Ga naar inhoud


Valt de nieuwe spotbeam van de nieuwe Astra 2F dan toch nog mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Zojuist nieuwe app ses sateliet gedownload voor de ipad en daar laten ze keurig netjes alles zien wat de nieuwe beam word van de 2F sat waar de 28.2 op gaat uitzenden

 

nu heb ik een MAXIMUM E-85 Multifocus schotel met 4 koppen waarvan de 28.2 net aan de buitenkant zit, dus ik vraag me af wat ik ga inleveren aan signaal ? op de stempel op de foto woon ik ongeveer.

 

 

post-55520-0-08546700-1352887977_thumb.png

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd hetzelfde bij SES Astra, een hoop verwarring brengen omtrent de footprint. Dit is nu al de derde footprint die ze vrijgeven en zijn allemaal heel verschillend. Als dit de werkelijke footprint is, dan is die nagenoeg hetzelfde naar het vaste land toe als de oude Astra 2D-footprint. In Zwitserland zullen ze gewoon nog naar de BBC kunnen kijken en ook in Spanje verwacht ik ook weinig verschil met twee jaar geleden.

Eigenlijk kan het ook niet anders want met een schotel van 260cm op de satelliet is de footprint niet smaller te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat de Astra 2's wel doen is de footprints een behoorlijke zwaai richting oceaan en IJsland laten maken.

Het is mij wel duidelijk waarom.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Dus vanaf 21 november weten we meer ....

zenders gaan verhuizen van 23-26 nov

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die in het buitenland wonen, is dit een leuke site om straks je gegevens in te voeren met welke schotelmaat je de spotbeam van de Astra 2F kunt ontvangen:

http://constantinmedia.com/sat/DishSizeMaps/astra-2f/uk-spotbeam.html

En voor diegenen die nog een schotel aan moeten schaffen, een leuke informatiebron voor de aan te schaffen schoteldiameter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me op hoe divers de diameters zijn door heel Europa.

Dat sommigen in Oostenrijk en zuid Duitsland nog met 80-90cm en "not in focus" ontvangen, is opmerkelijk.

(Er zit zelfs iemand in Zwitserland tussen die heeft opgegeven met een multytenne te kijken. Ik vraag me af of dat kan.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

De ontvangst die nu op de site is ingevoerd betreft natuurlijk de ontvangst van de huidige Astra 1N, niet van de Astra 2F die nog in bedrijf moet komen. En de diameters die zijn ingevoerd zijn gewoon de maten die de mensen hebben, misschien wel van een draaibare opstelling om ook andere satellieten te ontvangen. Dat wil dus niet zeggen dat je niet met een kleinere schotel de spotbeam niet kunt ontvangen. En met die Multytenne?, ja dat is voor mij ook een vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat de Astra 2's wel doen is de footprints een behoorlijke zwaai richting oceaan en IJsland laten maken.

Het is mij wel duidelijk waarom.

 

Huh? Astra 2C zie ik toch duidelijk gericht op Europa.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog even na zitten kijken maar het zou best kunnen dat je met een Multytenne de spotbeam van de huidige Astra 1N in Bern kunt ontvangen. Op de voegde footprint van de huidige Astra 1N staat dat het signaal daar 50dB EIRP is, dat komt overeen met een 60cm-schotel.

post-60869-0-59418600-1352978641_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat lokale omstandigheden ook een rol kunnen spelen, maar de diversiteit in de buitenste regionen vielen me wel op.

 

Dat de kaart nog even uit gaat van 1N, begreep ik wel. Maar een indicatie van 2F zou het wel kunnen geven. Zeker als er nu eenmaal een limiet zit op hoe smal een satelliet een footprint kan maken, zoals je al eerder aangaf..

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...