Ga naar inhoud


Valt de nieuwe spotbeam van de nieuwe Astra 2F dan toch nog mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Met Visiosat bisat (niet de grote) heb ik goede ontvangst. (Amsterdam). Bij heel zware regenbui is het wel zo dat zenders van deze sat ietwat eerder stoppen dan van bv Nederlandse zenders. Maar dat komt heel weinig voor.

 

Ik denk dat coderingssoort wat gaat komen in 2013 meer zorgelijk is dan de ontvangststerkte. Ik heb vernomen(niet bevestigd gekregen) dat het gekoppelt gaat worden aan een boxkey(rsa toch|?). Net zoals bv upc. Op zch is het dan nog wel mogelijk met bv OScam, maar het achterhalen welke boxkey aan je kaart zit gekoppelt, dat wordt lastig.(helemaal als je een kaart hebt zonder box, bv via internet gekocht)

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

hier net geprobeerd ten oosten van münchen, met mijn draaibare triax 110. geen signaal op de 1F, de 1N komt met 90% signaalsterkte binnen.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed :) de 2f lukt ook niet :)

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week eens gekeken hoe de ontvangst is van de Astra 2F bij een onbewolkte hemel aan de Costa Calida.

Om 9.30 uur had ik bij een strakblauwe lucht met mijn Triax 110 met Inverto Black Ultra’s en een Inverto Scena 5M ontvanger beeld op bijna alle zenders:

10964H 15% met goed beeld.

10994H 13% met goed beeld alleen ITV1-HD af en toe even stilstaand beeld

11023H geen ontvangst.

11053 H 11% met goed beeld.

11126V 11% met goed beeld.

 

Om 12 uur met een strakblauwe lucht was de signaalkwaliteit 2% minder.

10964H 13% af en toe even stilstaand beeld.

10994H 11% af en toe even stilstaand beeld.

11023H geen ontvangst.

11053 H geen ontvangst.

11126V geen ontvangst.

 

Om 13 uur kwamen de waardes weer terug van smorgens 9.30 uur met daarbij ook weer op nagenoeg alle zenders goed beeld.

 

Opgemerkt dient te worden dat de lnb niet in het midden van de schotel gemonteerd is omdat daar de Astra 23,5 lnb zit.

Als de Astra 28,2 in het midden van de schotel gemonteerd wordt en de schotel daar nog eens precies op uitgericht zal worden, verwacht ik dat ik in ieder geval in de avonduren gewoon naar de zenders op de nieuwe Astra 2F kan kijken hoewel de reserve minimaal is.

Voor mensen die graag naar de zenders van de spotbeam van de Astra 28,2 willen kijken in de Costa Calida, is een grotere schotel dus gewenst.

 

De Engelsen die hier meestal al een prime-focus-schotel van 160-180cm hebben staan, zullen over het algemeen gewoon alles kunnen ontvangen maar zoals hier in het zuiden gebruikelijk is, hoe mooier het weer, des te zwakker de ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik zie een hoop rood...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik zie een hoop rood...

 

Dat betekent dat ze een 120cm multifeedopstelling hebben. Er is zelfs iemand in München die de 2F met een 80cm multifeed ontvangt.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekent dat ze een 120cm multifeedopstelling hebben. Er is zelfs iemand in München die de 2F met een 80cm multifeed ontvangt.

 

aha. ik las het volgende bij augsburg Signal grenzwertig ab 19 Uhr bis 23 Uhr, ERHEBLICH schlechter als Astra 2D seli. maw het lukt niet geweldig. Vandaar mijn aanname dat rood slecht was.

 

Verderop bij mij in de buurt, maar meer naar het westen 'good reception only at lunch time; no signal after 16:00 UTC'.

 

En verder naar het oosten ten opzichte van mijn lokatie, bij passau : 0 dB absolutely nothing on 2F UK spot

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een geval met een aantal mitsen en maren...

 

om precies te zijn 'No signal on 2F' :)

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. De vraag is altijd nog hoe goed is de schotel en LNB!

Zeker, maar de eerste vraag is toch: waar je zit m.b.t. de footprint.

Ten oosten van München de 2F-spotbeam ontvangen lijkt me met 80 cm multifeed lijkt me bijna een grappenmaker die op een forum met een verhitte discussie over deze spotbeam

de boel eens lekker in de war wil schoppen. :cool:

 

In ieder geval zal dit DX-ontvangst zijn, geen permanente.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grappemaker heeft geen ontvangst, schrijft ie... Bijna niemand in mijn regio heeft volgens dat kaartje ontvangst op de 2f.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...