Ga naar inhoud


De Duitse HD zenders


1952

Aanbevolen berichten

In het begin van dit jaar 2012 mei/juni zijn er diverse Duitse HD zenders free to air bijgekomen.

Na het installeren hiervan, bleek een aantal niet goed te functioneren.

B.v. de ARD Duitsland 1 geeft schokkende beelden.

Vlgns. internetinformatie zou dit bij de verstrekkende leveranciers bekend zijn , met melding hier word aan gewerkt.

Het is nu echter juli 2012, maar voor mij is er weinig veranderd.

Ik ben in het bezit van een M VISION 400S die tot volle tevredenheid werkt, men zegd dat mijn firmwere geupdated moet worden, waar kan ik deze verkrijgen?

Ik heb een keer op de site gmax.com wat gedownload, deze bestaat echter niet meer, wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste 1952

De nieuwe Duitse HD-zenders maken inderdaad gebruik van een techniek die iets afwijkt van de gangbare ontvangsttechnieken maar valt wel helemaal binnen de daarvoor afgesproken norm. Vele fabrikanten van satellietontvangers hebben inmiddels nieuwe firmware geschreven om de problemen van haperende beelden zoals jij dat ook hebt op te lossen. Ook ik heb met nieuwe firmware voor de de problemen daarmee opgelost.

Hoe het zit met de vernieuwde firmware van de M Vision 400S weet ik niet maar vernieuwde firmware van na 1 april 2012 is in ieder geval nodig om van de haperende beelden af te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie deze link van de fabrikant: http://www.mvision.t...php?language=NL Voor de laatste firmware.

 

Met die firmware werkt de CanalDigitaal kaart niet meer en veranderen de kaartlezers naar Conax, er is na 1 april geen firmware uitgekomen voor de Mvision hd-400s en is het verhaal met de Duitse zenders niet opgelost. De site met de juiste software is sinds 7 juni 2012 weg zonder enige melding en daardoor is er geen enkele goed werkende firmware meer te verkrijgen voor alle Mvision modellen op dit moment. De laatste firmware voor de HD-400s is van eind november 2011 en is versie F0168.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou voor mij een reden zijn om nooit meer een M Vision te kopen.

de dag van vandaag zou je het niet meer weten welke ontvanger je moet kopen :( .je moet het geluk hebben dat hobbyisten er zich interesseren of niet.spring je op een ontvanger,en de hobbyisten maken geen (alternatieve of custom) firmware,kan het spelen met deze ontvanger snel ten einde zijn :(

off toppic,ik wacht nog altijd op een mgcamd voor de venton hd 200.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou voor mij een reden zijn om nooit meer een M Vision te kopen.

 

Zolang gxmax weg is raad ik niemand aan een Mvision te kopen, ze hebben schijnbaar een conflict(zal wel met geld te maken hebben) maar daar wordt de klant dan uiteindelijk flink de dupe van. Naderhand zal Mvision zelf ook wel neer gaan als de verkopen gaan stallen door gebrek aan support. Ik hoop van niet want ook mijn hd-400s doet het verders prima, Naar de Duitse zenders kijk ik nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU+ plus is boven de prijs norm. Het is even afwachten tot na 12 augustus dan weten we ook weer of de support terug komt voor de Mvision en dan zal ook gelijk het Duitse gebeuren wel opgelost zijn hoop ik.

 

En stress heb ik niet, dat heb je enkel in de koudere landen :)

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

@penthe,

 

Ken je de uitdrukking "goedkoop is duurkoop"?, en daarom ben je altijd het beste af met een goede "linux" ontvanger,

bvb van Vu+ of DM.

Deze zijn wat duurder, maar dan heb je ook wat. Als hier iets fout gaat, dan is het 99.9% een foute instelling die je zelf hebt gemaakt.

Voor mij geen "doos" van Can. Digitaal en andere meuk begin ik ook niet aan.

 

Om op de Duitse HD zenders te komen, vanaf dag 1 geen probleem gehad.

Gedoe met Can. Digitaal, nooit problemen, dit o.a. omdat je CCcam gebruikt in plaats van een CI-module.

Dit zijn maar 2 voorbeelden, maar er zijn er legio meer.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik mijn ontvanger enkel in combinatie met het CanalDigitaal kaartje, en daarmee is de ontvanger die ik heb PRIMA, en als ik nu een andere ontvanger zou moeten gaan kopen wordt dat weer een andere van onder de 100 euro. Ik laat mezelf geen dure linux ontvanger aansmeren, als ik 3x een ontvanger moet gaan aanschaffen ben ik op het einde nog steeds goedkoper uit. En voor het aanbod wat je op tv hebt ga je toch geen dure apparaten meer kopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...