Beheerder Michel Geplaatst: 13 juli 2012 Beheerder Geplaatst: 13 juli 2012 Onlangs heb ik mijn Telenet FibernetXL abonnement opgezegd omdat ik het simpelweg voor gebruik thuis te duur vond. €69,95 voor een verbinding die 120Mbit download en 5Mbit upload zou moeten bieden. Die 120Mbit download wordt 95% van de tijd bij lange na niet gehaald, de upload is wel redelijk stabiel. Het grootste struikelblok vind ik echter die verborgen FUP (Fair Use Policy). Telenet zegt dat je 'vrij' kunt downloaden, maar in werkelijkheid kan je alleen 'veel' downloaden en wel alleen als je het overgrote deel 's nachts download. Ze hebben een soort 'grootverbruik-meter' die bijhoud hoeveel je nog kunt downloaden. Effectief komt dat neer op een 350-400 GB als je dus een groot deel 's nachts download. Nu heeft telenet onlangs de abonnementen gewijzigd, Er is nu een ander fibernet abonnement met 'vrij downloaden', dat goedkoper is, maar je +/- de helft aan up- en download bied. (60 down/4 up) Op de website staat bij beide nadrukkelijk 'vrij downloaden' zonder enig verschil tussen beide abonnementen, op de snelheid na. Ik had inmiddels scarlet VDSL2 al aangevraagd en telenet opgezegd, maar toen ik dit zag ben ik direct voor dat langzamere abonnement gegaan dat in plaats van €69,95 'maar' €44,95 kost en heb ik Scarlet geannuleerd. Nadat het abonnement in gang was gezet en ik op mijn telenet pagina inlogde, zag ik plotseling bij de telemeter staan dat de FUP kennelijk was aangepast van +/- 300GB naar slechts +/- 150GB. Dat staat nergens en is de reinste misleiding! De reactie van de helpdesk op mijn bezwaren: Beste mijnheer,Er zijn op korte termijn geen plannen om de specificaties van het Fibernet abonnement te wijzigen. U zal dus als grootverbruiker blijven beschouwd worden bij een verbruik tussen 150,00 GB en 750,00 GB. Aangezien er een groot prijsverschil is tussen de Fibernet en Fibernet XL kunnen beide niet dezelfde mogelijkheden hebben. Als dit op voorhand onvoldoende duidelijk aan u werd uitgelegd, gelieve ons hiervoor dan te excuseren. Wij hopen alvast dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven. Hebt u nog vragen? Neem alvast een kijkje op www.telenet.be/onlinesupport. U kunt er 24 uur op 24 informatie opzoeken of contact met ons opnemen via een webformulier op http://contact.telenet.be/ Met vriendelijke groeten, Els Telenet Klantendienst Telenet: Naar mijn mening zuigen jullie big-time en zijn jullie een stelletje misleidende boeven! 150GB is slechts een fractie van wat je met 60Mbit/s per maand kunt downloaden. Dat je met 150GB als grootverbruiker gezien wordt is dus de reinste kolder. Ik roep iedereen die over telenet fibernet beschikt op die klunzen te mailen met bezwaren over deze achterlijke en zwaar misleidende FUP, maar ook over het afknijpen van torrents en newsgroups. Voor echt VRIJ internet moet je zeker niet bij Telenet zijn! Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
pukje Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 (aangepast) Het zijn allemaal boeven heb nu vdsl2 van BGC modem traint in op 17mb down en 2 mb up de speedtest zegt tussen 4 en 7mb down en 0,5mb up. En nog maar niets gezegd over hun super B-Box2 (die nu helemaal kaal is alleen als modem werkt en mijn fritzbox maakt de verbinding) 15 juli 2012 aangepast door pukje
sattv4iedereen Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 ik heb (zowel thuis als bij mijn ouders) scarlet one (onbeperkt downloaden).ook mijn kameraad is overgestapt,en die heeft al meer dan 700 Gb gedownload in één maand,en heeft zelfs geen waarschuwing gekregen.hij download zelfs meestal overdag.ikzelf heb door streams (slingbox) en downloads boven de 250 Gb gezeten,en geen waarschuwing.als ik dit mag zegen,vindt ik scarlet VDSL2 momenteel het beste product voor waarde voor je geld. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
TimmySat Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Een kennis van mij had ook Telenet. Deze heeft alleen echt vrij downloaden kunnen onderhandelen omdat de snelheid lang niet werd gehaald. Geen FUP meer, alleen maar door erover te onderhandelen. Misschien een ideetje als je de snelheid toch niet haalt? Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000 Al ontvangen: Astra's, Hotbird. Nog te ontvangen: Yamal's, Amos, Thor, Intelsat's-----------------------------Timmy®
_Bartje_ Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Dream on, daar geloof ik nu echt helemaal niets van dat telenet voor 1 klant een uitzondering gaat maken.
TimmySat Geplaatst: 21 augustus 2012 Geplaatst: 21 augustus 2012 Dan niet. Toch, voor de mensen die het wél willen weten, blijkbaar is toch iets onderhandelbaar als je een tijd lang flink klaagt en zaagt... Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000 Al ontvangen: Astra's, Hotbird. Nog te ontvangen: Yamal's, Amos, Thor, Intelsat's-----------------------------Timmy®
smoking Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 (aangepast) Ik heb ze 12 jaar gehad . Zoals bijna gans het dorp hier . En hier ligt de lat op 170 gig p/m in de rode uren . Andere regio's is dit veel meer . Heb sinds een jaar scarlet vdsl2, omdat ik net tever van de rop zit haal ik wel maar 20/2 , maar daar ben ik al tevreden mee , want het is echt onbeperkt voor 35€ ( EDPnet biedt zelfs 50/6 of 16.5/10 !!!!! ) . Maar dan moet je binnen de 400 m van de wijkcentrale zitten ( waar je op glas gaat ) . 29 augustus 2012 aangepast door smoking vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
sattv4iedereen Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 ik heb ook scarlet,en haal snelheden tot 60 Mbps. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
smoking Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Dat kan wel , ik geloof dat ze stillaan de snelheden aan't optrekken zijn . Betekent alvast dat je kort bij de centrale zit . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Beheerder Michel Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Beheerder Geplaatst: 29 augustus 2012 Ik haalde met scarlet nog geen 2 Mbit up en nog geen 16Mbit down. Dat is me echt te traag, maar aan de andere kant telenet is instabiel. Overdag zakt de boel regelmatig in elkaar wat storingen tot gevolg heeft als ik via IP aan het telefoneren ben. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Telenet onbetrouwbaar en f*ck download policy, Scarlet traag vanwege afstand naar wijk-aansluitpunt. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
sattv4iedereen Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Ik haalde met scarlet nog geen 2 Mbit up en nog geen 16Mbit down. Dat is me echt te traag, maar aan de andere kant telenet is instabiel. Overdag zakt de boel regelmatig in elkaar wat storingen tot gevolg heeft als ik via IP aan het telefoneren ben. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Telenet onbetrouwbaar en f*ck download policy, Scarlet traag vanwege afstand naar wijk-aansluitpunt. Mvg, Michel internet via satelliet? vanwege die voice over ip,kies ik voor internet via de koperparen.wat ben je met 's nachts hoge snelheden en overdag soms in elkaar tuimelt,dan heb je voice over ip problemen. off toppic: naar het schijnt zal draadloos internet via (gsm) masten binnen een paar tientallen jaren vast huisinternet doen verdwijnen,zoals de gsm de vaste lijnen deed verminderen. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
smoking Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 (aangepast) @michel . Hier was t met telenet in de avonduren ook problematisch . Haalde amper 15/1 mbit na de lancering fibernet . Wat duidelijk aangeeft dat hun lan netwerk hier lokaal propvol zit . En dus pure miserie is . Bij scarlet is dit anders . Geen dictatuur die zegt wanneer ik wat mag doen met m'n lijn ( youtube bv , speelt nu zonder haperen in de DRUKKE uren) . Duidelijke afspraken , onbeperkt . En 24/7 de max snelheid op deze afstand van de rop . En nog eens goedkoper ook . Enige wat me tegenzit is die gratis modem , sagem . 29 augustus 2012 aangepast door smoking vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Beheerder Michel Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Beheerder Geplaatst: 29 augustus 2012 Dat modem kan je ook niet vervangen, want scarlet moest zo nodig weer afwijken van de standaard. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
smoking Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Dat kan, voor hun tv product waarschijnlijk . Maar dit moet ook niet . Gewoon de ingebouwde router uitschakelen (modem only dan) en je eigen router de verbinding laten aanmaken (ppoe) . Dan werkt ie gelijk een speer. Het is niet zozeer scarlet die dat oplegt , het is eigendom van BGC . Dit geld ook voor het 36 u ip release . Dat heb je bij edpnet dan weer nietmeer . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
sattv4iedereen Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 ik heb ook die modem ivm vaste lijn en tv,en ik heb er geen last van. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen