Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe groot is je schotel?

ik heb een 90cm gericht op de astra 3 en perfect beeld. de buien moeten echt zwaar zijn wil het beeld wegvallen hier.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Ja ja.

Nou ik geloof er niks van ik heb hier zelf twee schotels staan en als er een zware bui is heb ik echt geen beeld meer

Nou ik heb een T90 schotel en heb Astra 23 in het midden dus op de 0. met max ontvangst uitgericht. 96% signaal op Nederlandse zenders

Geplaatst:

Ik heb beide ontvangers hier. Ik moet zeggen dat de 7020HD iets sneller aanvoelt, maar dat kan ook komen omdat er geen schijf en geen kaart in zit. In de 8000 heb ik wel een schijf, en een CD kaart met cccam en wat verbindinkjes waar we het verder niet over hebben. Die voelt door deze extra's net wat minder snel aan, hoewel dat eigenlijk niet echt een naam mag hebben. Beeldkwaliteit verschilt volgens mij niet, maar dat kan ik niet helemaal goed beoordelen, omdat de 7020 boven staat met een andere tv. Over beiden ben ik tevreden.

Al met al maakt het volgens mij voor dagelijks gebruik eigenlijk niet zoveel uit welke je neemt, de twee tuners in de 8000, met mogelijkheid dat nog een keer met twee uit te breiden, lijkt me het belangrijkste voordeel van de 8000. Die heb ik hier staan vanaf het moment dat hij uitkwam (weet even niet meer exact wanneer dat was) en heb geen enkel probleem gehad met deze box. Met de 7020 natuurlijk ook niet, maar die heb ik veel korter (ook sinds hij uitkwam).

Helemaal mee eens, alleen als ik moest kiezen zou ik de dm 8000 nemen!
Geplaatst: (aangepast)

@loui (k)

ik heb een 90cm draaibaar en een 80cm vast maar bij echt zware regenval valt het beeld echt weg

Heb bijde ontvangers en ben daar erg tevreden over

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Nou ik heb een T90 schotel en heb Astra 23 in het midden dus op de 0. met max ontvangst uitgericht. 96% signaal op Nederlandse zenders

Zucht...96% van wat.....

% Waardes zeggen niks, je kan beter Decibel waardes vermelden.

Immers 100% van 8 Decibel, is te weinig :grin:

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ja ja.

Nou ik geloof er niks van ik heb hier zelf twee schotels staan en als er een zware bui is heb ik echt geen beeld meer

???

Gaan we beweringen nou in twijfel trekken?

Ik heb hier de genoemde twee boxen, en met zeer zware regen, of een hele flinke sneeuwbui, nooit last dat het beeld uitvalt. Alleen als de kern van een onweersbui overtrekt. Maar dat lijkt me evident, met de electrische/statische chaos die er dan in de lucht heerst.

Misschien moet je je installatie eens nakijken, voor je de integriteit van mensen openlijk in twijfel trekt!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...