Ga naar inhoud


Valt de nieuwe spotbeam van de nieuwe Astra 2F dan toch nog mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Beste stevie-v

 

Wat betreft de openingshoek het volgende.

Laten we een voorbeeld nemen, een Triax 88. Deze heeft een openingshoek van 2 graden, d.w.z. 1 graad links van het midden en 1 graad rechts van het midden, zie bijgevoegde afbeelding.

In Nederland is het ontvangsthoekverschil tussen de 28,2 en 28,5 graden oost 0,35 graden. Stel dat de lnb op de multifeedschotel 3,8mm verkeert hebt staan van de optimale positie, dus op 27,9 graden oost, dan ontvang je de Eutelsat op 28,5 graden oost al 2dB zwakker dan de Astra 28,2.

Zo is het dus heel goed mogelijk dat je de ene satelliet iets sterker of zwakker ontvangt dan de andere afhankelijk hoe goed je lnb op de multirail staat afgesteld.

bedankt voor het antwoord en ik blijf bij deze opstelling aangezien een sd zender bij 32% hier nog beeld geeft en een hd zender wat meer signaal nodig heeft,ik laat het bij het oude ,nogmaals bedankt het is allemaal duidelijk nu...ik wilde alleen even zeker weten dat het aan de afstelling lag vandaar dat ik veel hogere waardes heb op de 28.2 dan Seniorsatter en hij hogere waardes heeft op de 28.5 aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ontvangst van Astra2F test transponder 11023H is 100% goed (beeld geluid en "signal-strength/quality" in Eindhoven) ook op een 45cm. Multytenne Quad & CD-Triplesat !!

 

Zenders 8901 en 8911 (nu BBC1 HD als beeld)

11023H SR: 23000 DVB-S2 8spk FEC 2/3

 

(Andere transponders zijn nog steeds op Astra 1N)

David Bytheway

 

2x Humax iCord

Multytenne-4-twin

Multytenne-3-twin

Samsung LE40A686

Link naar reactie
Delen op andere sites

het signaal word inderdaad zwakker en het zakt met het uur een heel klein beetje

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het signaal word inderdaad zwakker en het zakt met het uur een heel klein beetje

 

Merk hier ook enige achteruitgang. Zeer wisselvallig met soms sprongen van 10%.

 

Heb heel iets fijngetuned. en signaal is nu 5% minder

 

100% signaal 72% kwaliteit met de testtransponder. Maak gebruik van een bisat quadro opstelling

aangepast door mpleizr
Link naar reactie
Delen op andere sites

op BBC HD haal ik .

16.2 DB 99 % uit groesbeek.

 

200 meter van de duitse grens.

 

 

gr.

henk

 

 

 

5 min later

weer nieuwe waardes.

 

15,7 db 97%

 

volgens mij zijn ze er nog steeds mee bezig

 

misschien ook een grote wolk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Signaal nog maar 11.8 op beiden. Maar was vanmiddag onbewolkt en nu bewolkt (Oost Nederland).

 

op BBC HD haal ik .

16.2 DB 99 % uit groesbeek.

 

Zit die dan al op de nieuwe sat ????

 

Snoopy, waar ligt "Gondwana"" a.u.b. ?

 

Google is uw vriend :)

aangepast door Snoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...