Ga naar inhoud


behoud van NL 1-2-3 na opzeggen abonnement Canal Digitaal


daluna

Aanbevolen berichten

we waren woonachtig in het buitenland en ontvingen via CD de NL zenders met het familiepakket. Terug in NL hebben we via de kabel de NL zenders, dus is het familiepakket overbodig. Toch wil ik NL 1-2-3 behouden via de smartkaart van CD, omdat we een gedeelte van het jaar nog buiten Nl zijn.

Een dealer van CD zei, dat bij het beeindigen van het abonnement op CD (ik had alleen een smartkaart van CD) de zenders NL 1-2-3 vrij te ontvangen blijven. Mij lijkt dat onwaarschijnlijk. Wie kan mij hierover informeren. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De zenders Nederland 1, 2 en 3 zitten niet in het abonnement van CanalDigitaal.

Het doorgeven via de satelliet van de publieke omroepen word betaald met gemeenschapgeld en zijn daardoor zowel in SD als in HD kwaliteit vrij te ontvangen via deCanalDigitaal kaart.

Voor HD heb je wel de nieuwe seca3 kaart nodig, de seca 2 kaart geeft de publieke zenders alleen in SD door.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad @daluna

De zenders Ned. 1, 2 en 3 zijn FTV ofwel free to view. Dat is een verschil met FTA ofwel free to air wat wil zeggen zonder abonnement te bekijken.

Maar omdat op bepaalde programma’s die via Ned 1, 2 en 3 worden uitgezonden auteursrechten zitten waar Hilversum kijkrechten voor betaald voor de Nederlandse kijkers, moet er dus wel voor gezorgd worden dat mensen van over de grens niet zomaar mee kunnen kijken. Daarom zijn de drie Nederlandse zenders gecodeerd en die kun je alleen maar bekijken via een smartcard van CanalDigitaal maar ze zitten niet in het abonnement van CanalDigitaal.

De enige voorwaarde is dat het kaartje op een Nederlands adres geregistreerd staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik het dan goed dat als je aan Ned 1, 2, 3 in HD genoeg hebt, je een smartcard kunt overnemen en daarvoor geen maandelijkse of jaarlijkse kosten hoeft te betalen? Uitgezonderd waarschijnlijk een eenmalige registratievergoeding?

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, met een SECA3 kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik het dan goed dat als je aan Ned 1, 2, 3 in HD genoeg hebt, je een smartcard kunt overnemen en daarvoor geen maandelijkse of jaarlijkse kosten hoeft te betalen? Uitgezonderd waarschijnlijk een eenmalige registratievergoeding?

 

bij overname van een smardcard

79 euro eenmalige (registratie) vergoeding dat is wel veel...

 

zelf nu een basis-HD abonnement nemen

en na een jaar minimale abonnement duur opzeggen kost je dan nogmaals 79 euro eenmalige (registratie) vergoeding

 

ik weet niet of je dan toch nog aan het kortere eind trekt... (want voorwaarden en abonnementen kunnen zonder instemming en/of medeweten van ons worden gewijzigd)

 

met betrekking tot de internationale prijspolitiek van alle de providers is TNTsat met enkel 15 euro toch een zeer sociaal freetv pakketje.

dat mocht men zich hier ook wensen

ned1 + ned2 + ned3 voor 15 euro eenmalig (dat was toch eenmalig? )

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik het dan goed dat als je aan Ned 1, 2, 3 in HD genoeg hebt, je een smartcard kunt overnemen en daarvoor geen maandelijkse of jaarlijkse kosten hoeft te betalen? Uitgezonderd waarschijnlijk een eenmalige registratievergoeding?

 

Wat je natuurlijk ook kan doen (paar maanden geleden kon dit nog, geen idee of dit nu nog werkt) is bij een dealer of verkoper een 2de/3de smartcard halen. Deze kosten €35~€40 en zonder hem te activeren/registreren kan je er ongeveer ~1 maand "gratis" alle zenders mee bekijken. En daarna kan je hem gebruiken voor de NED1,2,3 HD kanalen ;)

 

Nogmaals ik weet niet of je nu nog steeds ~1 maand "gratis" kan kijken, maar dit zou voor de mensen die graag een NL kaartje willen met NED1,2,3 een optie zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij overname van een smardcard

79 euro eenmalige (registratie) vergoeding dat is wel veel...

 

....toch beschik ik over een andere informatie v.w.b. de te betalen registratiekosten.

Desgevraagd heeft CD mij een mail gestuurd met daarin o.a. het onderstaande citaat:

 

Daarnaast kan de smartcard worden overgenomen met een overnameformulier, ook wanneer deze smartcard is opgezegd. De nieuwe abonnee betaalt éénmalig € 29,95 registratiekosten en sluit een nieuw jaar contract af bij CanalDigitaal. Indien de nieuwe abonnee de smartcard als tweede smartcard wilt gebruiken adviseren we om het 'tweede en derde smartcardformulier' bij te voegen. Beide formulieren zijn bijgevoegd in deze e-mail.

 

Nu weet ik niet wat er gebeurd als je geen abonnement afsluit en de kaart alleen op naam laat zetten maar dat kan de TS natuurlijk ook zelf even bij CD navragen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...