Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag uit en naar regenachtig NL,

binnen mijn thuisnetwerk heb ik toegang tot de harddisk in mijn DM800HD.

Kan ik van buiten mijn thuisnetwerk deze harddisk benaderen?

Indien ja, graag tips hoe!

Groet, Jan

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Tip: stel dit soort vragen op het forum van je image bouwer. dan kom je alle opties tegen die image specifiek kunnen zijn.

Betreft je vraag, gewoon in je router ftp port laten forwarden naar dreambox ip op poort 21.

Maar is wel tricky, daar je met gebruikersnaam en wachtwoord root toegang hebt tot je enigma tuner. Kwaadwillenden kunen je enigma tuner betreft software vernachelen. aan te raden is om te backuppen.

Geplaatst:

dankje Jeroensky

ja, in browser ftp dreambox ip en dan de directory hdd kiezen

als ik in m'n router naar dreambox hdd laat forwarden, wat moet ik dan in mijn browser aangeven?

< Maar is wel tricky, daar je met gebruikersnaam en wachtwoord root toegang hebt tot je enigma tuner. Kwaadwillenden kunen je

< enigma tuner betreft software vernachelen. aan te raden is om te backuppen.

gebruikersnaam kan ik wijzigen

groet, Jan

Gast Jeroensky
Geplaatst: (aangepast)

Gebruik je een browser om te ftp-en? FTP client bied meer ftp gerelateerdfe opties.

je laat niet naar dreambox hdd forwarden, maar naar dreambox. Geef je dreambox een vast ip adres op het lan (geen dhcp)

In je router forward je poort 21 van wan(internet) naar ipadres dreambox op poort 21.

Als je dus zoals omschreven poort 21 bij wan forward(in router settings), hoef je in browser alleen ftp:// publiekelijk ipadres of dns naam in te voeren zonder poortnummer.

Je router zal dat request doorsturen naar je dreambox.

Als je computer op zelfde lan zit als dreambox, kan je dus niet het wan ip adres of dns naam gebruiken, omdat de verbinding dan via lan gaan, en niet via internet.

Als computer op zelfde lan zit als dreambox kan je in browser testen dmv:

ftp://dreambox ip adres

dreambox ip adres isdan het ip nummer van je dreambox op het lan.

Vanaf internet doe je dan:

ftp://publiekelijk ip adres van je isp provider gekregen of dns naam

Oh hoe heb je default user "root" veranderd in je ftp/webinterface login?

Trouwens, bij sommige isp's gaat het branden naar dvd/bluray en opsturen via de post sneller dan over je isp upload verzenden :D

aangepast door Jeroensky
  • 3 weken later...
Geplaatst:

< In je router forward je poort 21 van wan(internet) naar ipadres dreambox op poort 21.

dit snap ik niet helemaal

Ik heb een fritz!box, ga naar New Port Forwarding maar voor wat? HTTP-server, FTP-server, Other Applications?

Groet, Jan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...