Ga naar inhoud


Valt de nieuwe spotbeam van de nieuwe Astra 2F dan toch nog mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

daarom komt de 2f er dat er in het grootste gedeelte van europa geen ontvangst meer is van de bbc zenders omdat ze ongecodeerd uitzenden,dus nee ik verwacht geen gecodeerde bbc zenders

 

Daarom verwacht ik juist gecodeerde zenders. op 2f zit ongecodeerd voor UK, maar er zijn toch meer aanbieders in eu die ook bbc willen doorgeven aan hun klanten. Denk daarom dat hun dus zelf bbc gecodeerd gaan uitzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daarom verwacht ik juist gecodeerde zenders. op 2f zit ongecodeerd voor UK, maar er zijn toch meer aanbieders in eu die ook bbc willen doorgeven aan hun klanten. Denk daarom dat hun dus zelf bbc gecodeerd gaan uitzenden.

het is er allemaal om begonnen dat de beam kleiner moest omdat het om ongecodeerde zenders gaat,sky uk bijvoorbeeld die gaan in 2014 over op de 2g daar word denk ik veel minder waarde aan de beam gehecht omdat het daar allemaal om gecodeerde zenders gaat....dus nee ik verwacht echt niet dat de bbc met gecodeerde zenders komt,als ze plannen hadden om met gecodeerde zenders te komen dan was de beam voor de 2f satelliet helemaal zo belangrijk niet geweest aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aanvoer van de BBC naar andere delen van Europa kan op diverse manieren en daar hebben ze niet per definitie de 2F voor nodig. Bovendien zijn er voor bijvoorbeeld Scandinavië en Polen gelokaliseerde versies van BBC HD beschikbaar en dat zijn zenders op zichzelf. Freesat (een samenwerking tussen de BBC en ITV) is juist ongecodeerd en eigenlijk bedoelt voor de UK. Als ze zouden coderen dan was ook geen spotbeam nodig.

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aanvoer van de BBC naar andere delen van Europa kan op diverse manieren en daar hebben ze niet per definitie de 2F voor nodig. Bovendien zijn er voor bijvoorbeeld Scandinavië en Polen gelokaliseerde versies van BBC HD beschikbaar en dat zijn zenders op zichzelf. Freesat (een samenwerking tussen de BBC en ITV) is juist ongecodeerd en eigenlijk bedoelt voor de UK. Als ze zouden coderen dan was ook geen spotbeam nodig.

en zo is het maar net dat is ook wat ik bedoel vandaar dat als sky uk in 2014 gebruik gaat maken van de nieuwe 2g satelliet de beam ook een stuk minder belangrijk zal zijn

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees op Britse fora dat de 2F nu mogelijk ineens geen frequenties beschikbaar heeft in de D-band (10.70-10.95). Een Turkse nieuwswebsite heeft dat gepost. Dit wordt ondersteunt door de tests op 43.5 graden Oost. Het laagst gemeten testfrequentie door een forumlid was 10.964H. Dat zou toch heel vreemd zijn, want dan moet de 1N daar dus gewoon blijven totdat de Astra 2E er komt. Het is jammer dat SES geen frequentiesplannen meer publiceert van nieuwe satellieten.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoed dat bij zo een groot verschil dag/nacht de accu's(haha) van de sat nog niet goed vol zijn

overdag is de sat in de zon en krijgt stroom uit de collectoren,als de sat geen zon heeft worden

de transponders uit de accu's gevoed.

 

Als het zo is mag je hieruit concluderen dat in de toekomst het signaal van de sat

sterker wordt als alles opgeladen is ook over dag.

 

 

dus jij denk dat ze de sat met lege accu's naar boven schieten.

en dan nog mochten de accu maar half vol zijn heb je altijd vol zend vermogen.

alleen de zend tijd wordt korten maar zeker niet het vermogen.

 

als je auto accu ook half leeg is kun je ook nog gewoon starten.

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel weer offttopic die hebben echt geen lood accu die je vult met water en de accu is vol.

gsm/laptop/enz accu's worden ook bijna leeg afgeleverd.

Zo een sat bouwen duurt jaren en daar zetten ze zeker geen volle accu in die toch

leeg loopt en vooral de levensduur van de accu verkort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn Li-Ion accu’s van een hele hoge kwaliteit. Ze moeten immers 15 jaar mee gaan. Bij auto’s moeten in die periode meestal 3 accu’s geplaatst worden (gem. 5 jaar). Bovendien heb je bij een autoaccu al flink wat problemen als die moet starten bij 50 graden onder nul, iets wat in de ruimte heel normaal is.

Maar wil je meer weten over de accu’s in Geo-satellieten, lees dan hier:

http://telecom.esa.int/telecom/www/object/index.cfm?fobjectid=1480

 

en hier: http://www.spacedaily.com/news/battery-05g.html

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dit niet besproken worden in een nieuwe topic,nogmaals off topic !!!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is er allemaal om begonnen dat de beam kleiner moest omdat het om ongecodeerde zenders gaat,sky uk bijvoorbeeld die gaan in 2014 over op de 2g daar word denk ik veel minder waarde aan de beam gehecht omdat het daar allemaal om gecodeerde zenders gaat....dus nee ik verwacht echt niet dat de bbc met gecodeerde zenders komt,als ze plannen hadden om met gecodeerde zenders te komen dan was de beam voor de 2f satelliet helemaal zo belangrijk niet geweest

 

Ik snap dat de zenders op 2f niet gecodeerd worden. Ik doelde op zenders die op andere posities.

 

Maar eerst afwachten hoe het zit met de zenders die overgaan op 2f.. Zijn nu dus aan het uitstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel weer offttopic die hebben echt geen lood accu die je vult met water en de accu is vol.

gsm/laptop/enz accu's worden ook bijna leeg afgeleverd.

Zo een sat bouwen duurt jaren en daar zetten ze zeker geen volle accu in die toch

leeg loopt en vooral de levensduur van de accu verkort

 

ja dat weet ik ook wel maar het was maar een voorbeeld, Li-Ion zijn trouwens voor 80 % vol geladen.

aangezien ik er zelf ook mee werk kan ik het weten.

 

nu weer on topic haha

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...