appie1206 Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 HOi allemaal, Ik zit namelijk met een probleem ik krijg de astra op 23,5 niet te pakken. De sattelieten die hij ontvangt zijn deze 19.2E ,16.0E, 13.0E, 9.0E, 7.0E, 4.8E , 0.8W, 5.0W ,15.0 W... De 23,5 ontvangt die een frequentie van 12525v27500 die tschechise... Ik woon in een flat maak gebruik van een l beugel die aan de balistrade vast zit en steekt 60cm buiten balkon hier mag het namelijk . latitude staat op 52 van de draaimotor. En verder gebruik ik een triaxx 88. Maar ik denk dat die hem namelijk net niet ontvangt omdat die balkon boven wat hinder geeft.... de 19oost werkt perfect. Ik wil hem werkend krijgen met die duo lnb en bevestig die aan lnb kant van 19oost....... zodat de 23,5 via de weerspiegeling werkt. Maar weet iemand hoe ik em werkend krijg met een dreambox hoe ik het moet configureren?? Alvast bedankt
Sprietje Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Laat eens een afbeelding zien van dishpointer.com met de lijn die aangeeft onder welke hoek t.o.v. je balcon de signalen van de Astra 3 binnen komen. Geef ook eens aan hoe hoog het midden van de schotel boven je balconvloer staat.
appie1206 Geplaatst: 13 juli 2012 Auteur Geplaatst: 13 juli 2012 (aangepast) Laat eens een afbeelding zien van dishpointer.com met de lijn die aangeeft onder welke hoek t.o.v. je balcon de signalen van de Astra 3 binnen komen. Geef ook eens aan hoe hoog het midden van de schotel boven je balconvloer staat. Dit is zeg maar ongeveer de angle hoe de lnb staat vanuit...had zeg maar toestel boven lnb gehouden en snapshot gemaakt. Van de grond af op 1m20. Oja shi...... even de foto uploaden 13 juli 2012 aangepast door appie1206
theBig6 Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Ik heb heb ook een duo LNB voor 19.2 en 23.5 met een motor en bij mij werkt dit niet... Ik moest de LNB echt helemaal recht zetten en als ik switch tussen een kanaal van 19.2 en 23.5 dan draait de motor mee.
appie1206 Geplaatst: 14 juli 2012 Auteur Geplaatst: 14 juli 2012 De bedoeling is dat die alleen op 19.2 gebruik gaat maken van de duo zodat ik 23,5 oost in weerspiegeling misschien wel kan ontvangen want die lnb van 23,5 staat aan de rechtste kant... als je die foto van dishpointer ziet dan zie je dat die geblokkeerd word maar ik ontvang hem wel maar een frequentie ervan.... In satteliet config kan je bv afwijkende config doen en diseqs 1.0 1,1 1.2 selecteren... en voltage toneburst enz.. Maar hoe dat allemaal moet dat weet ik nie.
Sprietje Geplaatst: 14 juli 2012 Geplaatst: 14 juli 2012 Beste appie1206 Zoals je ziet zit het balon van je bovenburen zwaar in de weg voor de ontvangst van de Astra 23,5 graden. Daarom vroeg ik al hoe hoog je schotel hing. Ik weet niet of ik het goed zie op de foto maar kan je de schotel niet op de kop van je balcon plaatsen precies op de hoek en dan misschien lager zodat je wel onder het balcon door komt. Die boom kan volgens mij nog heel wat jaartjes groeien voordat je daar last van gaat krijgen.
appie1206 Geplaatst: 14 juli 2012 Auteur Geplaatst: 14 juli 2012 (aangepast) Beste appie1206 Zoals je ziet zit het balon van je bovenburen zwaar in de weg voor de ontvangst van de Astra 23,5 graden. Daarom vroeg ik al hoe hoog je schotel hing. Ik weet niet of ik het goed zie op de foto maar kan je de schotel niet op de kop van je balcon plaatsen precies op de hoek en dan misschien lager zodat je wel onder het balcon door komt. Die boom kan volgens mij nog heel wat jaartjes groeien voordat je daar last van gaat krijgen. Ik heb hem bevestigd op de balistrade helemaal aan de boven kant... dat is pcies 1meter20 . Lijkt mij dat ik hem lager moet hangen toch dat die net tussen kan ontvangen.. of moet die hoger? enige wat ik elke keer heb geprobeerd is alleen links en rechts verplaatsen maar dat hielp niks. 14 juli 2012 aangepast door appie1206
Sprietje Geplaatst: 14 juli 2012 Geplaatst: 14 juli 2012 Beste appie1206 Als je de schotel aan het eind van je balcon hangt dus in de kijkrichting waarin jij de foto hebt gemaakt, dan kom je toch onder het balcon van je bovenbuurman uit. Misschien dat je hem ook nog wat lager moet hangen maar ik heb toch wel de indruk dat dit moet gaan lukken. Mogelijk zijn je coaxkabels te kort maar dan zul je die moeten verlengen of vernieuwen.
appie1206 Geplaatst: 14 juli 2012 Auteur Geplaatst: 14 juli 2012 Beste appie1206 Als je de schotel aan het eind van je balcon hangt dus in de kijkrichting waarin jij de foto hebt gemaakt, dan kom je toch onder het balcon van je bovenbuurman uit. Misschien dat je hem ook nog wat lager moet hangen maar ik heb toch wel de indruk dat dit moet gaan lukken. Mogelijk zijn je coaxkabels te kort maar dan zul je die moeten verlengen of vernieuwen. Hoi sprietje, Het gedeelte wat je ziet zeg maar op de foto is van de buurvrouw.. Als ik hem daar aan de voorste punt kon hangen ja dan had ik zeker ontvangst!.....
Sprietje Geplaatst: 14 juli 2012 Geplaatst: 14 juli 2012 Nou, als je niet met de schotel naar voren kan, dan ben ik toch bang dat je het niet gaat redden door de schotel zo laag mogelijk te hangen. Je schrijft dat je de schotel al 60cm buiten het balconhek hebt uitsteken. Volgens mij is dan nog de enigste optie om een pijp klem te zetten tussen jou balkon en dat van je bovenburen, daar een beugel aan te maken die ook 60cm buiten het balcon uitsteekt en dan de schotel zo hoog mogelijk te zetten zodat hij voor de Astra 23,5 langs het balcon van je bovenburen uitkijkt. Dus de bovenzijde van de schotel ongeveer gelijk met de onderzijde van het balcon boven je.
appie1206 Geplaatst: 16 juli 2012 Auteur Geplaatst: 16 juli 2012 Nou, als je niet met de schotel naar voren kan, dan ben ik toch bang dat je het niet gaat redden door de schotel zo laag mogelijk te hangen. Je schrijft dat je de schotel al 60cm buiten het balconhek hebt uitsteken. Volgens mij is dan nog de enigste optie om een pijp klem te zetten tussen jou balkon en dat van je bovenburen, daar een beugel aan te maken die ook 60cm buiten het balcon uitsteekt en dan de schotel zo hoog mogelijk te zetten zodat hij voor de Astra 23,5 langs het balcon van je bovenburen uitkijkt. Dus de bovenzijde van de schotel ongeveer gelijk met de onderzijde van het balcon boven je. hey sprietje, Ja dat ga ik idd proberen........ als de weer eens een beetje normaal word Maar iniedergeval heel bedankt voor je hulp!!! Groetjes appie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen