Ga naar inhoud


Toetsenbord aanpassen


Gipfo

Aanbevolen berichten

Wat je zoekt is Microsoft keyboard layout creator. Ik heb zelf versie 1.4

Hiermee kan je ieder karakter toewijzen aan een toets al dan niet in combinatie met de shift of control knop.

Je moet eerst je keyboard uitkiezen wat je hebt dat dan laden, en dan kan je aan de slag.

Je moet daarna het nieuw gecreeerde keyboard gewoon via het controlpanel toevoegen. Heel erg handig.

Ik heb het gebruikt om mijn Zweedse keyboard te voorzien van de Noorse "ø" die ik onder de "ö"-toets geplaats heb. Vergeet dan ook de hoofdletter niet te programmeren... ook de ß heb ik erbij gezet. Handig!

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=22339

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Sverige

 

Dank je voor je tip ;)

 

Ben weer een stukje verder. Eigen toetsenbord gekreeerd opgeslagen naar "mijn documenten"

Via de test van Microsoft keyboard layout creator staat en werkt de c toets op de aangegeven locatie.

 

Maar als ik deze via instellingen dit toetsenbord wil instellen ,vind ik deze nergens meer terug.

 

Met de help functie kom ik er ook niet helemaal uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je keyboard getest hebt, en het werkt, dan moet je de DLL maken.

Ga naar Project en klik dan op "Build DLL and setup package" Er wordt dan een DLL-file gemaakt en een MSI installatie-file

De naam van de nieuwe layout moet wel een andere naam hebben dan de oorspronkelijke, omdat je geen 2 dezelfde namen kan hebben.

 

Als je de installatie file laten lopen hebt (dubbelklik de msi file) wordt de echte layout gemaakt die door windows gelezen kan worden,dan moet je in kontrollpanelen naar de nationale- en taalinstellingen gaan. Daar kan je dan het keyboard toevoegen.

 

Dit verhaal is even uit mijn hoofd... als het niet exact zo is, dan hoor ik het wel, en dan maak ik wel even een nieuw keyboard hier, zodat ik exact weet waarop je moet klikken.

 

lycka till / succes!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...