Sat_marc Geplaatst: 12 juli 2012 Geplaatst: 12 juli 2012 Hallo, Een tijd geleden heb ik mijn pc vervangen door een notebook. Ik wil de inhoud van de harde schijf helemaal kopiëren naar een directory op de hd van het notebook. Niet dat ik alle bestanden nodig heb, maar het leek me wel handig. Later zou ik dan wel uitzoeken wat er wel of niet moet blijven staan. De harde schijf uit de pc heb ik aangesloten op de usb-poort van het notebook door deze tijdelijk in de behuizing van een externe hd in te bouwen. Met de verkenner heb ik alle bestanden geselecteerd en gekopiëerd, ook verborgen en systeembestanden. Ik merk echter dat niet alle bestanden worden meegenomen. Zo ontbreekt er bijvoorbeeld onder Documents and Settings mijn "gebruikersnaam", waaronder de favorieten en alle snelkoppelingen van het bureaublad staan. Ook sommige rootbestanden worden niet meegenomen, al vind ik dat minder belangrijk. Later heb ik het nog een keer geprobeerd met xcopy (zoals ik hier http://www.sat4all.c..._+harde +schijf las). Maar ook nu ontbreekt er het een en ander. Het is echter ondoenlijk handmatig te gaan vergelijken welke bestanden er niet meegenomen zijn. Is er een andere manier om de harde schijf in zijn geheel te kopiëren (of te klonen) naar een directory op de hd in het notebook? En waarom worden bovengenoemde bestanden niet meegenomen? Mutant HD51 - Stab100 - Triax78
Puch Geplaatst: 12 juli 2012 Geplaatst: 12 juli 2012 Root bestanden Heb je niet nodig, dus die kan je overslaan. Snelkoppelingen van het bureaublad Deze overnemen is zinloos omdat die toch verwijzen naar bestanden die nu op een andere plaats staan op de nieuwe notebook. Maak nieuwe snelkoppelingen aan op de nieuwe notebook. Favorieten: Ik neem aan dat die oude pc nog opstart. Hang die schijf daar terug in, start op en exporteer je favorieten naar een bestand. Dat bestand zet je over op de nieuwe notebook en je importeert de favorieten Voor de rest enkel de mappen kopiëren (vb: mijn documenten, foto's, enz) waar je daadwerkelijk iets in hebt opgeslagen. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
winwiz Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Gebruik eens een tooltje zoals Total commander. De probeer versie is gratis en heeft alle functionaliteit. Zet in de instellingen wel verborgen bestanden weergeven aan. Het gebruik is super simpel en je hebt overzicht. Het is altijd het zo'n beetje eerste programma wat ik installeer Zoals Puch al aangeeft het het totaal geen zin om alles over te zetten. 80% van de programma's moet je sowieso opnieuw installeren en werken niet als je ze kopieert. De reden dat het waarschijnlijk niet lukt kan zijn dat je geen eigenaar van deze bestanden bent. Ik weet niet of en wat voor foutmeldingen je krijgt bij het kopiëren. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Sat_marc Geplaatst: 13 juli 2012 Auteur Geplaatst: 13 juli 2012 Hallo, Ik heb met Total Commander stuk voor stuk vergeleken in welke directories (vanuit de root gezien) het aantal bestanden en de grootte niet overeenkomen. De verschillen zitten in de Program Files, Windows en Documents and Settings. De meeste bestanden die ik mis staan onder mijn "gebruikersnaam" bij Documents and Settings. Zoals bijvoorbeeld de afspeellijsten met muziek die als snelkoppeling op het bureaublad stonden. Ik heb de directory met mijn "gebruikersnaam" met Total Commander gekopiëerd. Daarbij kwamen er wat waarschuwingen (administrator-dingen, vervangen ja/nee, directory bestaat al) waar ik maar "ja" op heb geantwoord. Daarmee is het dan toch gelukt. Mutant HD51 - Stab100 - Triax78
Puch Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Maar wat voor zin heeft het om Program Files en Documents en Settings te gaan kopiëren?????? Programma's kopiëren heeft helemaal geen zin want dan werken ze niet meer. Zelfde met afspeellijsten van muziek. Dit werkt allemaal niet op de nieuwe notebook omdat de bestanden zich op een andere plaats bevinden. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
winwiz Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Ik doe persoonlijk altijd c:\users\naam dan heb je bij de standaard instellingen in ieder geval alle documenten en vaak ook bepaalde instellingen (in appdata) en verder houd ik het voor gezien. Ik kopieer de nodige zaken die nodig zijn er later weer uit en verberg de map met de kopie. Als ik ze enkele weken later weer spreek of zie, en ik vraag of alles goed loopt en of ze nog wat missen, wis ik meestal de kopie (in overleg) of zet het op een dvd als men dat perse wil bewaren. Zoals collega Puch al aangeeft heeft het geen zin om meer mee te nemen, je moet toch alles opnieuw installeren. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen