen. Voor meer info kun je Snuffer/Ron vragen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste moonchild

Ik snap niet goed wat je bedoeld maar we werken nu met de Ku-band. Zowel de lnb’s als de satelliettuners zijn daar voor gemaakt. Als over een aantal jaren de Ka-band in gebruik wordt genomen, dan zullen we flink moeten investeren in nieuwe apparatuur, dus lnb’s, mogelijk ook diseqc-switches, satellietontvangers en misschien wel een nieuwe schotel van betere kwaliteit. Voor zover ik weet is de Ka-band niet verdeeld in een hoge- en een lage band, dus dat is ook al een verschil met de Ku-band.

Ik hoop dat we toch zeker nog 10 jaar via de Ku-band de satellieten te kunnen ontvangen, dan maar geen scherpe afbakening van de footprint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe is er ook geen technische noodzaak, want er zijn ook gewoon coderingssystemen. Het zou alleen een rol kunnen gaan spelen als er schaarste ontstaat in bandbreedte.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het ziet er in ieder geval logischer uit dan de footprint die eerder bekend was gemaakt en die helemaal dwars stond. Deze langwerpige footprint die in de richting van de satelliet ligt, is veel logischer.

Zoals het er naar uit ziet is in het grootste deel van Nederland de Astra 2 te ontvangen met een TripleSat of Multytenne. Alleen in Groningen zal het bij slecht weer wel een probleem worden.

Ik zie het alleen somber in voor Spanje met namen de Costa Blanca en Costa del Sol. In de Costa Blanca was tot nu toe de Astra 2 te ontvangen met een 160 tot 190cm-schotel, dat zal nu wel heel dik over de 2 meter worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt helemaal maar meestal zit er in de footprint wel een lob of aparte spot die op Gibraltar gericht is. Die is op deze footprint niet te zien want het is slechts de beam die je met een 60cm-schotel kunt ontvangen. Over enige tijd zullen er wel footprints opduiken die tot 150cm gaan en daarop zal de spot van Gibraltar waarschijnlijk wel te zien zijn. Dankzij deze Gibraltarspot kunnen mensen aan de Costa del Sol de Astra 2 vaak makkelijker ontvangen dan aan de Costa Blanca.

Ten zuiden van de Costa Blanca zoals de Costa Calida en Costa Almeria moet er zwaarder geschud aan te pas komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien zit ik met mijn 1,20 mtr dan nog wel goed voor de Astra 2F. Mijn lokatie is ca. 50 km ten zuiden van Frankfurt/M.

Op dit moment zit ik met een 1,0 mtr offset schotel scheel te kijken naar 28,2° oost en daar heb ik ruim voldoende signaal, ook bij zeer slecht weer.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als ik naar canaldigitaal website kijk, denk ik dat het wel mee valt betreft nieuwe spotbeam & ontvangst in NL.

 

Op CDS website zie je bij pakket op maat de optie "Britse zenders."

Als je op die link klikt zie je de volgende text:

Britse zenders.

Met de TripleSat krijg je een kleine en moderne schotelantenne van 45 cm doorsnee, waarmee je al onze zenders kunt ontvangen. Maar er is meer, want de TripleSat ontvangt ook de signalen van de Astra 28,2-satelliet. Je krijgt dus onder andere alle BBC-zenders, Channel 4, Luxe TV, ITV HD en CNN International en nog veel meer.

Je krijgt de schotel in combinatie met onze abonnementen voor slechts € 99,-!

Vervolgens staan er links naar onderstaande pdf files.

 

Dan denk ik van, als het met een 45cm dish lukt, kan elke Hollander (afzetgebied cds) 28.2 zenders van de britten ontvangen.

Of heeft Sky/BBC voor Holland een aparte beam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, de UK heeft speciaal een smallere spotbeam ingesteld maar Nederland gespaard omdat anders CDS NL in zijn maag blijft zitten met multytennes en de reclame moet aanpassen.

 

Letop mijn woorden, CDS NL blijft doorgaan met die triplesat schotels te prijzen en te slijten totdat het magazijn leeg is of de nauwkeuriger sky spotbeam realiteit is geworden en hun servicedesk platgebeld wordt met klachten.

 

Wedden dat ze dan voor een "zacht prijsje" een vervangende schotel met monteur beschikbaar stellen als oplossing? :sick:

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...