Ga naar inhoud


Vanop 'afstand' programmeren


Jochen

Aanbevolen berichten

Geachte gebruiker,

 

Momenteel speelt onze Topfield 7710 HDPVR nog de hoofdrol in de kast, echter het vele geklooi met opnames die je binnen de drie dagen moet bekeken hebben (of ze zijn zwart, ja we passen truks toe om ze langer te bewaren), de EGP die een ramp is enz... , is dan nog eens gisteren de bliksem ingeslagen met als resultaat : 1 tuner defect.

 

De zoektocht naar een nieuw toestel is dus gestart, al snel kwamen we uit bij de VU+ Ultimo.

 

Na een half dagje zoekwerk toch nog een paar vraagjes:

  • Is het mogelijk om de Ultimo vanop afstand te programmeren voor opname ? (via speelt zo geen rol, iphone, ipad, android, PC,... als het maar mogelijk is)
  • Ik heb gezien dat redelijk wat mensen van een Topfield toestel overgeschakeld zijn. Wat zijn uw bevindingen van de beeldkwaliteit van de VU+ t.o.v. de Topfield ?

Hartelijk dank voor uw antwoorden.

Jochen

 

PS : kennis van networking, portforwarding etc is er (=> programmatie vanop afstand)

aangepast door Jochen
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

als je de web interface op je box installeert en zorgt dat je of met vpn erbij kan, of dat je de port forward zodat je er "van buiten" bij kan kan je van overal ter wereld opnames programmeren.

 

Ik heb nooit een topfield gehad, dus hoe de beeldkwaliteit zich verhoudt tot een topfield, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de web interface op je box installeert en zorgt dat je of met vpn erbij kan, of dat je de port forward zodat je er "van buiten" bij kan kan je van overal ter wereld opnames programmeren.

 

Ik heb nooit een topfield gehad, dus hoe de beeldkwaliteit zich verhoudt tot een topfield, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen.

 

WAAW, da's pas een SNEL antwoord !!

Hartelijk dank voor het antwoord, nu op zoek naar een geschikte leverancier (België en dus TVV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

WAAW, da's pas een SNEL antwoord !!

Hartelijk dank voor het antwoord, nu op zoek naar een geschikte leverancier (België en dus TVV)

wat heeft TVV met je keuze te maken en waarom zoek je niet gewoon een leverancier per internet?

 

je weet dat een linux receiver als de VU+ Ultimo door jouw zelve, geschikt gemaakt moet worden voor TVV smartcard...

-een fijn image erop zoals VTI 4.1

-cccam softcam erop zetten

-kijken maar

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De werkwijze om TVV te laten werken heb ik al gevonden.

Over de images ben ik me aan't inwerken, ben al jaren Topfield gewoon, da's iets anders (lees simpelder) dan Linux-machines, echter genoeg info te vinden daarover.

 

Geschikte leverancier, Belgie => voornamelijk voor toetsenbordje -> azerty

 

Komt wel in orde. Leverancier met stock werd al gevonden, morgen, zaterdag, gaan we langs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een ipad of iphone hebt kan je de app dreamote pro (1,59€) gebruiken om je Vu te programmeren voor opname via epg, remote controle, Timers beheren en zoveel dingen meer.

De app is echt subliem en werk zeer snel. (ook via 3G)

 

Het enige wat je moet doen is je Vu van een wachtwoord voorzien en in de router een poort forwarden. Vanaf dan werkt het feilloos.

Heb je geen vast ip adres thuis, dan werkt het ook via dyndns

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Ik heb gezien dat redelijk wat mensen van een Topfield toestel overgeschakeld zijn. Wat zijn uw bevindingen van de beeldkwaliteit van de VU+ t.o.v. de Topfield ?

Ook ik ben lang geleden een gebruiker geweest van een Topfield TF7700HDPVR en daar was inderdaad het HD beeld prachtig.

Nu was dit ook wel het enige wat aan dit merk prachtig was.

 

Nu dat ik ook alweer een tijd een VU+ DUO in gebruik heb kan ik beweren dat ik het HD beeld van de VU+DUO minstens gelijkwaardig ervaar maar dat is gevoelsmatig.

Helemaal kun je het nooit vergelijken want dan moet je beide apparaten naast elkaar hebben staan en kunnen bekijken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een ipad of iphone hebt kan je de app dreamote pro (1,59€) gebruiken om je Vu te programmeren voor opname via epg, remote controle, Timers beheren en zoveel dingen meer.

De app is echt subliem en werk zeer snel. (ook via 3G)

 

Het enige wat je moet doen is je Vu van een wachtwoord voorzien en in de router een poort forwarden. Vanaf dan werkt het feilloos.

Heb je geen vast ip adres thuis, dan werkt het ook via dyndns

THX voor de tip !!! Het staat genoteerd !

 

 

Ook ik ben lang geleden een gebruiker geweest van een Topfield TF7700HDPVR en daar was inderdaad het HD beeld prachtig.

Nu was dit ook wel het enige wat aan dit merk prachtig was.

 

Nu dat ik ook alweer een tijd een VU+ DUO in gebruik heb kan ik beweren dat ik het HD beeld van de VU+DUO minstens gelijkwaardig ervaar maar dat is gevoelsmatig.

Helemaal kun je het nooit vergelijken want dan moet je beide apparaten naast elkaar hebben staan en kunnen bekijken.

De Topfield geeft voor ons het beste beeld, echt naast elkaar hebben we ze nog niet gezien, wel via HDMI-switch 2 toestellen bekeken. We hadden indertijd ook gekozen voor de Topfield omdat je met custom packages kon werken (en apps kon installeren), echter de firmware-update voor de 77xx met deze mogelijkheid is er nooit gekomen.

 

Ik ben nu wel overtuigd over de VU+ en zal deze (snel) in huis halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

dus:

je weet dat een linux receiver als de VU+ Ultimo door jouw zelve, geschikt gemaakt moet worden voor TVV smartcard...

-een fijn image erop zoals VTI 4.1

-cccam softcam erop zetten

-kijken maar

ciao

Dus als ik het goed begrijp, dan moet ik via een usb vti 4.1 erop installeren en ook cccam softcam, ook via een usb?

p.s. ik vind dat er te weinig info is voor beginners... jammer.. want zo kunnen beginners niet meedoen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dus als ik het goed begrijp, dan moet ik via een usb vti 4.1 erop installeren en ook cccam softcam, ook via een usb?

 

 

vti 4.1 moet je installeren via usb

CCcam moet je installeren via software installatie.

 

Waar dat juist zit in vti moet je ff zoeken

 

In OpenPli zit dat onder menu => applicaties => groene knop => en dan onder softcams

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Dreamdroid ook geinstalleerd op mijn HTC en dat draait op zich goed. Wat ik echter graag wil is dat ik er mee naar een map met mp3's navigeer en dan die willekeurig aan kan klikken zodat hij die muziek wordt gedraaid (op de VU/ClackTech, dus niet op mijn mobiel) zodat de tv uit kan blijven.

Ik kan wel naar de map movie maar verder ziet hij geen mounts.

 

Is dit uberhaupt mogelijk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...