Ga naar inhoud


Valt de nieuwe spotbeam van de nieuwe Astra 2F dan toch nog mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten


zoo met -3 een tijdje op de ladder gestaan vandaag. Ik krijg echter de nieuwe spotbeam transponder niet binnen. Ik heb nu rond de 19db buiten bij de lnb en 15,8db bij mijn ontvanger op bv de normale bbc 2 frequentie.

 

Ik ga eerst maar eens kijken hoe vaak ik de 28.2 bekijk in de komende maanden. Mocht het vaak zijn, probeer ik misschien in het voorjaar maar eens een grotere schotel, 125cm wellicht.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat met de nieuwe narrowbeam technology Astra veel geld uitgegeven heeft voor een klein resultaat.

 

Degenen die met een normale schotel (dit is een schotel kleiner dan 1 m) voordien een goede ontvangst hadden, hebben op de nieuwe Astra 2f nog steeds ontvangst.

 

In gebieden waar men naar grote schotels moest (groter dan 1.5-2.0 m) is de ontvangst wel sterk achteruit gegaan. Echter het aantal van deze grote schotels zal niet al te groot zijn.

 

Conclusie: De beam is wel smaller dan voorheen, maar het aantal getroffen mensen is zeer beperkt. (Ik beweer niet potentieel getroffen mensen)

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat met de nieuwe narrowbeam technology Astra veel geld uitgegeven heeft voor een klein resultaat.

Het verhaal ligt wel wat genuanceerder.

 

Het aantal gedupeerden is absoluut groter dan jij suggereert: Duitsland, Zwitserland , Oostenrijk, Zuid-Frankrijk, Spanje, Portugal, Scandinavie (Denemarken!), allemaal landen waar Astra 1N (die 2e helft dit jaar naar 19,2 verhuist) nog moeiteloos te ontvangen is, maar 1 F instabiel of niet meer.

 

En die footprint-inperking is ten gunste van het kerngebied, waar Nederland, Belgie en Noordwest-Frankrijk van meeprofiteren. Daar is het signaal hetzelfde of zelfs sterker geworden door een hogere signaalbundeling bij 2F. Buiten dit gebied is het snel afgelopen. 2F in Hamburg is al een probleem!

 

Met de lancering 2E en daarna vervanging van 1N in de zomer dit jaar zal het aantal gedupeerden pas echt duidelijk worden en het gepiep hierover in noord-, midden- en zuid-Europa pas echt goed los komen. Ontvangst van de grote Freesat-zenders in deze delen is dan echt verleden tijd. 1N verzacht nu tijdelijk even de pijn.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

hoi,

 

van SES facebook:
Has the Launch of Astra 2 E been delayed?

SES Hi , the launch of ASTRA 2E hasn't been delayed and is still set to launch in Q2 2013.

van totaal tv bericht gekregen naar aanleiding van mijn vraag over het vermelden in het blad van animal planet SD en HD welke nu gelijk is en voorgesteld om net als bij discovery en NGC dit èèn keer te vermelden met HD tussen haakjes.
had voorgesteld om op de openvallende plaats ketnetop 12 programma gegevens te vermelden

het antwoord:
Eens! We gaan op de opengevallen ruimte het nieuwe kanaal TNT brengen. KETNETOP12 plaatsen we als ze komende zomer een volwaardige avondprogrammering krijgen.

Dank voor de tip!

Redactie Totaal TV

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Toch maar even checken. Zou een 64cm triax schotel voldoende zijn om in de nabije toekomst  (dus ook met Astra2E) freesat te kunnen blijven ontvangen in de regio Breda? Ik wil ivm buren niet een al te grote schotel, maar wel graag redelijke ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet volgens mij geen enkel probleem zijn. In West Brabant vang ik met een Multytenne van 45cm de spotbeam van de Astra 2F uitstekend, dus dat moet over een paar maanden met de Astra 2E even goed gaan. 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje:

Ik ontvang hier op Kreta op een 1,80 mtr Mabo schotel, waarop 3 LNB's zitten, A1, A3 en HB. A1 zit in de houder A3 en HB hangen er naast.

Denk je dat ik hiermee ook A2 zou kunnen ontvangen (mogelijk met een andere centrale LNB in de houder)

Geografische positie: in de buurt van Agios Nikolaos

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een 1,80 schotel lukt het uitstekend bij een aantal mensen hier in  de buurt. Mijn vraag spitst zicht toe op het gecombineerd gebruik voor de 4 satellieten die ik noemde.

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry FritsV, ik was dit draadje even vergeten.

 

Je hebt dus een Mabo 1,8meter offsetschotel, zie: http://www.mabo.pl/antenam,site,87.html waarmee de ontvangst van de Spotbeam 2F van de Astra 28,2 bij de buren uitstekend lukt schrijf je. Ik kan het ook bijna niet geloven dat je zo ver weg de Astra 2F goed kunt ontvangen. Weet je heel zeker dat het om de zenders gaat van de UK-beam die hier vermeldt staan, zie: http://www.lyngsat.com/Astra-2F.html


Als het echt zo is, dan moet je er wel voor zorgen dat de Astra 28,2-lnb zo veel mogelijk in het midden komt maar als je die echt in het midden zet, dan komt de Hotbird-lnb weer te ver uit het midden.

Ik zou er dan voor kiezen om de Astra 23,5 in het midden te zetten.

 

Heb je nu een rail waar de 3 lnb’s op gemonteerd zijn”. Zou je daar eens een foto van willen maken? Als je de afstand van de voorzijde van de lnb in de klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten vanaf de onderzijde eens voor me opmeet, dan kan ik de afstanden van de lnb’s wel voor je uitrekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje, bedankt voor je antwoord.

 

1.  Er zijn verschillende gebruikers (meestal sport bars) die de sportkanalen van de Astra2 ontvangen [ Of dit op de UK beam is weet ik niet

  .. kan ik de volgende keer wel nakijken]

2.  Er is geen sprake van een rail. De centrale LNB (19.2E) zit in de klem van de Mabo. Aan beide zijden is er een "railtje" (een plat stuk staal

     met een gleuf in het midden) aan de centrale LNB "opgehangen" met aan de ene zijde van de centrale LNB de 13E en aan de andere zijde de 23.5E.

     Ik kan binnenkort wel eens een foto daarvan maken maar op het ogenblik is het windkracht 8 en waai ik van het dak af. Op de 23.5E krijg ik alleen

     de kanalen van de naar het zuiden gerichte beam en van de 19.2E ook slechts de kanalen die op de 1L/KR worden uitgestraald.

3.  Ik had al het bruine vermoeden dat van 13E tot en met 28.2E een beetje veel van het goede was.

4.  Ik heb nog een Wavefrontier55 rondslingeren en bedacht me dat ik hier misschien de HB LNB aan kon hangen, dan op de Mabo

     de A3 in de centrale klem met aan elke kant op dezelfde wijze als eerst gemonteerd de A1 en de A2.

 

Ik krijg op de genoemde 3 satellieten een ontvangststerkte van tussen de 76 en 100%, BER 0 en tussen de 14-17dB, alsmede een goede regenreserve, waarmee ik niet ontevreden ben.

 

Als het weer (de wind) het toelaat zal ik wat foto's maken en de meting verrichten waar je om vroeg.

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de Hotbird kun je beter op een 64cm-schotel apart ontvangen of samen met de Astra 19,2 op een Triax 78.


Je zult toch echt wat meer gegevens moeten aandragen welke zenders je van de Astra 28,2 wilt ontvangen en om welke sportzenders het gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje

Ik ben niet van plan te investeren in nog een schotel. De combinatie van de 1,80 Mabo en de Wavefrontier55 zal het moeten doen.

Ikzelf ben niet zo in de sportkanalen geinteresseerd; BBC1 en 2 en (indien mogelijk BBC interactive) zijn meer in mijn straatje.

Wanneer de wind gaat liggen zal ik wat foto's maken en een paar metingen doen.

Als het niet werkt ... jammer, het is meer de hobby, slaap zal ik er niet door verliezen :)

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...