Ga naar inhoud


Google Chrome en ongewenste pagina's


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al een hele tijd Google Chrome en dat met veel plezier.

Sinds kort wordt er echter regelmatig maar niet consequent na het opstarten van Chrome naast de startpagina http://www.google.nl/ig ook nog een extra Tabblad geopend met daarin voor mij onbekende pagina's.

Ik heb al Adblock Plus geïnstalleerd maar dat helpt niet en dat is ook niet bepaald voordelig voor de adverteerders van deze site.

 

Iemand een idee wat de reden hiervoor kan zijn en hoe ik dit kan onderdrukken?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij de instellingen kun je aangeven welke pagina er standaard geopend moet worden bij opstarten, dit kunnen er ook meer zijn. Heb je daar al gekeken?

opstartchrome.JPG

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat ik daar niets gewijzigd heb had ik daar ook al naar gekeken maar die instelling staat onveranderd op mijn standaard pagina.

Het vreemde is ook dat het niet consequent gebeurd maar op een volledig willekeurig moment.

Bij het volgende keer zal ik de ongewenste link hier eens vermelden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat ik vanmorgen voor het eerst Google Chrome opstartte kreeg ik naast mijn standaard pagina een 2e ongewenste TAB met de onderstaande link in beeld

 

Link naar Groupon

 

Dit is weer een willekeurige link die ik nog niet eerder heb gezien.

aangepast door winwiz
In de link stonden prive gegevens.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de link voor je verwijderd, het was een gepersonaliseerde link waar dus gegevens van jezelf in stonden.

 

Heb je geen vreemde toolbar geïnstalleerd staan? Kijk eens bij de extenties of daar wat geïnstalleerd staat wat niet koosjer is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik kan niets vinden wat niet koosjer zou moeten zijn.

In Extensies staan nu alleen de volgend extensies ingeschakeld : Adblock Plus, TV for Google Chrome, Vanilla Cookie Manager en Weerplaza.

 

Vandaag echter weer een andere vreemde TAB met de onderstaande link naar Lexa.

 

http://www.lexa.nl/signup/smart_landing.php?tpl=20110721profile_signupbox_page_a2_btn1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de computer eens flink opschonen... om te beginnen met CCleaner, maar daarna ook met een ander programma zoals Malwarebites of registry mechanic. Ik ben bang dat er zich ongewenste "dingen" in je computer genesteld hebben... dat lexa, is dat geen dating oid? hmm hmm... niet koosjer als je het mij vraagt.

opschonen is volgens mij de enige oplossing.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe heb ik alle maatregelen genomen om mijn laptop met WIN7 schoon te houden, ook CCleaner wordt regelmatig gebruikt maar je weet maar nooit.

Eens per dag als ik Google Chrome opstart krijg ik naast mijn standaard pagina een 2e Tab geopend met een ongewenste pagina.

Zo net kreeg ik een link naar weer een andere dating site.

Nu lijk ik met mijn 67 jaar toch niet bepaald tot de voor de hand liggende klantengroep te behoren.

Ik begrijp het ook niet meer en weet ook niet hoe ik die ongein kan voorkomen.

Ik zal eens een tijdje i.p.v. Crome FireFox gebruiken, kijken of ik dit probleem dan ook heb.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik blijf maar hinder ondervonden van de ongewenste pagina's in Chrome.

Soms 2x per dag en soms eens in de 2 dagen.

Nadat ik een bekende site, meestal vanuit de Bladwijzer, heb aangeklikt verschijnt onmiddellijk na het openen van de gekozen site een nieuw TAB met daarin tot nu toe steeds dezelfde ongewenste sites.

Ik zie dan heel even in de ongewenste link iets van ....cloud... maar dit is weer te snel verdwenen om op te schrijven.

 

De ongewenste sites tot nu toe zijn Lexa.nl, Omniforexsignal.com en Relatie.Edarling.nl

Typisch want ik heb nog nooit ook maar één van deze sites bezocht dan wel aangeklikt

Om dit te voorkomen heb ik 'Perdonal Bloklist' geïnstalleerd waarin ik deze sites als geblokkeerd heb opgenomen maar daar trekt zich Chrome niets van aan want de geblokkeerde sites blijven binnenkomen.

 

Ben ik nu de enige met deze flauwe kul?

Maar groter is de vraag hoe kom ik hiervan af?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van "Startknop, configuratiescherm, software verwijderen"?

Vervolgens met IE even Firefox ophalen. Probleem opgelost.

 

Ik ben niet verbaasd hoor. Die chrome rommel is van Google. Die toko draait op advertenties.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard zou dat een optie kunnen zijn maar ik wil Chrome eigenlijk wel blijven gebruiken.

Als het echt aan Chrome zou liggen dan had ik toch ook al eerder hiervan hinder moeten ondervinden en niet pas de laatste tijd.

 

Ook denk ik dat dan meer Chrome gebruikers dit probleem zouden moeten ondervinden maar die 9indruk heb ik niet.

Ik meer de indruk dat ik iets onbewust heb gedaan waardoor deze sites ongevraagd in beeld komen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Verbazingwekkend, sinds dat ik op 8 augustus de Adblock en Chrome Website Blocker (Beta) heb verwijderd wordt ik niet meer verrast door ongewenste extra tabbladen van de eerder genoemde sites.

Belangrijkste is dat het probleem schijnbaar is opgelost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...