Ga naar inhoud


Topfield TF7710HDPVR en fastscan


avalon007

Aanbevolen berichten

Mijn Topfield TF7710HDPVR heeft het steeds goed gedaan, tot nu...

Even de situatie schetsen:

Topfield TF7710DHPVR met laatste firmware (versie 39) en powercam pro met TVV smartcard

TVV/CD Duo LNB 60 op een Triax 64cm schotel, 1 uitgang gebruikt en aangesloten op tuner 1.

Tuner 2 via lus aangesloten.

LNB instellingen: Astra 1 op disecq 1.0, 1 van 4 ; Astra 3 op disecq 1.0 2 van 4 (de rest op uit)

 

Zoals jullie wel weten zijn de zenderlijsten van TVV en CD de laatste tijd frequent onderhevig geweest aan updates.

Deze kreeg de Topfield steeds mooi binnen via fastscan.

Enkel de HD zenderlijst wil hij niet laden. één SD blijft bij mij steeds op 1 staan en Ketnet op Astra 3 vind hij ook niet.

Als ik de fastscan van CD doe, is het hetzelfde probleem: NED 1 SD op 1

 

Na wat experimenteren gisteren vond hij via fastscan enkel een hoop Duitse zenders terug (ik stond op Anixe HD toen ik de scan uitvoerde) Sindsdien vind de fastscan slechts 250 zenders ipv 490 voordien. Handmatig scannen lukt niet omdat de TF zegt dat hij op de transponders waar de HD kanalen opzitten geen ontvangst heeft, terwijl ik met de oude zenderlijst (die ik gelukkig gesaved had) nagenoeg perfecte ontvangst heb.

 

Weet iemand de oorzaak en een mogelijke oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het verbaast me dat jouw 7710 altijd goed gedraaid heeft met de powercam pro module. Ik heb deze destijds vervangen door de Aston module

vanwege diverse problemen en draai sindsdien hiermee probleemloos op mijn 7710HDPVR ( zeker al 2 en 1/2 jaar ! ). Wel heb ik toen voor een

oude fw versie ( 7.00.24 ) gekozen omdat deze verreweg de meest stabiele bleek te zijn. Deze versie heeft niet de fastscan mogelijkheid maar

daar kan ik nog steeds prima mee leven. Volgens mij is de powercam niet zo erg geschikt voor de Topfield receivers. Ik heb de powercam nu

in de 7700HSCI geplaatst, dat liep aanvankelijk redelijk maar sinds dat CD begin dit jaar diverse extra " beveiligingsmaatregelen " ingevoerd

heeft, werkt bijv. de automatische kaartupdate niet meer ( geldt alleen voor de powercam ). Misschien is dat ook bij jou het probleem met de

fastscan dat de powercam nu niet meer "ondersteund " wordt. Je zou het eigenlijk eens met de Aston cam moeten proberen maar die heb je

normaal gesproken ook niet zomaar op de plank liggen !

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is dat ook bij jou het probleem met de

fastscan dat de powercam nu niet meer "ondersteund " wordt. Je zou het eigenlijk eens met de Aston cam moeten proberen maar die heb je

normaal gesproken ook niet zomaar op de plank liggen !

 

De aston heb ik inderdaad niet in huis...wel een T-rex en een originele TVV cam met nieuwe fw.

Zou het met de TVV cam ook gaan? En als de kaartupdate niet doorkomt, hoe kan ik dan nog steeds alle zenders van mijn pakket kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

Met de TF7710HDPVR kun je via fastscan toch ook maar de SD-zenderlijst inladen? Dat gaat hier altijd goed en NED1HD staat dan inderdaad op 101 en niet op 1. Volgens mij is de HD-zenderlijst enkel voor bepaalde receivers en daar is de onze helaas niet bij!

Gaarne corrigeren als ik het mis heb.

aangepast door Frans3

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...