Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Mijn dm7020hd is voorzien van de laatste originele software van dream, met 2 kabels gescheiden aangesloten en voorzien van een CanalDigitaal CI moduul.

Het lukt mij niet om een gecodeerde zender op te nemen en gelijktijdig een ander gecodeerd programma te kijken.(beeld blijft zwart na overschakelen)

In het moduul kun je aangeven dat je meerdere kanalen wil decoderen maar dat geeft ook geen verandering.

Wat doe ik fout of moet ik iets aanpassen.

aangepast door DVB FREAK

Geplaatst:

Je moet ook geen CI module gebruiken in een dreambox, installeer CCcam en stop de kaart direct in de kaartlezer.

Lees via onderstaande link hoe je CCcam kan installeren m.g.v. originele software op je box.

http://www.sat4all.com/forums/topic/316582-cccam-installeren-in-de-originele-firmware/page__p__2028220?do=findComment&comment=2028220

PS je kan ook b.v. de image OpenPLi op je box zetten dan kan je via het menu CCcam downloaden en installeren.

Grts.

Geplaatst:

Mobieltje, heb je advies opgevolgd en dat werkt goed.

Heb in eerste instantie voor de ci mod. gekozen i.v.m. de betrouwbaarheid en goede werking met name wat betreft de kaartupdates

Kan jij of iemand anders mij uitleggen waarom het met een ci moduul niet werkt.

Ben leergierig en wil graag het hoe en waarom weten.

Dank voor je advies/hulp,

Wim

Gast Jeroensky
Geplaatst: (aangepast)

Je moet ook geen CI module gebruiken in een dreambox, installeer CCcam en stop de kaart direct in de kaartlezer.

Lees via onderstaande link hoe je CCcam kan installeren m.g.v. originele software op je box.

http://www.sat4all.c...20#entry2028220

PS je kan ook b.v. de image OpenPLi op je box zetten dan kan je via het menu CCcam downloaden en installeren.

Grts.

en van CCcam wordt je blij.

Als je dan toch wilt verdiepen, doe het dan meteen goed, gebruik OScam. Dan heb je in ieder geval goede configuratie mogelijkheden. Op sat4all is al OScam subforum.

CCcam wordt lang niet zo goed bijgehouden/ontwikkeld als OScam. En CCcam is closed source, dus weet je niet wat het allemaal doet.

Overigens , met CI module en officiele dmm firmware, hoort de Canal Digitaal helpdesk je te helpen. Zij schuiven jou die ci mudule in de schoenen.

Werkt ci module niet op officiele Dreambox image, dan kan je in weze contract ontbinden. (ze hebben niet aangegeven dat een Dreambox niet werkt in combinatie met CDS CI module)

Gezien je enigma2 apparaat hebt, raad ik je als beginner aan om OpenPli als image te flashen op je dreambox.

Dan gaat het out of the box werken(oscam als softcam plugin installeren, en het werkt meteen in openpli). Is tevens een Nederlandse imagebouwer. En ze hebben heel goede support op hun forum.

Trouwens, indien je informatie van iemand hebt gekregen betreft dreambox met ci module, laat die persoon z'n hoofd dan bij de vuilnis zetten. :grin: .

aangepast door Jeroensky

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...