wian Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Hallo, ik ga een kennis helpen met het uitrichten van een schotel. Hij heeft een Canal Digitaal Duo LNB (19.2 en 23.5) gekocht voor zijn 60cm triax schotel. Nu vind ik twee handleidingen op de CD site (http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-handleiding-schotelset-duo-lnb.pdf en http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-handleiding-duo-lnb-los.pdf). Bij de ene handleiding wordt gezegd dat je de LNB moet bevestigen op de linkerkop (19.2), maar in de andere handleiding dat je hem moet bevestigen op de rechterkop (23.5). Welke handleiding moet ik volgen? Iemand hier ervaring mee? hobby4all
Sprietje Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Het beste in de lnb van de Astra 3 in de klem te zetten. Dan ontvangt hij het meeste signaal wat ook hard nodig is voor de moeilijke modulaties die op de Astra 3 gebruikt worden en dan natuurlijk op de Astra 3 uitrichten. De beschrijving waarin staat dat de lnb van de Astra 1 in de klem moet staan, is alleen bedoeld om op een eenvoudige manier een enkele lnb te vervangen door een duo-lnb maar is zeker niet de beste manier.
satencom Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Als je gebruik maakt van een HD ontvanger kun hem het beste met de kop van de 23.5 in de klem zetten, maar dit is een beetje moeilijker afstelen wand je hebt wel een satmeter nodig die diseqc switch kan schakelen ,anders richt hem nog op de 19,2 uit ,je kun hem ook uitrichten met de ontvanger natuurlijk Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Beste satencom Waarom moet je een satmeter hebben die diseqc-switch kan schakelen. Zet de satelliettuner gewoon op de Astra 23,5 en stel de schotel dan af op maximale signaalkwaliteit. Beschik je niet over professionele meetapparatuur, dan je satelliettuner met een klein beeldscherm bij de schotel zetten zodat je zelf de balk kunt bekijken.
Eduard07 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Bijkomend voordeel als je bij de duo-lnb Astra 3 als hoofdinstelling gebruikt is, dat Astra 1 sterk genoeg blijft ook al is de stand voor deze satelliet een beetje "scheel". Andersom (Dus eigenlijk volgens de handleiding!) is het eigenlijk ongunstiger, aangezien Astra 3 minder sterk signaal heeft dan Astra 1. Zeker bij HD op Astra 3 is vol signaal de beste optie. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
mebo870 Geplaatst: 11 juli 2012 Geplaatst: 11 juli 2012 je kan het ook simpel houden met de duo lnb, richt uit met de 19.2 lnb kop in de houder naar de astra 23.5 (deze werkt zonder het diseqc commano) Eens de schotel perfect staat, de lnb koppen van positie wisselen 1 The key to happiness. Stay away from idiots
Eduard07 Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 je kan het ook simpel houden met de duo lnb, richt uit met de 19.2 lnb kop in de houder naar de astra 23.5 (deze werkt zonder het diseqc commano) Eens de schotel perfect staat, de lnb koppen van positie wisselen Met een 60cm schotel is het verstandiger om uit te richten op de Astra 3 (23,5). De reden waarom heb ik hierboven al uitgelegd. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Beste Eduard07 Je begrijpt het bericht van @mebo870 waarschijnlijk niet. Hij richt de schotel ook uit op de Astra 23,5 maar gebruikt daarvoor tijdelijk even de kop van de Astra 19,2. Dan hoeft de diseqc namelijk niet op de Astra 23,5 omgeschakeld te zijn. Dat is voor eenvoudige satelliettuners met weinig instelmogelijkheden en mensen die nog niet zo handig zijn in het satellietgebeuren een stuk eenvoudiger.
E4Moor Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 hallo , ik zit net jullie discussie te lezen, heb namelijk het zelfde probleem. op mijn camper stond een oude schotel waarvan de lnb houder stuk was en niet meer te koop. ik heb de elektromotor met mast laten staan en op de bevestigingsvork een andere schotel gemonteerd, de feedarm paste precies tussen de bevetigings vork van de schotel. aan de feedarm een veer gemaakt zodat hij in kan klappen, en weer uitklapt bij gebruik. nu heb ik een dubbele LNB kop voor de Astra 19.2 en 23.5 gekocht. en inderdaad op de 19.2 heb ik snel beeld gevonden. maar zoals ik het advies lees is het dus beter na het uitrichten via de kop 19.2, de kop op de 23.5 te monteren. het is een Konig kop 19.2 en 23.5 met een uitgang en een HD reciever. op de tv kan ik de gele balken volgen van signaal sterkte enz. vgr E4Moor
Sprietje Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 (aangepast) Beste E4Moor Je schrijft dat je een König-duo-lnb hebt gemonteerd. Zover ik weet zijn die alleen maar verkrijgbaar voor 80cm-schotels. Welke afmetingen heeft de schotel op de camper (breedte en hoogte) ? 15 juli 2012 aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen