EDV Geplaatst: 8 juli 2012 Geplaatst: 8 juli 2012 (aangepast) Beste, Ik wil graag mijn VU+Uno (1tuner) aansluiten met 1 kabel aan een schotel met 3 NLB's die elk 1 uitgang hebben: 1x duo NLB voor 2 astra's en 2 maal mono Lnb. hoe koppel ik deze met 1 kabel? met een 4/1 Disqec switch. Hoe zit het dan met de aansturing van de duo-nlb? De uitleg overal op dit forum is niet eenduidig. De duo-nlb heeft immers ook een switch. Geeft dit geen conflict met de 4/1 switch en kan de VU+uno dit allemaal aansturen? Graag hulp aub. 8 juli 2012 aangepast door EDV
satencom Geplaatst: 8 juli 2012 Geplaatst: 8 juli 2012 Het kan op verschilde manieren maar op de professionele manier doe je het zo Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
EDV Geplaatst: 8 juli 2012 Auteur Geplaatst: 8 juli 2012 Hoi Hendrik, Hartelijk bedankt voor de anelle reactie. Als ik nu de VU+duo aanschaf met duo-twin NLB voor 19,2 en 23,5, en deze nlb met 2 kabels verbind met de receiver, dan heb ik hiervoor allicht niets extra (switch) nodig? Waar moet ik op letten bij aanschaf van deze duo-twin LNB? Ik zie termen zoals "smart" en "inverto"? Om een 2e single LNB VB voor 13 of 28,2 aan te sluiten moet ik dan volgens uw plaatje 1 stuk 2/1 switch aanschaffen? Ik heb nog geen tripple LNB gevonden? Alvast bedankt, Edward
satencom Geplaatst: 8 juli 2012 Geplaatst: 8 juli 2012 Edward Het type duo-lnb hangt van de grote van de schotel af ,zou je een tirax 78 cm hebben zou je het met een duo-lnb van canaldigitaal kunnen doen, is de schotel groter 80 cm, dan heb je een duo-lnb nodig die op een schotel van 80 cm of groter past Als je alleen een duo-lnb twin gebruikt hoef je geen switch te gebruiken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
EDV Geplaatst: 8 juli 2012 Auteur Geplaatst: 8 juli 2012 Hendrik, Bedankt voor de info. Mijn schotel is 80cm of iets meer. De LNBis een duo lnb 80 twin smart/inverto. Als ik toch nog een extra Nlb wil aansluiten, hoe ik alleen (volgens uw plaatje) de bovenste switch weg te laten en de extra nlb rechtstreeks op de 2/1 switch aan te sluiten? Kan de VU+ duo hier mee overweg?
satencom Geplaatst: 8 juli 2012 Geplaatst: 8 juli 2012 Ja dat moet lukken de VU+ duo heeft hier geen problemen mee Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
EDV Geplaatst: 10 juli 2012 Auteur Geplaatst: 10 juli 2012 Beste Hendrik, Ben even langsgeweest bij verschillende sat-verkopers. Het combineren van een duo-twin nlb (19&23) met ingebouwde switch met een losstaande LNB via een 2 naar 1 switch blijk onmogelijk. Dit werkt dus niet. Enige optie is om 3 afzonderlijke LNB's via een switch aan te sluiten.
Emekli Geplaatst: 10 juli 2012 Geplaatst: 10 juli 2012 Volg het verhaal van Satencom, volgens mij is daar niets mis mee. Die satboer wil alleen maar verdienen aan jou, met zijn 3 LNB´s Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
satencom Geplaatst: 10 juli 2012 Geplaatst: 10 juli 2012 Dan hebben die sat verkopers nog nooit van een uncommitted switch gehoord zeker ,dat is ook wat, als je het aan sluit zo als op mijn afbeelding, dat werk voor 100 procent Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
EDV Geplaatst: 10 juli 2012 Auteur Geplaatst: 10 juli 2012 Allicht hebben jullie gelijk. Ik ken er te weinig van. Kunnen jullie enkele types switches aanraden (of vertellen waar ik op moet letten want iedere switch is blijkbaar niet geschikt) zodat ik een duoNLB(19/23)met twin uitgang en een 2e LNB met 1 uitgang kan aansluiten op een duo-sat-receiver zodat ik maximale mogelijkheden heb op te nemen terwijl ik naar andere zenders kijk. Alvast bedankt.
EDV Geplaatst: 10 juli 2012 Auteur Geplaatst: 10 juli 2012 Door e.e.a. op te zoeken over uncommitted switches ben ik tercht gekomen bij transponders.nl Hier heb ik prachtige presentaties over switches gevonden. Had nooit gedacht dat dit mogelijk was. Hartelijk bedankt voor de tip Satencom. Nu eens uitzoeken hoe ik een duo-twin block voor 19,2/23,5 en een twin 28,5 kan combineren met 2 coaxkabels naar mijn duo-receiver. Moet mogelijk zijn.
satencom Geplaatst: 10 juli 2012 Geplaatst: 10 juli 2012 Als je 2 ontvangers wilt voor zien van signaal, hebt er twee keer een SUR 220 F uncommitted switch nodig Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
EDV Geplaatst: 11 juli 2012 Auteur Geplaatst: 11 juli 2012 Dag Hendrik, Inderdaad. Ik heb de presentatie over diseqc twee maal gelezen en was tot dezelfde conclusie gekomen. Bedankt voor de bevestiging. Nu nog een shop vinden die deze switch verkoopt. De meesten hebben nog niet van uncommitted gehoord. Nogmaal hartelijk bedankt Hendrik. Ik was er zelf nooit op gekomen. Ik veronderderstel dat het instellen van de VU+duo gemakkelijk gaat volgens de info op uw plaatje?
satencom Geplaatst: 11 juli 2012 Geplaatst: 11 juli 2012 Ik heb het graag gedaan hoor, als je het in stelt volgens mijn bijlage komt het altijd goed ,maar ik weet nog niet hoe je de lnb's op de schotel wilt plaatsen heb je daar al even over nagedacht, of hou je het eerst bij een duo-lnb Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
EDV Geplaatst: 11 juli 2012 Auteur Geplaatst: 11 juli 2012 Momenteel heb ik een 80cm offset-schotel met 4 lnb's en een 4/1 switch. Omdat steeds meer zenders in HD gaan uitzenden en omdat mijn dreambox7020 na heel wat jaren dienst de geest heeft gegeven, wou ik graag een nieuwe set kopen. De dreambox ontvangt geen signalen meer, ook niet bij rechtstreekse aansluiting op 1 LNB maar de rest doet het wel nog. Bij nazicht blijkt dat er behalve bij de dreambox, er toch iets fout moet zijn bij de 23,5 LNB en/of de switch. Daarom dat ik besloten heb maar ineens voor alles twin te gaan gebruiken zodat ik de maximale vrijheid heb in kijken en opnemen. Ik verwacht geen problemen met het plaatsen van de duo/twin LNB voor 19 en 23, en ook niet met de twin LNB voor 28. De 4e LNB gebruikte ik voor 13, maar hier is zo weinig interessants op dat ik deze niet meer ga gebruiken. Suggesties?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen