Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou graag eenn vergelijk zien in gebruik, snelheid, beeldkwaliteit etc. tussen de DM8000 en de DM7020HD

Natuurlijk is het aantal tuners duidelijk.

Johan

aangepast door Audionics

Waarom zou ik dat hier vragen?:Omdat je uit specs niet veel kan opmaken.

Ik wil weten wat de één in de praktijk een betere ontvanger maakt dan de andere.

Opstart tijden video file type compatibiliteit etc.

Moet ik een DM7020HD kopen in plaats van een tweedehands DM8000?

Dan wil ik eerst weten hoe die zich in de praktijk vergelijken.

aangepast door Audionics

ik kan je alleen zeggen dat ik met de 8000 geen problemen heb.

speelt goed ruimte genoeg dvd player altijd handig als je niet genoeg plaats hebt.

waarom tweedehands een 8000 kopen nieuw kan ook maar is een stuk duurder als de 7020 hd.

ik denk dat er in de software weinig of geen verschillen zitten het blijft pli of een andere aanbieder.

over de 7020 kan ik je niet meer vertelen dan dat het een nieuwe reciever met meer geheugen en voor de verdere vergelijk zie link van loui k.

ik denk dat het opstarten deels door de software en voor een klein gedeelte door de box word gedaan denk hierbij aan het geheugen dat is veel meer als bij een 8000

dat zou een voordeel kunnen zijn.

hoop dat je hier wat mee kunt ;)

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

Ik zou voor de 8000 gaan :)

Sinds dat ik die heb geen enkel probleem.

Met de 7020HD die heb ik sinds december, en vanaf mei heb ik een onstabiele box, die vanaf vandaag spontaan vastloopt.

Met elke software :)

2*Xtrend ET10000, Dreambox 7020HD, Dreambox 8000, C+ Entertainment abo + HDTV Pakket, Triax 88 cm multiblock met 4 alps twin, Satlink ws-6912

Als je box voordurend vast loopt moet hij terug naar de leverancier ivm 2 jaar garantie.

ik heb sinds januari een 7020HD ,negens last van,prima box, niks mis mee.

Als de tandwieltjes regematig blijven draaien ,dan moet je de box opnieuw opstarten.

aangepast door columbo
Geplaatst:

Dat ga ik zeker doen, als die vanmiddag met de orginele software ook dienst gaat weigeren.

Het is een mooie box , of er een serie slechte tussen zit ???

2*Xtrend ET10000, Dreambox 7020HD, Dreambox 8000, C+ Entertainment abo + HDTV Pakket, Triax 88 cm multiblock met 4 alps twin, Satlink ws-6912

• 1 maand later...
Geplaatst:

Dat ga ik zeker doen, als die vanmiddag met de orginele software ook dienst gaat weigeren.

Het is een mooie box , of er een serie slechte tussen zit ???

Dat zou heel goed kunnen. Bij de DM800HD se is het bekend dat er een batch is met alleen maar problemen. Dream vervangt hem kosteloos. Toevallig had ik er ook één. Dus zoals eerder geopperd: gewoon terugsturen.

Geplaatst:

Dat zou heel goed kunnen. Bij de DM800HD se is het bekend dat er een batch is met alleen maar problemen. Dream vervangt hem kosteloos. Toevallig had ik er ook één. Dus zoals eerder geopperd: gewoon terugsturen.

Wat voor problemen dan? ik heb de mijne in 2010 gekocht dus nog van het oude systeem en nog nooit geen probleem gehad behalve als de image niet goed werkte.verder kan ik er bijna alles mee.

Geplaatst:

Wat voor problemen dan? ik heb de mijne in 2010 gekocht dus nog van het oude systeem en nog nooit geen probleem gehad behalve als de image niet goed werkte.verder kan ik er bijna alles mee.

Klapperende signaalsterkte ondanks een perfecte installatie.

Geplaatst:

Heb een 7020HD en een 800 HDse deze boxen draaien uitstekend op Pli 2.1.

Als je alle software en plugins op de goede manier inlaad functioneert de boxen prima.

Wat ik heb gedaan toen ik de twee boxen heb aangeschaft is alles exact documenteren in excel.

Moet er wat verandert worden weet ik gelijk wat te doen, voorkomt fouten.

Succes.

Gr. Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Geplaatst:

Ik heb beide ontvangers hier. Ik moet zeggen dat de 7020HD iets sneller aanvoelt, maar dat kan ook komen omdat er geen schijf en geen kaart in zit. In de 8000 heb ik wel een schijf, en een CD kaart met cccam en wat verbindinkjes waar we het verder niet over hebben. Die voelt door deze extra's net wat minder snel aan, hoewel dat eigenlijk niet echt een naam mag hebben. Beeldkwaliteit verschilt volgens mij niet, maar dat kan ik niet helemaal goed beoordelen, omdat de 7020 boven staat met een andere tv. Over beiden ben ik tevreden.

Al met al maakt het volgens mij voor dagelijks gebruik eigenlijk niet zoveel uit welke je neemt, de twee tuners in de 8000, met mogelijkheid dat nog een keer met twee uit te breiden, lijkt me het belangrijkste voordeel van de 8000. Die heb ik hier staan vanaf het moment dat hij uitkwam (weet even niet meer exact wanneer dat was) en heb geen enkel probleem gehad met deze box. Met de 7020 natuurlijk ook niet, maar die heb ik veel korter (ook sinds hij uitkwam).

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Klapperende signaalsterkte ondanks een perfecte installatie.

Ja oke maar dat stoort mij totaal niet, ik heb zelfs bij zware buien nog goed beeld ook in Hd al zit het dan op de grens maar geen last dat het wegvalt.

Ja oke maar dat stoort mij totaal niet, ik heb zelfs bij zware buien nog goed beeld ook in Hd al zit het dan op de grens maar geen last dat het wegvalt.

Ja ja.

Nou ik geloof er niks van ik heb hier zelf twee schotels staan en als er een zware bui is heb ik echt geen beeld meer

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...