Ga naar inhoud


belgie eerste betalend europees land uitgesteld kijken?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

via mijn facebook,en een weblog,kwam ik een bericht binnen,zou graag de link plaatsen,maar er zit volgens mij een beetje te veel reclame en ongepaste dingen bij.

 

dus volgens dat ik gelezen heb,zou er in het vlaams parlement het één en ander klaargestoomd worden,die het uitgesteld kijken betalend zou maken.indien dit door het parlement geraakt,en wordt doorgevoerd door de operatoren,zou belgie het eerste land zijn in europa,waar men zou moeten betalen voor uitgesteld kijken.

 

mijn mening hierover.

volgens mij zitten de vlaamse mediahuizen o.a. vmma en sbs belgium hierachter.het uitgesteld kijken is al langere tijd een doorn in het oog,omdat hun programma's massaal worden opgenomen en later wordt bekeken,en vooral de reclame wordt doorgespoeld.met de nieuwe mediaboxen,is het opnemen veel gemakkelijker,dan vroeger met een vcr hdd of dvd recorder.ze zouden daardoor veel verlies leiden,en willen dit compenseren,met hetgeen ik hierboven schrijf.wel weten ze niet,dat ze zelf aan de oorzaak liggen van dit opnemen.om de halverklap,tonen ze dezelfde reclameblokken,en na 35 minuten heb je 3X dezelfde blokken gezien,en hou je het voor bekeken.niet iedereen krijgt graag om de halverklap dezelfde blokken door hun str*t geduwd :mad: .

in de vroegere analoge tijd,heb ik nog ganse avonden gekeken naar de engelse sky,waar er ook reclame was (en nu waarschijnlijk ook nog?).maar het verschil was,dat je amper dezelfde reclame terug zag op een avond van +/- 19h00-23h00.het was wel reclame,maar door de diversiteit,stak het niet tegen.maar ja,ze helpen beetje bij beetje hun eigen zenders kapot,en ik denk nu niet dat er massaal gaan zijn die daarvoor gaan betalen,maar ja,er zullen er wel zijn puur uit gemakzucht :(

 

praktische kant.

voor de 2 grootste spelers in vlaanderen,zal het waarschijnlijk niet moeillijk zijn,om hun hardware aan te passen.met een firmware upgrade,die je niet kan blokkeren,kunnen ze het naar mijn mening zo invoeren.ik vraag me wel af,wat ze gaan doen met TVV?veel personen werken met linux ontvangers zelfs met nas servers enz.gaan ze dan TVV gaan dwingen de CI+ te gaan invoeren?ik denk niet dat tvv,zich dit zal kunnen permiteren,want het loopt nu al niet te goed.ik denk mochten ze het verplichten te doen,dat ze gelijk de boeken kunnen neerleggen,want als je her en der kijkt,moet zo goed of niemand weten van CI+.

mobistar,zullen het met hun dichtgetemmerde boksen misschien ook wel kunnen.

maar ja,je hebt dan nog het analoog gedeelte die ook alle vlaamse zenders omvatten.wat gaan ze daarmee doen om het opnemen te verhinderen?ik denk niet,dat ze macrovision kunnen meesturen via coax.

 

hopelijk is het zoals eerder weer een storm in een glas water,en zijn er genoeg tegenkanditaten,om het er niet door te krijgen.

het zou toch weer erg zijn,dat belgië weer de eerste zou zijn :mad:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan heb je tenminste iets om er op terug te kijken. Nederland wordt volgens mij het eerste land zonder een publieke omroep. In dit land willen ze het gewoon onderuitschoppen. In Afrikaanse landen wordt er gedemocratiseert. Hier in dit land vinden ze het te gevaarlijk en schaffen de onafhankelijke media af.

De AVRO en TROS, BNN en VARA, KRO en NCRV samen. Geld maar weghalen bij de NPO. Maar wel geld waarvoor de burger betaalt via de inkomstenbelasting. Waar gaat dit geld dan heen?

Er is een gevaarlijk beweging in dit land, die de vrijheid van meningsuiting wenst in te tomen.

 

In Duitsland zou ik het niet achterwege laten om dit besluit voor de rechter te brengen. Helaas in ons democratisch land uit 1815 opgericht, mag een wet nog steeds niet getoetst worden aan de grondwet.

 

Je kan wel zien dat Nederland en Belgie, of desgewenst Belgie en Nederland vroeger samen waren. Ze nemen dezelfde idiote besluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...