ligth011 Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 (aangepast) Gisteren een 4 tal bolle eelco vervangen van mijn 7710. Alles lijkt weer te werken, tijd is wer zichtbaar en hij gaat gelijk weer aan. Alleen in heb geen signaal ontvangst. Moet je misschein alle instellingen weer laden als de voeding eruit is geweest? Of heb ik iets over het hoofd gezien? 15 juli 2012 aangepast door Michel zeer onduidelijke onderwerptitel
HDfanaat Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Weet je zeker dat je spanning hebt op de lnb's ? Gr. Albert
ligth011 Geplaatst: 15 juli 2012 Auteur Geplaatst: 15 juli 2012 (aangepast) Hoe kom ik daar achter? In het menu wel? Andere ontavnger doet het wel, dus uirichting is nog goed. 15 juli 2012 aangepast door ligth011
HDfanaat Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Het lijkt er dus nog steeds op dat jouw Topfield geen spanning geeft op de lnb's. Met een eenvoudige multimeter zou je dat kunnen meten ( zou tussen 14 V en 18 V moeten liggen ). Heb je niemand in de buurt of familiekring die de uitgangsspanning naar de lnb's even voor jou kan meten ? Gr. Albert
ligth011 Geplaatst: 15 juli 2012 Auteur Geplaatst: 15 juli 2012 Meet ik dat gewoon op lnb in achterop de tf? En als dat zo is welke Eneco,s zijn dat
HDfanaat Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Je zou inderdaad even de kabel kunnen losnemen bij de LNB-in aansluiting en daar het spanningsverschil kunnen meten. Let er wel goed op dat je hierbij geen kortsluiting maakt ! Gr. Albert
ligth011 Geplaatst: 16 juli 2012 Auteur Geplaatst: 16 juli 2012 Volgens mij komt er 5 v wisselspanning uit. Trouwens als zowel lnb in als out
HDfanaat Geplaatst: 16 juli 2012 Geplaatst: 16 juli 2012 Als je dit inderdaad de gemeten waarde is, heb je echt een probleem. Zoals gezegd, zou de waarde tussen ca. 14V ( bij vert. polarisatie ) en 18V ( bij hor. polarisatie ) gelijkstroom moeten zijn. Er kunnen nu nog andere oorzaken zijn : mogelijk moeten alle voedings-elco's vervangen worden of zijn er defecte diodes en / of defecte lnb IC's. Een defecte voeding is helaas een regelmatig voorkomend probleem bij de Topfields. Misschien kan een mede-forumlid jouw voeding repareren en zoek ook eens op de diverse satellietfora naar dit onderwerp ( ook het duitse Topfield forum heeft vaak interessante tips ). Ik wens je in ieder geval succes bij het oplossen van deze zeer vervelende tekortkoming van Topfield ! Gr. Albert
ligth011 Geplaatst: 17 juli 2012 Auteur Geplaatst: 17 juli 2012 thx voor de genomen moeite, eerst maar eens de eelco vervangen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen