Ga naar inhoud


Valt de nieuwe spotbeam van de nieuwe Astra 2F dan toch nog mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Hier is het signaal op 11.024H gelijk gebleven. Kwaliteit ongeveer 5% minder

 

omgeving Zwolle

het zijn de zenders met de naam 8901 en 8911 ?

 

wat zijn de parameters dan test ik zo ook even ?

 

mijn signaal is hetzelfde gebleven 99% in noord limburg

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt 11023H 23000 2/3 DVB-S2 8PSK

 

 

Hier is het signaal op 11.024H gelijk gebleven. Kwaliteit ongeveer 5% minder

 

omgeving Zwolle

 

Kwaliteit zegt wat over de ontvangst, de sterkte over je verbinding tussen de LNB en de ontvanger. In Zwolle is dus het signaal ook ligt zwakker geworden (5%).

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DeBeek

Een Sky-dish zone 1 is 46cm hoog en 56cm breed. Het betreft een offsetschotel. Daarvan moet de hoogte altijd ongeveer 10% hoger zijn dan de breedte. Aan de hoogte van de schotel afgeleidt, zou het dus een 40cm schotel zijn. Maar dat geeft een probleem. Een 40cm-schotel heeft een openingshoek van 4,5 graden. Daarmee pak je met gemak ook de Badr op 26 graden oost en de Astra 3 op 25,5 graden oost . Een aantal transponder van deze satellieten werken op dezelfde frequentie en polarisatie. Zouden ze de schotel dus 40cm breed en 46cm hoog hebben gemaakt, dan ontvang je veel stoorsignalen van naburige satellieten. Omdat ze toch een kleine schotel willen gebruiken die ook een goed richteffect heeft, hebben ze de schotel breder gemaakt dan hij hoog is. Daardoor heeft hij een openingshoek van 2,85 graden en daarmee worden de stoorsignalen van naburige satellieten voorkomen. Dit gaat natuurlijk niet zomaar want een lnb die schuin omhoog tegen de schotel aan kijkt, kijkt verder in de hoogte dan in de breedte. Daarom hebben ze een speciale lnb gemaakt met een ovale feedhorn die meer in de breedte kijkt dan in de hoogte. De kijkhoek van de lnb wordt namelijk bepaald door de schuinte van de feedhorn die bij deze speciale lnb’s dus in de breedte een grotere kijkhoek heeft dan in de hoogte.

Het heeft dus niets te maken dat de Astra 2 op 28,2 graden oost staat en de Eutelsat op 28,5 graden oost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kan ik geen ontvangst-rapport geven. In Duitsland ontvang ik 28,2° oost met mijn 1 mtr. offset dish, met een loenzende LNC.

Daarmee heb (had) ik goede ontvangst van de BBC & co. met meer dan genoeg slecht weer reserve. Nu zit ik net even wat te ver buiten de footprint. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DeBeek

 

Een Sky-dish zone 1 is 46cm hoog en 56cm breed. Het betreft een offsetschotel. Daarvan moet de hoogte altijd ongeveer 10% hoger zijn dan de breedte. Aan de hoogte van de schotel afgeleidt, zou het dus een 40cm schotel zijn. Maar dat geeft een probleem. Een 40cm-schotel heeft een openingshoek van 4,5 graden. Daarmee pak je met gemak ook de Badr op 26 graden oost en de Astra 3 op 25,5 graden oost . Een aantal transponder van deze satellieten werken op dezelfde frequentie en polarisatie. Zouden ze de schotel dus 40cm breed en 46cm hoog hebben gemaakt, dan ontvang je veel stoorsignalen van naburige satellieten. Omdat ze toch een kleine schotel willen gebruiken die ook een goed richteffect heeft, hebben ze de schotel breder gemaakt dan hij hoog is. Daardoor heeft hij een openingshoek van 2,85 graden en daarmee worden de stoorsignalen van naburige satellieten voorkomen. Dit gaat natuurlijk niet zomaar want een lnb die schuin omhoog tegen de schotel aan kijkt, kijkt verder in de hoogte dan in de breedte. Daarom hebben ze een speciale lnb gemaakt met een ovale feedhorn die meer in de breedte kijkt dan in de hoogte. De kijkhoek van de lnb wordt namelijk bepaald door de schuinte van de feedhorn die bij deze speciale lnb’s dus in de breedte een grotere kijkhoek heeft dan in de hoogte.

 

Het heeft dus niets te maken dat de Astra 2 op 28,2 graden oost staat en de Eutelsat op 28,5 graden oost.

toch is het zo dat ik veel sterkere waardes heb op de 28.2 dan Seniorsatter en hij heeft veel sterkere waardes op de 28.5 het moet toch ergens aan liggen en ik weet dat verschillende ontvangers ook geheel andere waardes aangeven,je zou een tussenweg moeten nemen iets inleveren voor mij op de 28.2 wat dan ten goede komt op de 28.5 zo zie ik het dus Sprietje of zie ik dat verkeerd ? aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste stevie-v

 

Wat betreft de openingshoek het volgende.

Laten we een voorbeeld nemen, een Triax 88. Deze heeft een openingshoek van 2 graden, d.w.z. 1 graad links van het midden en 1 graad rechts van het midden, zie bijgevoegde afbeelding.

In Nederland is het ontvangsthoekverschil tussen de 28,2 en 28,5 graden oost 0,35 graden. Stel dat de lnb op de multifeedschotel 3,8mm verkeert hebt staan van de optimale positie, dus op 27,9 graden oost, dan ontvang je de Eutelsat op 28,5 graden oost al 2dB zwakker dan de Astra 28,2.

Zo is het dus heel goed mogelijk dat je de ene satelliet iets sterker of zwakker ontvangt dan de andere afhankelijk hoe goed je lnb op de multirail staat afgesteld.

openingshoek.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

11307V is de Eutelsat 28A. Ik heb toevallig Dance Nation op staan en hier loopt het geluid gewoon synchroon.

 

Of op Dance Nation het geluid nou wel of niet synchroon loopt, zou mij mijn achterwerk niet roesten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...